K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2015, 09:14   #1
Apollonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 62
Styrke: 14
Apollonia er ny på vejen
Haster... Afslag på støtte til køb af bil

Hej!

Jeg har i oktober 2014 søgt om støtte til køb af bil §114.
Jeg har også søgt om støtte til særlig indretning§13

Jeg er helt afhængig af en bil pga. min funktionsevne.
Jeg har søgt fordi jeg har problemer med indstigning og udstigning i vores alm. bil. Desuden får jeg kramper i benene, og har søgt om automatgear som særlig indretning. Jeg har også store problemer med at skrabe bil fri for is og sne om vinteren.

Jeg parkerer med invalidekort.

Jeg lider af fibromyalgi, herunder smerter udbredt over hele kroppen, føleforstyrrelser i hænder, arme, ben, og fødder. Jeg har nedsat kraft i hænder, arme. Får kramper i fødder når jeg skal køre mere end 20 min, og når jeg holder i bilkøer (meget ubehageligt). Også stor trætbarhed pga. fibromyalgi.
Jeg har også rygproblemer (skred i lændehvirvel, diskusprolaps thorakalt og diskusprotusioner i nakken).
Desuden slidgigt i 3 fingerled.

Har nu modtaget svar på min ansøgning om hjælp. Afslag til støtte til køb af bil, Afslag på Tilskud til særlig indretning.

Sidst i brevet meddeles det at der er ikke stillet krav i mit kørekort om automatgear. "Såfremt der fra politiets side, efter en vejledende helbredsmæssig køretest, stilles krav i dit kørekort om automatgear, vil du kunne få støtte til dette. Tilskuddet er dog betinget af, at bilen er under et år, og forsynet med indretningen fra fabrikken."
"Vi vurderer at motorkabinevarmer ikke er nødvendig indretning, da der ikke er lægelige oplysninger der dokumenterer, at det er nødvendigt af helbredsmæssige årsager".

Gangdistancen vurderes ikke forringet "nok". (henviser til principafgørelse 98- 10, og i afslaget i det hele taget : (O- 2 -00)Ankestyrelsens principafgørelse.

Jeg modtog afslaget d. 8. april, så jeg er virkelig i tidsnød, med hensyn til at klage. Hvornår er det helt præcist klagen skal være afleveret?

Jeg har egentlig ikke kræfter til dette lige nu, da jeg står lige foran arbejdsprøvning, og er inde i en meget dårlig tid helbredsmæssigt.

Nogen gode råd?

Mvh Apollonia
Apollonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2015, 09:42   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ups ja tiden er meget fremskreden.

Du behøver bare at skrive, at du anker.
Du kan aflevere personligt og få en kvittering eller pr mail, hvor mange kommuner giver autosvar.

Er dette en umulighed kan du gøre det telefonisk og bede om skriftlig kvittering, men den udvej kan være ret usikker.

Læs også her

http://danskhandicapforbund.dk/det_f..._klage_se_ud_/

Men handl endelig i dag inden kommunen lukker.

Sidst redigeret af stampe; 06-05-2015 kl. 10:48.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2015, 09:48   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du anker i dag...

Kære Apollonia

.. og hvis ikke det sker i dag, mister du retten til at anke.

Du MODTAGER dit skriftlige afslag den 8.april 2015.

Bekræft at det virkelig er den nævnte dato og ikke at brevet er dateret den 8.april 2015.

Fordi, at efter mit regnestykke har du allerede overskredet denne juridiske lovbundne ankefrist på 4 uger = 28 dage på minuttet.

Bliv ikke overrasket hvis din kommune fastholder at du allerede har overskredet din ankefrist.

Hvis du skal anke SKAL, jeg gentager SKAL det være i dag.

Du afleverer SKRIFTLIGT et stykke papir i Borgerservice med din anke: Jeg anker afgørelse af XXXX XXXX og kræver en skriftlig kvittering.

Senere kan du efterfølgende komme med din begrundelse.

Hvis ikke du har, skal du OMGÅENDE søge om aktindsigt. Også i dag, fra alle læger, speciallæger, hospitaler og kommunen.

Hvis ikke du følger disse råd taber du din sag på gulvet.

Viden og fakta om ansøgning af invalidebil iht Servicelovens § 114

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...ight=Stoktofte

Konsekvens af at søge invalidebil, som du skal kende til:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...ktofte&page=36 læs indlæg #353

Aktindsigt.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30401

Breve fra kommunen.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=12937

Begynderråd.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 06-05-2015 kl. 09:55.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-05-2015, 10:12   #4
Apollonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 62
Styrke: 14
Apollonia er ny på vejen
Hej igen

Brevet er dateret d. 8. april, men jeg har ikke gemt konvolutten. Men kan jo tidligst være modtaget d. 9.april med alm brevpost.

Jeg ved så ikke om jeg skal skrive en klage, eller bare skrive at jeg anker. og så aflevere en skriftlig begrundelse for anke/klage om et par dage?

Ville helst om jeg kunne sætte en klage sammen nu. Inden jeg skal hente børn efter skole.
Og aflevere klagen i morgen hos den afdeling som behandler sagen (Ældre og handicapforvaltningen).

Mvh Apollonia
Apollonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2015, 10:49   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Overvej hvad der er tid til.
Tjek hvornår din borgerservice lukker om onsdagen.
Det vigtigste er, at du får anket.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2015, 11:09   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal anke i dag.

Juridisk har du modtaget dit brev/afgørelse 2 døgn efter det er dateret.

Så du kan lige nå det.

Tal og tænk ikke så meget nu men handl, ellers mister du retten til at anke.

Flere kommuner bruger ulovligheder i deres behandling af tilsendte afgørelser.

Man datere brevet og afventer flere døgn til afsendelsen, så borgerne mister retten til at anke. Du har smidt konvolutten væk. Det var ellers dit bevis på hvornår du juridisk har modtaget afgørelsen.

Det er Folketingets Ombudsmand der råder og vejleder.

ANK NU!

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-05-2015, 11:14   #7
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Jeg ville nok vælge at gøre begge dele lige nu...

Altså skrive en mail lige nu - at du klager over afgørelsen og at begrundelse kommer en af de nærmeste dage.

og så få den sendt afsted NU...

og sæt dig så og skriv så meget du kan nå af begrundelsen i dag og se om du kan nå at få den færdig i dag og ellers i morgen.

PÅ den måde "køber" du dig lidt tid og kan få skrevet en god begrundelse uden alt for meget stress?
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2015, 12:13   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ening, men.....

.... hvis ikke der er 100% aktindsigt ved alle 100% og man endnu ikke forstår alt, kan man naturligvis ikke begrunde sin anke over en afgørelse.

Man har også her 28 dage til at tænke over, hvad man vil begrunde sin anke med, inden kommunen ifølge lovgivningen skal videresende anken til Ankestyrelsen, hvis kommunen fastholder sin afgørelse.

Da Ankestyrelsen har servicefrister fastsat af embedsmænd har man ydereliger fra 3 mdr til 1 års tid til at begrunde sin anke. Såre simpelt, hvis man kender reglerne og tidsfristerne.

Hvis ikke der er søgt aktindsigt skal aktindsigten være modtaget inden 10 kalenderdage.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-05-2015, 12:13   #9
Apollonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 62
Styrke: 14
Apollonia er ny på vejen
Jeg har skrevet en samlet klage/anke.

"Borgerservicecenter holder lukket i dag d. 6.maj på grund af medarbejder-arrangement. Vi glæder os til at se dig i morgen"

Så er det afsted til Ældre og handicapforvaltningen, hvis de har åbent...

Tak for hjælpen til alle...

Mvh Apollonia
Apollonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension