K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2015, 22:39   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Skånsom arb. prøvning...RIGTIG arb. prøvning?

Belært af mange år i systemet bekymrer jeg mig noget om den arbejdsprøvning, jeg skal igennem i mit ressourceforløb. Der blev listet en masse skånebehov op til denne SIDSTE arbejdsprøvning, - bl.a. "ingen stress".
Nu spurgte man mig så sødt: "Hvad ville du gerne", hvortil jeg trak på skulderen og svarede, "lave hjemmesider på html". De foreslog HK-instituttet, hvor jeg har været et par gange. Der er da også meget hyggeligt. På min forespørgsel om et asperger-venligt firma fik jeg nej, - ligesom til alle andre konstruktive forslag, jeg har fremsat. Visse ting ændrer sig ikke her i verden.

Det er just dét, der bekymrer mig:
Hvis jeg får lov til at sidde ½ år i vante omgivelser og fnilre med IT i eget tempo, går det sikkert meget godt...og man vil klappe i hænderne og sige:"SE, hun er jo lige til job!", men de betingelser opnår jeg næppe i den virkelige verden, - så jeg vil igen sidde fast i umulig flexjobsøgning - på KH sats og betingelser.

Kan det være bagtanken, eller er jeg paranoid?
En afprøvning under realistiske forhold vil da, alt i alt, være mere sandfærdig.

Sidst redigeret af mukke; 01-02-2015 kl. 01:21.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2015, 22:47   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Nogle gange må man bare sørge for at passe på sig selv i første omgang.

Men desværre ja så kan det godt virke som om man bare ikke skal vidre i systemet hvis det bliver dyre.

Nogle gange tænker jeg at det kunne være rart hvis man kunne forhandle løn med komunen,så ville jeg be om en pension på mit nu værne "løn trin" måske ville jeg endda gå lidt ned i løn for at få fred for flere arbejds prøvninger
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2015, 03:10   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Gad vidst, om jeg ikke skulle KRÆVE at komme i en rigtig virksomhed og blive afprøvet rigtigt?
Jeg ville såmænd gerne, hvis det måtte blive noget, der passede mig, og jeg har selv kig på noget.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2015, 03:20   #4
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Hvis du selv har kig på noget, skal du da bare springe til.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2015, 10:35   #5
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Hvis du på nogen måder magter det, så ville jeg da springe ud i det, hvis jeg var dig. Man får jo en mere reel arbejdsprøvning ud af det. Hvis du så selv har fundet et relevant sted, så må de da være med på den.. Håber jeg :-)
Held og lykke med det!
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2015, 12:55   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er jo dig, der skal afprøves, så føli skal prøvningen være tilpasset dig. Men vær åben, hvor du kan. Man kan absolut blive positivt overrasket. Det der med bagtanker, håber jeg du kan lægge på en hylde.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2015, 14:54   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Gad vidst, om jeg ikke skulle KRÆVE at komme i en rigtig virksomhed og blive afprøvet rigtigt?
Jeg ville såmænd gerne, hvis det måtte blive noget, der passede mig, og jeg har selv kig på noget.
Det er da det du skal. Arbejdsprøves under rigtige forhold. Og hvis du selv har en ide til hvor er det da endnu bedre.

kh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2015, 12:38   #8
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ja, jeg har faktisk været et aspergervenligt sted, hvor de godt ville anskue mig som potentiel fleks-medarbejder. Så kunne jeg jo passende spørge, om de ville have mig i afprøvning også.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension