K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2015, 18:41   #1
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Klage over Ankestyrelsen?

Jeg har fået Ressourceforløb d. 18 Sept 2014.


Jeg klagede over:

TIlkendelsestidspunktet skulle gå et år tilbage. Manglende klagemuligheder som er præciseret i tre principafgørelser.

Modtog igår en afgørelse, hvor Ankestyrelsen hverken vil tilkende med tilbagevirkende kraft, eller kritisere kommunen for ikke at opfylde vejledningspligten i forhold til klagemuligheder.


Hvem skal sådan en klage sendes til?
Ombudsmanden eller er det Tilsynet?
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2015, 18:50   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan forsøge at se om ombudsmanden vil/gider gå ind i sagen....men det vælger han jo helt selv om han vil...

Tja...der vil sikkert ikke ske noget som helst ved at sende den til tilsynet...men du kan jo altid prøve.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2015, 19:08   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Det er noget forbandet...........

Ankestyrelsen er kommunens forlængede arm..

Men tak for dit svar Web.. tygger på det weekenden over..
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2015, 19:25   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er de helt sikkert....

Man burde oprette et helt uvildig nævn der tog disse klagesager...men men det er jo kun hvis man er interesseret i retssikkerhed....

Så det skal man nok ikke regne med sker...det vil sikkert være alt for dyrt for dem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2015, 00:40   #5
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Retssikkerheden er ikke eksisterende.

Jeg finder det meget besynderligt, at Ankestyrelsen ikke vil kritisere en kommune - som nægter borgere at kunne ansøge om ressourceforløb og fleksjob i 22 måneder, hvorefter kritik og pres vælger at rette ind. Især når de selv har udgivet tre principafgørelser på området!

Jeg har det hele på skrift. Både mht hvad kommunen mente før, og hvad de mente efter jeg præsenterede principafgørelserne og betydningen af dem.


Puh ha!

Jeg er godt nok tosset lige nu...

Nu hvor du er inde på det uafhængige, så kunne det måske være en god idé at indføre Retssikkerhedskommisionen igen! Men det sker nok ikke :P

Skidt pyt.. trækker i land.. har ikke overskuddet til det.. Ombudsmanden er alligevel fuldstændig ligeglad med retssikkerheden.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2015, 00:50   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tror at det er det de lever højt på....at folk bliver opgivende og tænker...."det nytter jo alligevel ikke"...og så undlader at klage videre..

Tror de sparer rigtig mange klager på dette...

Det værste er at man ikke engang kan fortænke folk i at tænke sådan....for det virker jo bestemt som om at de er skide ligeglade...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2015, 00:57   #7
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ja lige nøjagtig Web. Det burde simpelthen være nemmere for borgere at klage til Ombudsmanden.

Det er altså enormt ressourcekrævende, at skulle skaffe alle akter.. det er jo ikke til at finde hoved og hale i. når det drejer sig om to praktik forløb, 2 ansøgninger, adskillige skrivelser fra jobcenteret både før/efter, skrivelser fra lokalpoliker osv (lige dem jeg kunne huske)

Ankestyrelsen ved bedst.. vi må have tiltro til myndigheden (dagens joke?)
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2015, 01:05   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ved ikke med dagens...men ja det er en kæmpe joke...

Men for folk der ikke ved bedre....og hvordan skulle folk vide det...ja så er det jo med til at give indtrykket af en stor retssikkerhed...at der findes alle disse klageinstanser...

Det er først når man har fulgt dem nogle år at man indser at det er et teatershow der er sat op for at holde befolkningen rolig..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2015, 01:16   #9
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Det er nemlig et teater-show.

Jeg var så tæt på at sende en mail til Aarhus Kommune for under tre minutter siden, om at få et møde med en socialfaglig konsulent omkring præciseringer af klagemuligheder, således at jeg kunne få hjælp til at samle akterne sammen..

da jeg så blev færdig med henvendelsen, så slettede jeg den alligevel - inden jeg trykkede send.

Haha.. Jeg er som en tikkende bombe
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2015, 04:33   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ha ha man skal ALDRIG sende noget afsted i en ophidset stemning...

Det har det med at give bagslag...

Det der folk siger med at man lige skal sove på det....ja det er faktisk en rigtig god ide...og det gør at man får mere ud af det man laver...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension