K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2015, 11:01   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ressourceforløb med forhindringer

Jeg er meget nervøs, fordi jeg aner, at endnu en rumpetur venter.

I dette år er jeg på ressourceforløb og skal finde den allersidste praktik, - den, hvor alle skånebehov skal være dækket.
Mit økonomiske fundament er KH sats minus 400 kr. fordi jeg i ´12 glemte at fortælle, at jeg havde opgivet fagforeningen.

Det viser sig nu, at jeg sandsynligvis får gæld, fordi jeg har fået boligsikring sammen med §34 - og en eller anden idiot har indskrevet min kvartalsregning fra DONG som månedsregning i beregningsgrundlaget.
Det skulle jeg selv have tjekket - men hvor var det påstået tilsendte oplysningsark henne?
Jeg kan ikke overskue den slags og jeg frygter også at blive skåret ned næste år.

Når mit forløb slutter ultimo Oktober, er jeg 62 år, har stadig mine fysiske skånebehov, er stadig asperger og har nu 15 år på KH bag mig og kun rudimentær erhvervserfaring.

I min ressourceplan står, at en praktik skal tage hensyn til - en liste så lang som bibelen.
Endvidere skal jeg have psykologsamtaler og fysioterapi, hvilket jeg selv skal betale. Det kan jeg ikke. Transporten er for dyr og energiregningerne for høje.

Ingen af de ting, der skulle ske, for at alle hensyn skulle være taget, har hidtil ladet sig gøre - og en praktik har vist sig ualmindelig svær at finde - som sædvanligt.

Jeg var til møde i handicapcenteret igår og sagsbehandleren vidste ikke meget, for Matthæusgade havde forsømt at sende psykiaterpapirer.
I februar blev der ansøgt om hjælp til mig derhjemme vedr. papirer og strategier for huslig orden. Der var som udgangspunkt en sagsbehandlingstid på 4-6 uger - og det er der fortsat.

Lige nu er jeg så heldig at have psykologsamtaler igennem VISO med selvforståelse som emne. FINT.
Gennem Springbræt har jeg et kort til Fitness.dk. Også fint.
Jeg kan ikke rette mit bækkenskred, men styrke muskulaturen efter bedste indlæring.

Kommunen vil altså ikke så gerne yde hjælp til det, de kræver gennemført, så min sag kører som sædvanlig på jækle vis.
Det er ikke sikkert, at det lader sig gøre at finde en praktik indenfor perioden - og jeg holder ikke til en til.

Min grimme mistanke er, at kommunen gerne vil kunne sige, "Ja, når du ikke har overholdt forudsætningerne, har afprøvning ikke fundet sted og din ansøgning bliver annulleret".

Selve min fattigdom kan åbenbart være en stopklods i gennemførelsen - og sådan burde det jo ikke være.

Skulle jeg inddrage borgerrådgiveren?

Sidst redigeret af mukke; 12-05-2015 kl. 11:15.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2015, 11:23   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg ville øjebliklig klage til både jobcenter og inddrage borgerrådgiveren.

Hvis det er beskæftigelsesfremmende tiltag at du skal til psykolog m.v SKAL jobcenteret betale.

Er det fritidsaktivetet forslag skal du selv betale og kan sige nej tak.

Læs mere her jnder spg 7a: http://brhovedstadensjaelland.dk/~/m...14%20docx.ashx

Under dette spørgsmål er også henvisning til de paragraffer som siger at jobcenteret skal betale
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2015, 13:01   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak skal du have. Jeg har lige sendt det til min mentor.
Jeg er lidt rystet over, at vi måtte sidde og oplyse paragraffer til sagsbehandleren, som ellers er en af de garvede. LAS §15 kendte hun ikke!

Sidst redigeret af mukke; 12-05-2015 kl. 13:48.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension