K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2015, 04:51   #1
obelix
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
obelix er ny på vejen
Question Hjælppppppp er helt i vildrede

Hej jeg håber virkelig at nogle af jer kloge mennesker kan hjælpe mig. Jeg er 51 år og har for første gang i mit liv nu været på sygedagpenge. 4 md gav de mig, nu vil de då sætte mig på afklaringsforløb med den begrundelse at min tilstand ikke er stabil, og der er mulighed for at jeg kan komme tilbage på ordinære vilkår. Længere nede i brevet argumenterer de så med, at jeg ikke venter på sygehusbehandling som i løbet af 129 uger kan bringe mig tilbage til arbejdsmarkedet. Sagen er at jeg siden barndommen har lidt af voldsom kronisk migræne 3-5 gange ugentligt, har en ikkr opererbar diskusplolaps i nakken, modic forandringer, rodtryk i venstreside og meget ondt i arm og en venstre. hånd der kronisk sover. Hverken arm, hånd eller nakke er opererbar, jeg er afsluttet hos kirugen. Nu sætter teamet åbenbart al deres forhåbning til hold nr 10 forebyggende medicin samt botox i baghovedet - jeg tænker at selvom miraklet skulle ske bliver jeg jo aldrig klar til ordinær beskæftigelse. Jeg kan simpelthen ikke finde noget om, den ressourceforløbsydelse man modtager, modregnes egen forsikring i den? Og når jeg nu har været igennem botox kan jeg så komme retur på sygedagpenge igen? Eller forbliver jeg forevigt på ressourceforløbsydelsen? TAK jeg synes det her er meget svært at forstå.
obelix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2015, 10:57   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du har en fagforening, bør du hurtigst mulig få dem til at hjælpe dig i sagen, da sygedagpengene bør ankes, dvs du har 4 uger fra afgørelse.

(Din skriv er lidt uklart)
Har du fået tilkendt ressourceforløb?

Skriv igen!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2015, 11:43   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er lidt svært at forstå....måske du burde uddybe lidt @obelix...

Man kan læse om ressourceforløbsydelsen her https://www.retsinformation.dk/forms...d=165684#Kap6a

Se både kapitel 6A og 6B alt efter hvad der er gældende i dit tilfælde..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2015, 15:34   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du kommer ikke retur på sygedagpenge indenfor samme sygeforløb, når først du er kommet af dem. Så det er vigtigt nu at kæmpe for at få dem forlænget efter en af forlængelsesmulighederne i sygedagpengelovens §27.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2015, 16:07   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære obelix

Du er påbegyndt en lang vandring, som indbære at du skal til at lære spillets regler og lovgivning.

Begynd med disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Du skal anke sygedagpengestop inden 28 dage, til kommunen, som så har 4 uger til at genvurdere. Hvis de fastholder, skal de sende din anke til Ankestyrelsen, som pt har en sagsbehandlingstid på ca 6 - 10 mdr.

Hvis ikke du har søgt aktindsigt ved alle, skal du søge omgående:

Læger/hospitaler/speciallæger/privathospitaler
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Det bliver dit første og meget vigtige skridt, som du vil fortryde, hvis ikke du har fuld aktindsigt i alt, fra alle.

Bekræft, at du har en arbejdsgiver pt. S.U.

Hvis JA skal du omgående sætte dig ind i "Fastholdelsesfleksjob"
http://www.k10.dk/showthread.php?t=30994

Har du været under en §56 ordning grundet din migræne? S.U.
https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...-arbejdsgiver/

Din diskusprolaps, er det en arbejdsrelateret skade, med kontakt til ASK, Arbejdsskadestyrelsen? S.U.

Har du været indlagt på hospital, da du blev MR-scannet i forbindelse med din diskusprolaps? S.U.

Hvis JA, modtog du da en GOP, Genoptræningsplan i hånden før udskrivning med kopi til kommunen? S.U.

Hvilken type Modicforandringer har du? 1 - 2 eller 3? S.U.

Hvilken behandling modtager du pt.? Kommunalt holdtræning eller i praksissektoren? S.U.

Bruger du nogle hjælpemidler i hjemmet, af enhver afskygning? Modtager du hjælp i hjemmet? S.U.

Hvor i landet bor du ca? S.U.

Hvor skal du modtage dine foreslåede Botoxbehandlinger? S.U.

Du nævner: "Nu sætter teamet åbenbart al deres forhåbning til hold nr 10"

Hvad menes med det? S.U.

Husk at alle de spørgsmål vi stiller har et formål, læs råd til nye på k10.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 26-02-2015 kl. 16:40.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension