K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-06-2006, 21:01   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så lægger jeg ud...

Ja som i kan se så syntes jeg at det ville være en god ide, med en del i debat forumet om det at være i praktik (eller arbejdsprøvning) og hvorfor man er i praktik er det som arbejdsprøvning eller er det med henblik for fastansættelse...

Som i kan læse andet sted http://www.k10.dk/forum/viewthread.php?forum_id=18&thread_id=122#post_1425

så var jeg selv startet i praktik, jeg var der tiden ud og var smadder glad for at være der, men men ... De havde noget der hed et mindste salg, det var ikke noget der var for de andre ansatte men kun for os flekser der var der..
Det var hjemmearbejde med telefonsalg, desværre kunne jeg ikke klare jobbet, da det forværrede min stress med det mindste salg, og arbejdsgiveren ikke ville fjerne det for mig, og vi derfor blev nød til at stoppe..
Heldigvis uden nogen bad feling fra nogen side af , selv jobkonsulenten havde kun rosende ord til overs for både mig og arbejdsgiver, og det sluttede da også af med et pænt brev fra arbejdsgiver, om at hvis jeg kendte andre flekser af min kaliber og mit potientale så ville han meget gerne have at jeg henviste dem
Så alt i alt var det en posetiv oplevelse.

Derudover skete der det at jeg blev tilbudt et andet job mens jeg var i praktik det andet sted, stadig med salg men denne gang med en helt anden fremgangs måde da det denne gang er til erhverv og for en avis jeg skal sælge, så det er en helt anden måde man sælger på.

Der er jeg så i praktik nu, altså jeg gik fra en praktik til en anden praktik det er sejt, sådan økonomisk set og det at mit nye praktik sted jo ikke får noget ud af min gamle praktik, gør jo at jeg starter helt forfra sådan at når jeg en dag er færdig med min praktik forhåbentligt med enfastansættelse, ja så har jeg været i praktik for egen regning i ½ år

Men men .. det er job jeg selv har fundet og det er job hvor jeg ved at de vil ansætte mig bagefter, hvis og så frem jeg og de kan bruge hinanden..

Jeg er rigtig glad for min nye arbejdsplads, dog er der et møde i næste uge som kan få det hele til at falde da aftalen var .. intet mindste salg da det stresser og jeg skal nok sælge alt det jeg kan , og mere til, men nu snakkes der alligevel mindste salg, hvordan vil de dog håndhæve et mindste salg, vil de fyre en den månede hvor man ikke har sit mindste salg, og hvad med fagforeningen vil de være med til det... :|

Nå det er nogle af de ting jeg skal til møde om og have opklaret i næste uge, på det tidligere sted jeg var, meldte jeg ikke ud med det samme at et mindste salg stressede mig, men ventede og prøvede at se hvordan det gik, men til samtale det nye sted, fortalte jeg at det med mindste salg var med til at gøre at jeg ville skifte arbejde, og det kunne de godt forstå, derfor er jeg den der er rendt med det samme hvis de vælger et mindste salg, da de jo sådan set så ikke har spillet med åbne kort... :|:|

Men lad os nu se hvordan mødet går og høre hvad de har at sige, det er trods alt rygter der siger at vi flekser skal til at have et mindste salg. så hvem ved.. det kan jo være at der er misforstået noget ...


Nå men hvad med jer andre, jeg ved at der er flere herinde der er i praktik .. hvordan går det ? og hvad er overhovdet jeres tanker om de praktikker der laves ??

Jeg kan ikke lade være med at tænke på engang imellem om arbejdsgiverne er en tand for grådige eller er det virkeligt så dyrt at have os fleksere ???
  Besvar med citat
Gammel 03-06-2006, 23:00   #2
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: Så lægger jeg ud...

Hejsa

Puhh ja jeg har selv sammenlagt på 3 år haft 11 mdr. praktik og 10 mdr. med barsel ....også lige et par mdr uden det ene eller det andet, ja så alt i alt munder det vel ud i at jeg sammenlagt har haft arbejde i små 12 mdr.....

Ja jeg skulle jo være ansat her pr. 1/6 men men men hun trækker lidt i land og har bag om min ryg fået forlænget med yderligere 14. dage.... Blev jeg gal ??? JA !!! men kommunen har dog lovet at hvis hun ikke ansætter mig når denne frist ender ja så stopper jeg med omgående virkning!! Det er lidt stressende at man ikke ved om man er købt eller solgt - tænker nogen gange på at det da også er meget hyggeligt med gratis arbejdskraft og når man så ikke kan trække den længere ja så afslår man at ansætte en i fleks.....
Men jeg fortvivler ej - da jeg er af den overbevisning at den sidste idiot er ikke født endnu så jeg skal nok få mig et job !!!

Om det er dyrt at have os fleksere ??? tjahhh i min situation så nej... de ville aldrig kunne få en deltidsansat til den slat penge de skal betale for at have mig rendende... kommunen dækker 2/3 .

jeg synes praktikkerne i sig selv er meget gode, da man så på papiret til en anden mulig arbejdsgiver kan vise at man har været ude og være i gang og at man gerne vil arbejde - men der er jo selvfølgelig grænser !!

Knuser Borroe
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2006, 17:20   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Så lægger jeg ud...

Citat:
Ja jeg skulle jo være ansat her pr. 1/6 men men men hun trækker lidt i land og har bag om min ryg fået forlænget med yderligere 14. dage.... Blev jeg gal ??? JA !!! men kommunen har dog lovet at hvis hun ikke ansætter mig når denne frist ender ja så stopper jeg med omgående virkning!!
SÅ er det lige at man tænker hvordan F&%&¤%¤% kan de forlænge noget som helst uden om det menneske man skal ansætte ?
Hvis interesser er det at jobkonsulenten skal varetage? er det arbejdsgiver eller er det flekseren? :@
Citat:
Det er lidt stressende at man ikke ved om man er købt eller solgt -
Lidt stressende ?? engang imellem ??? :@
Man føler sig da totalt til grin
Hvor svært kan det være for en arbejdsgiver at finde ud af om de kan bruge en person? hvad gør de når de ansætter til det ordinære markede ? ja de satster det er hvad det gør..
En arbejdsgiver kan jo i og for sig også fyre en flekser der viser sig ikke at du i længden .. nøjagtig som de kan med mennekser på det ordinære markede .. så hvad er problemet ?? :@:@
Citat:
tænker nogen gange på at det da også er meget hyggeligt med gratis arbejdskraft og når man så ikke kan trække den længere ja så afslår man at ansætte en i fleks.....
Det kan mistænkeligt godt lugte sådan engang i mellem

Citat:
Men jeg fortvivler ej - da jeg er af den overbevisning at den sidste idiot er ikke født endnu så jeg skal nok få mig et job !!!
Det tror jeg du har ret i ... og ansætter de os ikke de steder vi er nu..
Ja så er det sq deres tab

Citat:
Om det er dyrt at have os fleksere ??? tjahhh i min situation så nej... de ville aldrig kunne få en deltidsansat til den slat penge de skal betale for at have mig rendende... kommunen dækker 2/3 .
Heller ikke her, men alligevel har jeg lige fået at vide idag at jeg er i praktik for at se om det kan svare sig for arbejdsgiveren økonomisk at have mig ansat ... :@:@

Øhhh har jeg misforstået noget med praktik var det ikke fordi man skulle finde ud af om man kunne bestirde jobbet med sine skånebehov:|:|

Min kollega som er flekser også ringede til sin jobkonsulent for at høre hvad der skete, og her fik hun at vide at hun ikke ville blive ansat endnu, fordi de ville have hende op i tid det til trods for at både kommune og læger sagsbehandler og alle andre, har sat hende til 20 timer, svaret fra jobkonsulenten var... Og hvad så, her bestemmer jeg
(så gik turen til fagforeningen):|:|:|
Citat:
jeg synes praktikkerne i sig selv er meget gode, da man så på papiret til en anden mulig arbejdsgiver kan vise at man har været ude og være i gang og at man gerne vil arbejde - men der er jo selvfølgelig grænser !!
Det syntes jeg også, men jeg kan også godt forstå at folk engang imellem bliver desperate, jeg kommer fra et sælger job til et andet , jeg holdt ikke engang en fridag imellem de to job, de ligner hinanden til forveksling og der er intet af det jeg skal lave jeg ikke kan, tværtimod, kan lidt mere og laver lidt mere...
INGEN kan sætte en finger på mit arbejde, alligevel mener de at jeg skal have tre månders praktik...

Hmm ja ja ... det var så den dag

Hvis jeg holder ud uden at blive sindsyg og bliver fastansat... ja så har jeg været i praktik i et halvt år i træk med alt hvad det indebære ... er man så ikke lidt til grin ??? :@:@
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Danskerne lægger sag an som aldrig før Kalle271285 Alt det andet 3 27-09-2008 00:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension