K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2015, 12:24   #1
guzzista
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
guzzista er ny på vejen
Ressourseforløb og sagsbehandler

Hej
Jeg har nu været i R forløb i 6 mdr.
Er klemt noget da jeg betaler lidt mere end 50% af min indtægt i husleje +varme , spurgte så min ressoursedame om jeg kunne få lidt hjælp også til en tand som jeg har der er knækket.
Det spurgte jeg om i februar og har intet hørt fra hende siden , ellers plejer der ikke at gå en måned imellem jeg hørte fra dem.
Skal jeg andetsteds hen for at få/søge hjælp.

mvh S
guzzista er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2015, 12:41   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af guzzista Se meddelelser
Hej
Jeg har nu været i R forløb i 6 mdr.
Er klemt noget da jeg betaler lidt mere end 50% af min indtægt i husleje +varme , spurgte så min ressoursedame om jeg kunne få lidt hjælp også til en tand som jeg har der er knækket.
Det spurgte jeg om i februar og har intet hørt fra hende siden , ellers plejer der ikke at gå en måned imellem jeg hørte fra dem.
Skal jeg andetsteds hen for at få/søge hjælp.

mvh S
Du skal finde ud af hvad svarfristen er for en ansøgning om enkeltydelse, som er det du kan søge til tandlægehjælp. Og så skal du rykke og klage hvis du ikke får svar.

Se for eksempel her fra Københavns Kommune i punktet "Hvornår får jeg svar?"
Citat:
Lov om aktiv socialpolitik, § 82
Tilskud til tandpleje til personer, som modtager ydelser efter loven svarende til kontanthjælpsniveau

Behandlingsfrist er 6 uger. Ved akut tandlægebehandling behandles ansøgning straks.
kilde: http://www.kk.dk/indhold/enkeltydelser
Du kan også rette henvendelse til din kommunens borgerrådgiver.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2015, 12:56   #3
guzzista
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
guzzista er ny på vejen
Jo tak , jeg må forbedre min formulering , hun hun ville undersøge det , men det lød ikke som om det var hos hende jeg skulle ansøge om hjælp. Skal jeg til en indstans end dem i ressourseforløbet for at søge om hjælp også ang. husleje da jeg jo er gået 4500 ned i indtægt siden sygedagpenge .
guzzista er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2015, 13:35   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære guzzista

Du bære dig forkert ad. Du skal lære spillets regler.

Man taler aldrig sammen med sin sagsbehandler/socialrådgiver i en specifik sag med ansøgning om hjælp.

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Læs og forstå indlæg # 527 http://www.k10.dk/showthread.php?p=324652#post324652

Nu finder du din personlige kommunes offentliggjorte sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 muligvis på din kommunes hjemmeside.

Når du har fundet denne så afsender du en skriftlig ansøgning om hjælp.

Din sagsbehandler skal så komme til en afgørelse inden den politisk vedtagne sagsbehandlingsfrist.

Det kaldes retssikkerhed.

Du stiler den til din sagsbehandler som har pligt til dels at råde dig, dels at sende den det korrekte sted hen. Det er SB pligt og arbejde.

Her taler vi ikke om vedkommende har lyst eller ikke kender lovgivningen.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 24-04-2015 kl. 13:37.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-04-2015, 13:46   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du skal indsende en ansøgning. Det med at søge råd hos din sagsbehandler virker som du har opdaget ikke. Så du skal lave ansøgninger.

Til husleje kan du søge §34 i Aktiv Loven. Du kan læse om hvem der kan ansøge i denne introduktion http://sindvejle.dk/node/246#.VTorbpPigTs
og afgøre om du mener du gør og søg så. De skal nok fortælle dig hvis du ikke er blandt dem der kan.
Du kan se hvordan du gør her:
http://sindvejle.dk/node/223#.VToo65PigTs

Hvis du er udsætningstruet kan du søge om Midlertidig huslejehjælp til udsættelsestruede lejere efter § 81 a i lov om aktiv socialpolitik. Men det har jeg ikke forstået du er.

Til tandlæge kan du bruge ansøgningsskemaet de linker til her
http://www.kk.dk/indhold/enkeltydelser Du kan måske også finde skemaet, når du har logget ind på din kommune og dermed sende det elektronisk.

Du afleverer din ansøgning til socialforvaltningen i din kommune. Sørg for at få dokumentation på at du har afleveret ansøgningen. Det går du for eksempel ved at medbringe en kopi og få dem til at stemple at den er modtaget på alle sider. I mit jobcenter laver de selv kopier, men for en sikkerhedsskyld er det godt selv at medbringe til du ved hvordan det fungerer i din kommune.
Du kan også sende over e-boks hvis du kan finde ud af det. Det har jeg endnu ikke fundet ud af hvordan man gør. Så jeg afleverer selv hver gang.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2015, 13:57   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Bor du til leje og ikke har søgt boligsikring, skal du først og fremmest gøre det hos Udbetaling Danmark
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2015, 15:03   #7
guzzista
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
guzzista er ny på vejen
Tak , det ser ud til at jeg kan få en masse hjælp , men er ressourcedamen "min" sagsbehandler eller skal jeg eller skal jeg kontakte socialkontor/jobcenter , der stod noget om at ansøgning skal stiles til en ?
I må undskylde , men jeg er blevet depressiv og socialangst så det tager tid at få fingeren ud af og til
guzzista er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2015, 15:17   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af guzzista Se meddelelser
Tak , det ser ud til at jeg kan få en masse hjælp , men er ressourcedamen "min" sagsbehandler eller skal jeg eller skal jeg kontakte socialkontor/jobcenter , der stod noget om at ansøgning skal stiles til en ?
I må undskylde , men jeg er blevet depressiv og socialangst så det tager tid at få fingeren ud af og til
Du ringer til din kommunes hoved-telefonnr., og beder om at tale med en der har med boligsikring at gøre, så vil du blive stillet om til rette afdeling, og her spørger du hvad du skal gøre for at søge om boligsikring. Så er jeg sikker på, at du vil blive guidet igennem.

På borger.dk kan du selv beregne din boligsikring.

M.h.t. dine tænder kan du muligvis finde et ansøgningsskema via din kommunes hjemmeside, og ellers må du kunne få det udleveret på borgerservice, alternativt ringer du til hoved-telefonnummeret og beder om, at tale med en fra ydelses-afdelingen.
Det er vigtigt, at du får ansøgningsskemaet, og ikke bare accepterer et afslag givet ud af det blå.
Hvis du får afslag på din ansøgning om hjælp til tænder bør du anke det, da afslag ofte gives ud fra devisen "går den, så går den".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2015, 15:32   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af guzzista Se meddelelser
Tak , det ser ud til at jeg kan få en masse hjælp , men er ressourcedamen "min" sagsbehandler eller skal jeg eller skal jeg kontakte socialkontor/jobcenter , der stod noget om at ansøgning skal stiles til en ?
I må undskylde , men jeg er blevet depressiv og socialangst så det tager tid at få fingeren ud af og til
Din ressourcedame hører under Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen (ihvertfald hvis du bor i Kbh), mens dem der kan give dig tilskud til bolig og tandlæge sidder i Socialforvaltningen. Så i den sammenhæng kan ressourcedamen ikke hjælpe.

Jeg ville stile ansøgningen til "Socialforvaltningen i xx kommune"

I Kbh er der 7 forvaltninger http://www.kk.dk/indhold/forvaltninger

Sidst redigeret af Akvamarin; 24-04-2015 kl. 15:34.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2015, 15:43   #10
guzzista
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
guzzista er ny på vejen
Tak , så må jeg hellere prøve.
guzzista er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension