K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2015, 16:32   #1
_René_
Søger støtte & vejledning
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2013
Lokation: København
Indlæg: 61
Styrke: 11
_René_ er ny på vejen
Hvad stiller jeg op...

Kære alle

På det sidste opfølgningsmøde, sep. 2014, sammen med min sagsbehandler på kommunen, blev vi enige om at rette skytset mod et fleksjob. Der skulle aftales tid med jobkonsulent og afholdes et nyt møde, så vi kunne komme i gang med virksomhedspraktik hurtigst muligt.

Jeg rykkede enkelte gange, da intet blev sat i værk.

Apr. 2015, fik jeg pludselig brev om skifte af sagsbehandler.

Jeg var kort tid efter skiftet, indkaldt til opfølgningsmøde med den nye sagsbehandler. Min nye sagsbehandler mente, at vi jo skulle fortsætte, hvor den tidligere havde sluppet. Jeg blev indkaldt til det længe ventede møde med soc. råd + jobkonsulent, med henblik på opstart af virksomhedspraktik.

Jeg mødte op til aftalte tid. AFLYST.

Jeg kontaktede min sagsbehandler, for at blive lidt klogere. Min sagsbehandler kunne fortælle mig, at jeg var blevet vurderet... og at man mente jeg skulle starte i et forløb hos TEAMAKTIV. Det er endnu ikke blevet uddybet hvilken slags forløb der er tale om. Jeg vil blive indkaldt til samtale med min sagsbehandler og konsulent fra TEAMAKTIV.

Jeg kan af TEAMAKTIVS hjemmeside se, at de tilbyder følgende.

Ressource- og udviklingsforløb
Aktive Forløb
Mentor

Jeg kan ikke forestille mig, at det kommer til at dreje sig om mentor eller aktive forløb. Det er ligesom prøvet af.

Som jeg ser det, vil det komme til at dreje sig om et ressource- og udviklingsforløb.

Jeg ved selvfølgelig ikke om jeg tager sorgerne på forskud. Jeg syntes bare et ressourceforløb ville være det rene tidsspilde. Især på baggrund af følgende udtalelser fra det jeg allerede har været i gennem.

Speciallæge i ortopædkirugi har udtalt, at der er tale om en kronisk tilstand uden udsigt til yderligere bedring. Han har tilmed berørt operationsspørgsmålet, hvor han udtaler, at arbejdsevnen næppe vil blive forbedret yderligere heraf og derfor ikke vil kunne komme på tale.

Så har jeg samtidig en afgørelse fra Helbredsnævnet, hvor de har udtalt, at min erhvervsevne i ethvert erhverv er nedsat til halvdelen eller derunder.

Hvad syntes i jeg skulle stille op? Det virker jo ret meget op ad bakke allerede...

Og er der nogle som har erfaringer med TEAMAKTIV?

På forhånd tak for jeres inputs.
_René_ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2015, 16:42   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du kommer ikke i ressourceforløb bare sådan. Det skal du indstilles til via rehabiliteringsteam.

Så det er nok bare virksomhedspraktikken, som skal laves gennem TEAMAKTIV.

En virksomhedspraktik kan godt være et udviklingsforløb idet de vil undersøge hvor højt op i tid du kan komme (hvad kan din arbejdsevne udvikles til).

Jeg har selv lige været gennem en virksomhedspraktik mhp fleksjob. Praktikken blev arrangeret gennem en anden aktør (som TEAMAKTIV er). Jeg havde en konsulent fra anden aktøren som fulgte med gennem praktikken. Dels med møder på praktikstedet cirka hver 2. uge og telefonsamtaler den modsatte uge. Det var godt. Forløbet varede 16 uger, men kunne have været forlænget hvis der stadig var udvikling i arbejdsevnen. Det var der så ikke længere, så vi stoppede efter de 16 uger.

Min praktik viste, at jeg kan arbejde cirka 6 timer om ugen og nu skal min sag så for rehabiliteringsteamet, som sagsbehandleren regner med så vil indstille mig til fleksjob.

Men hvis du er i tvivl, så skynd dig at bede om aktindsigt. Så kan du læse hvad sagsbehandleren har skrevet i din sag omkring bestilling af forløbet hos TEAMAKTIV.
..........................................

Det forløb jeg var igennem er ligesom det TEAMAKTIV tilbyder her http://www.team-aktiv.dk/?p=afklarin...aelpsmodtagere

Sidst redigeret af Akvamarin; 05-05-2015 kl. 16:45.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2015, 19:00   #3
_René_
Søger støtte & vejledning
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2013
Lokation: København
Indlæg: 61
Styrke: 11
_René_ er ny på vejen
Det er hermed gjort.

Tak.
_René_ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension