K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2015, 11:54   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ressourceforløb på KH niveau og behov for fysioterapi.

Jeg er 5 mdr inde i mit ét år lange ressourceforløb med mentor. Desværre er der ikke meget af det, vi forsøger at rette op for at "gøre mig klar", der egentlig lykkes.

Mit økonomiske niveau er 2200-1800 kr om måneden at gøre godt med, fordi jeg må skære små skiver ud til de evigt utilfredse kreditorer, hvilket i sig selv er enerverende. Retssager på grund af minus betalingsevne venter også.
Mit gamle skulderproblem med whiplash agtige symptomer (formodentlig startet af en opvækst med skævt bækken) kræver behandling. Det er blevet meget smertefuldt......men det kræver penge at blive behandlet.

Jeg kan ikke vente ½ år på et afslag fra kommunen.
(Uf! Det koster også 800 kr at komme igang med den bevilgede tandoperation).

Hvordan klarer jeg det? Nu har jeg skrevet til min arbejdsomme, job-forventningsfulde mentor, - men hun ved bare noget. Ofte står vi rådvilde.

Er der nogen, der har en god ide?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2015, 12:07   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Desværre ikke udover at du køber ind når de mærker kød ned til halv pris den sidste aften før sidste salgsdato..
Og ellers at kaste dig over hvidkålssuppe en måneds tid.
Hvis du ikke har noget af værdi udover beskedent indbo, kan du overveje at skrive til kreditorerne at du skal have et halvt års pause, og alternativt stoppe med at betale, hvilket desværre vil øge gælden når de så efterfølgende hiver dig i retten.
Men retten plejer at være ret god til at sørge for et rådighedsbeløb der er fint, før de tildeler noget til kreditorerne.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2015, 12:30   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hvidkålssuppe en måneds tid løser vist ikke de her problemer. Det er noget, der er bygget op over lang tid. Jeg har været i retten for nogle år siden og kom i RKI( fordi jeg ikke kunne betale Nordeas forhøjede krav. Der var sgi ingen, der sad og talte min sag.

I den sidste ende er jeg bange for at være en af dem, der ryger tilbage på KH uden rettigheder, fordi mine problemer, set over en bred kam, er for svære at løse.

Sidst redigeret af mukke; 09-03-2015 kl. 12:34.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2015, 12:51   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Skuldre og bækken problemer har jeg et forslag...

Kære Mukke.

Ofte undervurderes skulderproblemer, indtil en eller begge sige stop og smerterne bliver så voldsomme at man ikke evner at løfte sine arme.

Du går til din praktiserende læge og får en henvisning til http://ofeldt.dk/index.php?id=145.

Da du ikke tilhøre gruppen, som kan modtage vederlagsfri behandling, søger du kommunen om behandling efter Servicelovens § 102
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...estemmelse-pdf

Hvor kommunen ikke bare kan afslå med begrundelsen at kommunens serviceniveau ikke er til behandling efter § 102.

Der skal i hver tilfælde foretages en individuel vurdering til, iht

Principafgørelse 5-13

http://www.co-sea.dk/files/CO-S%C3%B...sen/2013/5.pdf

Du finder din kommunes sagsbehandlingsfrister til afgørelse og gør opmærksom på at du forventer at den overholdes.

Alt findes her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813&page=6 indlæg # 54 & 57

Grundet din økonomi må du høre ind under dette.

Lad os høre nærmere.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-03-2015, 13:23   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tusind tak, Peter.
Det var et ordentligt læs info.
Den der lidet kendte paragraf ser interessant ud, -men, alt i alt kan kommunen bare sige de ord, de elsker: "Du har fået", fordi jeg fik genoptræning efter min skulderoperation.
Som asperger hører jeg nu ind under handicap området, men det har jo nok ikke så meget med fys at gøre.
Hvis jeg skimmer hurtigt, får jeg det indtryk, at der ikke er så meget at gøre.

Lige nu spørger jeg min mentor, om jeg kan omdirigere en ansøgning om transport til Hillerød, til min vante fys, -til at være en om behandling i lokalområdet, hvor der er en ligeså god fys - endda en, der har udstyret til at afklare, hvor meget min nakke påvirker min skulder (meget, tror jeg selv) og som tager mine erfaringer alvorligt. Så kan jeg få rettet min bækkenskævhed og mit indlægsbehov kan klares samtidigt, for det kan de også.
Jeg skal til lægen med skulderproblemet på mandag. Så får vi se.

Sidst redigeret af mukke; 09-03-2015 kl. 13:25.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension