K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2007, 14:51   #1
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Tør du sige, hvad du stemmer på?

og har du altid stemt på dette parti? Eller har du forandret holdning, efter at være blevet fanget i "velfærdsnettet"?

Nævn evt. de 3 vigtigste grunde til at du sætter din stemme der.

Sidst redigeret af Antoniette; 26-10-2007 kl. 15:07.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2007, 15:06   #2
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Min stemme går nok til SF,

1) fordi jeg synes at syge og handikappede bliver svigtet.

2) Jeg vil ikke have amerikanske tilstande, hvor det kun er de rige som kan blive behandlet af læger.

3) Jeg vil også gerne have at der bliver gjort noget mere for miljøet og så har jeg altid været i mod krigen i Irak.

Førhen har jeg:

Været sofavælger, stemt på socialdemokraterne og radikale venstre.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2007, 15:13   #3
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Jeg har ved de to sidste folketingsvalg stemt på Socialdemokratiet, og før det stemte jeg på SF.

Jeg står lidt i et dilemma, vil meget gerne stemme på SF, men er overbevist om at Socialdemokratiet ikke vil lave en regering sammen med SF, men vælger de Radikale i stedet for. Og mit hoved formål med at stemme denne gang (det var det i øvrigt også sidste gang) er at vælte den nuværende regering. Så jeg vil følge debatten de kommende uger, og jeg ender nok med at stemme på Socialdemokratiet. Det vigtigste for mig er, at vi får en ny regering
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2007, 17:45   #4
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
HAr stemt på "De grønne" (for længe siden), og SF. Sidst har jeg stemt Radikalt, fordi jeg ikke helt har troet på, at SF's gode ideologier har kunnet gennemføres. Socialdemokratiet har ikke været en mulighed for mig, kun den gang, hvor vi kunne risikere at få Uffe Ellemann, som statsminister. Men, mon ikke vi havde været bedre tjent med ham end Anders Fogh, trods alt.

Er meget i tvivl nu. Synes det er positivt at SF er blevet mere "up to date", men er bange for at de ikke får indflydelse på noget som helst i det lange løb.
Og vi undgår jo nok desværre ikke at Fogh bliver ved med at være statsminister, og så bliver de da kørt ud på et sidespor igen.

Det er selvfølgelig ikke et godt argument, at man ikke skal stemme på et parti, fordi man ikke tror de får noget at skulle have sagt, så får de jo i hvert fald ikke chancen.

Ja, som I kan høre, har jeg ikke nogle klare argumenter for at stemme på et bestemt parti. Det bliver nu nok SF, om ikke andet, kan vi vel sende et signal om at der er mennesker i dette land, som bekymrer sig om andet end hvor mange penge, vi har.

Synes, indtil videre, at både Margrethe Vestager, Villy Søvndal og Bodil Kornbek gør det ret godt, og sporer samtidig en vis træthed hos Pia Kjærsgaard og Lars Løkke (han virker også ret irriteret over at skulle diskutere med oppositionen, det er ikke så charmerende).

Ja, det var så lige nogle overvejelser. Det var der nok ingen, der blev klogere af...

Fiemie

Og kan godt følge gittedl i tankegangen om at stemme på Socialdemokratiet for at få en ny regering. Det har virket engang før.

Uanset hvad, så vil jeg nu altså hellere se en regering med Socialkammeraterne og de radikale, end sådan som det er nu. Er lettet over at de radikale har meldt klart ud; de peger på Helle Thorning.

Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2007, 18:26   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg stemmer nu SF og har gjort det nogen gange (har engang stemt DF det var i et anfald af momental sindsyge ...)

Jeg kan ikke rigtig følge argumentationen for at man ikke kan stemme SF fordi man er bange for at de ikke kommer i regering, det er jeg faktisk heller ikke sikker på at de kommer, men jo større de er jo større indflydelse vil de have...

Det kan man jo tydeligt se på DF de er ikke i regeringen men regeringen kan næsten ikke lave noget af deres makværk uden at Pia skal godkende det ...

Så derfor har jeg ingen betænkninger ved at stemme SF de skal nok få omsat stemmer til mandater og jo flere mandater jo mere har de at skulle have sagt...

Men er lige nu af den mening at ALT andet er bedre end den regering vi har nu det kan ikke blive værre (håber jeg )
  Besvar med citat
Gammel 26-10-2007, 18:48   #6
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Stemmer på SF ligesom sidst, mest fordi jeg er enig i de fleste synspunkter og for at de kan holde socialdemokraterne på rette spor.

Har tidligere stemt på Socialdemokratiet og Enhedslisten.
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2007, 19:02   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Som Hejdien mener jeg også, at SF sagtens kan få stor indflydelse.

De har STOR SUCCES i Norge, hvor de har fået gennemført en masse.

Så en stemme på SF er IKKE spildt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2007, 12:38   #8
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
Hejdien! Skriver netop også:

Det er selvfølgelig ikke et godt argument, at man ikke skal stemme på et parti, fordi man ikke tror de får noget at skulle have sagt, så får de jo i hvert fald ikke chancen.

Ja, som I kan høre, har jeg ikke nogle klare argumenter for at stemme på et bestemt parti. Det bliver nu nok SF, om ikke andet, kan vi vel sende et signal om at der er mennesker i dette land, som bekymrer sig om andet end hvor mange penge, vi har.


Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2007, 21:11   #9
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
ny alliance....?

nej dem stemmer jeg ikke på-men er der nogen der kender til deres politik.....og hvorfor stemmer landmænd altid venstre ja jeg er sgu ikke den kloge hvad politik angår-men en ting er sikkert jeg stemmer SF .....
men hvem ved hvad der er rigtigt-de skifter jo mening som vinden blæser aller samme......
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2007, 21:21   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
de skifter jo mening som vinden blæser aller samme
De fleste vil gøre MEGET for at undgå Pia K.

Undtagen Statsministeren. Han vil GERNE HAVE Pia K.s medindflydelse.
Bare han kan fortsætte som statsminister.

Tja, hvad skal man sige til det?
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad må man sige vej til MP84 Spørgsmål ang fleksjob 6 13-08-2013 15:38
Folketingsvalg på K10 ( hvad stemmer i ) halse Politik og Samfund 30 04-07-2012 00:04
hvad vil de sige med det der nono222 Politik og Samfund 5 29-02-2012 10:54
hvad mon de vil sige Fodfolket Politik og Samfund 0 15-09-2011 15:30
hvad stemmer k10 brugerne? de4aks Politik og Samfund 70 15-09-2010 14:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension