K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2007, 10:51   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Den er helt gal !

Borgmester I Glostrup kommune fik sig en slem oplevelse , en klient blev voldelig over for ham , det er ikke vejen frem...syntes den skal med...og han siger jo nogle ting der er mildest talt rigtige om afmagt hos borgerne, men vold er ALDRIG LØSNINGEN ! så hellere



Borgerne føler sig magtesløse over for offentligt bureaukrati. Det, mener Glostrups borgmester Søren Enemark, kan være én af årsagerne til overfald på borgmestre. Han har selv måttet en tur på sygehuset efter et møde med en ophidset borger.


Af Bodil Jessen
Tirsdag den 23. oktober 2007, berlingske tidende.

Han forsøgte at flygte ud af borgmesterkontorets bagudgang, men den ophidsede borger var hurtigere.

For Glostrups borgmester Søren Enemark (S) endte det ufrivillige møde på borgmesterkontoret med en tur i ambulance og et par dages indlæggelse på sygehuset.

»Han kom susende efter mig. Hans kone forsøgte at få ham fra det, men det kunne ikke lade sig gøre. Jeg fik et slag på halsen, og så smuttede han med det samme. Han var straks klar over, at han var gået over stregen,« fortæller Søren Enemark om episoden, der ligger godt seks år tilbage.

Halvdelen af landets borgmestre har ifølge en ny rundspørge oplevet chikane, trusler eller deciderede overfald som Søren Enemark.

I en tilsvarende undersøgelse for to år siden var det hver tredje borgmester, der havde oplevet de ubehagelige episoder.

Søren Enemark mener, at de frustrerede borgere ofte handler i afmagt over det tiltagende bureaukrati.

»De forstår ikke altid alle de regler, love, paragraffer, rapporter og skriven-ned. De kan ikke forstå, at deres sag ikke kan afgøres her og nu – og det kan vi andre heller ikke altid. Bureaukratiet bliver mere og mere voldsomt. Borgerne føler sig fuldstændig magtesløse over for bureaukratiet, og det kan man til en vis grænse godt forstå. Det er voldsomt, når det er lige før, man bruger mere tid på papirarbejdet end på den tid, man har til at tale med borgerne,« siger Søren Enemark.


Den ophidsede mand, der overfaldt borgmesteren, var således også utilfreds med den måde, socialforvaltningen havde kørt hans sag på. »Det, syntes han skulle gå ud over mig,« siger Søren Enemark.

Flere overfaldsalarmer

Dertil kommer, at den lave arbejdsløshed tvinger kommunerne til at kontakte og aktivere borgere, der før i tiden i højere grad var »fredet«.

»De kom ikke så tit på rådhuset, for vi vidste, at vi ikke kunne få dem i arbejde. Men nu skal vi have fat i dem alle sammen, og så kommer alle typer – også dem, der har svært ved at styre sig selv,« siger Søren Enemark.


Overfaldet har ikke fået Glostrups borgmester til at ændre adfærd. Men på rådhuset er der stadig flere, der får installeret overfaldsalarmer. Alle, der ønsker en alarm, får én.

»Min sekretær har fået alarm efter overfaldet på mig, fordi hun gerne ville kunne få fat i hjælp, hvis det skulle ske igen. Men jeg har ikke selv ønsket en alarm. Jeg kan normalt klare mig selv,« siger Søren Enemark.

Efter overfaldet havde Søren Enemark ondt og opsøgte skadestuen på Glostrup Sygehus. Her frygtede man, at han ville få problemer med blødninger i halsen og besværet vejrtrækning, og derfor blev han i ambulance overført til Gentofte Sygehus.

Efter et par dage, hvor han lå til observation, kunne han udskrives og har ikke siden haft men af episoden.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Helt i vildrede !!! alarm Alt det andet 3 18-11-2010 22:00
Uha.. jeg er helt NY!! Linedk Spørgsmål ang fleksjob 1 21-02-2010 09:34
Helt til grin! Hammershus Politik og Samfund 18 30-04-2009 21:55
Jeg er gået helt i stå. Dakota Dit og Dat 34 16-01-2009 00:46
Helt nedtromlet Susanne Jeg er kommet i praktik. 6 06-12-2006 16:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension