K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2015, 11:12   #1
Louisec
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
Louisec er ny på vejen
Exclamation Tilskadekomstpension og ressourceforløb??

Jeg er ny bruger, og håber nogen kan hjælpe?

Kort fortalt...
Tilkendt tilskadekomstpension grundet arbejdsskade som fængselsbetjent, og afskediget grundet dette.
Midlertidigt erhvervsevnetab på 35 %, indtil jeg er endelig afklaret i kommunalt regi. Pt på sygedagpenge, men dette ophører 1/6-15, da forlænglesesgrundlaget ikke længere er gældende.
Er nu efter længere tid indstillet til ressourceforløb. Foreløbigt et år.
Spørgsmålet er nu, hvordan er jeg stillet økonomisk.?
Kan de trække i ressourceforløbsydelse, grundet min tjenestemandspension?
I så fald hvor meget?
Jeg er forsørger, og ved slet ikke hvad ydelsen vil være?
Pensionen udbetales fra statens administration, og ikke fra et privat pensionsselskab.
Håber nogen kan svare.?
Mvh Louisec
Louisec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2015, 12:14   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at se disse links

https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juri...ngen-foretages

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...ebsydelse.aspx

"For personer, der inden visitationen til et ressourceforløb, modtog sygedagpenge, udgør ressourceforløbsydelsen et månedligt beløb svarende til den hidtidige ydelse. Ydelsen på sygedagpengeniveau ophører dog på det tidspunkt, hvor personen ikke længere ville være berettiget til sygedagpenge. Derefter er ressourceforløbsydelsen på kontanthjælpsniveau."

PS Dine børn beholder deres børnepension.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2015, 14:06   #3
Louisec
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
Louisec er ny på vejen
Tak for hjælpen, jeg kigger på det ☺️
Louisec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2015, 13:41   #4
_René_
Søger støtte & vejledning
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2013
Lokation: København
Indlæg: 61
Styrke: 11
_René_ er ny på vejen
Jeg kan hører, at vi er i fuldstændig samme båd...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Louisec Se meddelelser
Jeg er ny bruger, og håber nogen kan hjælpe?

Kort fortalt...
Tilkendt tilskadekomstpension grundet arbejdsskade som fængselsbetjent, og afskediget grundet dette.
Midlertidigt erhvervsevnetab på 35 %, indtil jeg er endelig afklaret i kommunalt regi. Pt på sygedagpenge, men dette ophører 1/6-15, da forlænglesesgrundlaget ikke længere er gældende.
Er nu efter længere tid indstillet til ressourceforløb. Foreløbigt et år.
Spørgsmålet er nu, hvordan er jeg stillet økonomisk.?
Kan de trække i ressourceforløbsydelse, grundet min tjenestemandspension?
I så fald hvor meget?
Jeg er forsørger, og ved slet ikke hvad ydelsen vil være?
Pensionen udbetales fra statens administration, og ikke fra et privat pensionsselskab.
Håber nogen kan svare.?
Mvh Louisec
Mit navn er René. Jeg blev afskediget som FB sidste år okt. og tilkendt kvalificeret svagelighedspension. Sagen kører fortsat i ASK. Ender formentlig med tilskadekomstpension.

Du skriver, at du ikke kan få forlænget her 1/6. Opfylder du ingen af disse?

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...uligheder.aspx

Jeg ville da mene, at du skulle, på sygedagpenge, i virksomhedspraktik. Det er hvad der sker for mig. Umiddelbart opfylder du jo pkt. 2 og 6 i ovennævnte link.

Mvh.
_René_ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2015, 21:53   #5
Louisec
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
Louisec er ny på vejen
Hej René
Jo jeg ryger ind under pkt 4, det er derfor. Har været delvist og fuldt sygemeldt i ialt 4 år. De første 2 år var jeg i arbejde på nedsat tid. De sidste 2 år, fuldt sygemeldt. Revalidering var tilkendt, men duede desværre ikke. ASK har afsluttet og truffet afgørelse, kun erhvervsevnetab er endnu kun midlertidigt. Så nu er det rehabiliteringsteam og ressourceforløb.
Mvh Louise
Louisec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2015, 22:27   #6
_René_
Søger støtte & vejledning
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2013
Lokation: København
Indlæg: 61
Styrke: 11
_René_ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Louisec Se meddelelser
Hej René
Jo jeg ryger ind under pkt 4, det er derfor. Har været delvist og fuldt sygemeldt i ialt 4 år. De første 2 år var jeg i arbejde på nedsat tid. De sidste 2 år, fuldt sygemeldt. Revalidering var tilkendt, men duede desværre ikke. ASK har afsluttet og truffet afgørelse, kun erhvervsevnetab er endnu kun midlertidigt. Så nu er det rehabiliteringsteam og ressourceforløb.
Mvh Louise
Bare så vi er enige Så længe du venter på en afgørelse om ressourceforløb, kan du få forlænget. Du regner med, at det bliver bevilliget d. 1/6.

Inden jeg går videre. Må jeg spørger om, hvad dine arbejdsmæssige ønsker er for fremtiden?

Når du umiddelbart er eller bliver tildelt et ressourceforløb, må det vel være fordi din arbejdsevne kan udvikles.

Du har ikke været i virksomhedspraktik?

God weekend
_René_ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2015, 09:40   #7
Louisec
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
Louisec er ny på vejen
Jo jeg har været i virksomhedspraktik som både tømrer og advokatsekretær. Desværre har jeg ikke været i stand til at arbejde så mange timer som ønsket, da planen var revalidering. Derfor nu et ressourceforløb, indenfor samme fag. Der håbes på at tiden vil øge mine muligheder

Jeg synes stadig ikke jeg helt har fundet ud af, om tilskadekomstpension modregnes i ressourceforløbsydelsen.? Den er jo en del af "erstatningen" for tab af erhvervsevne...

Og ja til at de træffer afgørelsen med virkning derfra..
God weekend til dig også
Louisec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2015, 12:27   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja den modregnes krone for krone, som omtalt i det link, jeg tidligere har sendt.
En tjenestemandspension er en arbejdsmarkedspension.
Er den kvalificeret (svagelighedspension) bliver pensionsalderen udmålt efter 37 års ansættelse.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2015, 15:03   #9
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Jeg er i samme båd som jer andre. FB i 25 år tilkendt svagelighedspension. Sagen er ikke afgjort i ask endnu. Har været til en samtale vedr. virksomheds praktik. Men fik det så dårligt at jeg ringede til min sagsbehandler og sagde det ikke gik.
Har været i rehab og de har sendt mig på resurceforløb og ydelse i 5 år. Jeg har indgivet en klage over afgørelsen, og venter nu på deres svar. Jeg har klaget over, at det ikke er på sygedagpenge idet sagen ikke er afsluttet i ask. Det sker måske i marts måned.
Venter på ask kommer med en afgørelse, men vil de træffe en afgørelse når kommunen ikke har fundet mine resurser. Hvis i mener de sagtens kan træffe afgørelse og jeg ikke kan være på sygedagpenge, ja så overvejer jeg kraftigt ikke at deltage i kommunes tiltag. Idet der ikke er noget økonomisk idet for mig, og jeg bliver sku så syg i det system hvor man er helt retsløs, det er svært at vænne sig til at man kan behandler syge mennesker så dårligt som kommunerne jo gør
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2015, 15:24   #10
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Den kan træffen en anerkendelse/ikke anerkendelse af din skade/sygdom og de kan afgøre din mengrad og men erstatning.

Har du et erhvervstab på 15% eller mere vil den afgørelse være en midlertidig gørelse/ erstatning (månedlig og skattepligtig) der fornyes hver 6 mdr. Indtil du er færdig afklaret og enten er i alm. Bekæftigelse, fleksjob eller på førtidspension, først der kan der træffes endelig afgørelse om erhvervstabeserstatning
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension