K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2015, 11:48   #1
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Efter møde med rehabiliteringsteam og lukning af sygedagpengesag

Den 1.12.2014 var jeg til møde med rehabiliteringsteam og nu har jeg modtaget indsatsplan for jobafklaringsforløb og rehabiliteringsteams indstilling.
Desværre er der en del fejl og i materialet og der er en masse som der blev snakket om på mødet som ikke er medtaget.

F.eks. er det væsentligt for mig, at jeg (igen) fortalte, at de udtalelser fra egen læge som de hele tiden fremhæver, ikke er dækkende og at de bør se på udtalelser fra faglæger (samme udtalelser som spår bedring i fremtiden havde også en stor betydning da de lukkede min sygedagpengesag).

Men har det en stor betydning -eller er det en af de kampe man ikke skal kæmpe?

Jeg har anket afgørelsen om at de lukkede min sygedagpengesag og skulle have haft svar senest den 12.01.2015 og har endnu ikke fået svar - hvad har andre i samme situation gjort? Jeg har læst mig til, at kommunen skal fortælle klageren at de er forsinkede med svar og at der skal være gode grunde til det (indhente f.eks. lægeoplysninger) men det er der ikke, det skyldes sjusk!

Jeg føler mig ret lille og trådt på i den grad.

Hilsen Jette
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2015, 12:20   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis kommunen har fastholdt deres beslutning, er sagen videresendt til Ankestyrelsen og så er det dem, du skal have fat i.

Sidst redigeret af stampe; 19-01-2015 kl. 12:23.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2015, 12:32   #3
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
De har ikke taget stilling. sagen ligger hos min gamle sagsbehandler som ser på den og så skal den med på deres møde på onsdag.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2015, 12:37   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til.....

Kære Jetted

Bliv her på din tråd fremover da der dukker mange spørgsmål op i fremtiden.

Bekræft at du er under 40 år.

Hvor er du på vej hen? Hvad tænker du selv, fleksjob førtidspension i forhold til dit helbred og resultatet af dine arbejdsprøvninger?

Du har være på sygedagpenge. Siden hvornår til hvilken dato?

Den afgørelse om sygedagpengestop har du anket, til kommunen inden 28 dage.

Her har kommunen lovbundne 4 uger til at genvurdere dit sygedagpengestop.

Hvis kommunen fastholder dit sygedagpengestop skal de fremsende din sag til Ankestyrelsen, som ikke har fastsatte sagsbehandlingsfrister, men udelukkende servicefrister, som de selv fastsætter.

Du skal naturligvis have besked om hvad kommunen har af afgørelse om dit sygedagpengestop.

Møde med Rehabiliteringsteamet er dit dialogmøde.

Uanset, hvor i dit forløb du mener der er uoverensstemmelser, fejl eller ukorrekte oplysninger, skal du reagere. Naturligvis.

Du kan kun finde fejl i din journal ved at søge aktindsigt 100 % ved alle, læger, speciallæger, hospitaler og naturligvis også ved Ankestyrelsen samt kommunen.

Du skal vide og forstå alt, hvad andre nævner i din journal.

Læger/hospitaler.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen/Ankestyrelsen
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Sygedagpengestop.
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Rehabiliteringsteam.
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...iliteringsteam

Rehabiliteringsplan, hvor du har lavet den forberedende del? S.U.
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...iliteringsplan

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2015, 12:40   #5
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
1. Rehabiliteringsteamet indstiller.
2. Jobcenter godkender rehab. teamet indstilling
3. Du klager over indstilling med henv. bilag
4. Jobcenter tager stilling til om de godkender teamets indstilling eller sagen sendes videre til Ankestyrelsen

Her er det vigtige hvad du vælger at gøre.
Om du accepterer det tilbud som Rehab teamet og kommunen godkender eller om du siger nej tak.

Siger du nej tak, så henvises du til kontanthjælp - hvor dine muligheder er ringere end i et jobafklaringsforløb.


Og så skal du selvfølgelig huske at klage over sygedagpengestop.

Sidst redigeret af Bodrum; 19-01-2015 kl. 12:46.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2015, 13:11   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Positivt, du er blevet orienteret om, at din sag kommer med på møde 21. januar. Held og lykke
PS Du kan ikke forvente, at alt, hvad der er blevet vendt på mødet kommer til referat - men det væsentlige skal selvfølgelig med i et beslutningsreferat.

Sidst redigeret af stampe; 19-01-2015 kl. 13:14.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2015, 15:07   #7
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Lidt mere info fra mig

Jeg er 51 år og fik fjernet en kræftknude den 24.07.2013 med efterfølgende kemo og strålebehandling som jeg afsluttede den 11.02.2014. Den 15.05.2014bliver jeg akut indlagt på hæmatologisk med en blodprocent på 3,8. De fandt kun ud af, at det var mine røde blodlegemer der nedbrød sig selv og efter ca. 2måneders ambulant behandling går jeg nu kun til kontrol.

Jeg er meget medtaget af den behandling jeg har fået med mange smerter i knæ og baller (knogler) og højre arm og har især om natten mange nervesmerter i arme/hænder, jeg glemmer, har koncentrationsbesvær og er MEGET træt (jeg skal hvile midt på dagen eller bliver jeg dårligt)

Jeg var ude i et vikariat som stoppede den 15.09.2013 og derefter var jeg på sygedagpenge til 30.11.2014 og fra 01.12.2014 rehabiliteringsydelse.

Inden jeg blev indlagt i maj måned var vi i gang med at få mig i jobprøvning og det var jeg 10.06.2014-30.11.2014 det var 2x3 timer om ugen og det lykkedes ikke at komme op i timer gennem forløbet. Både arbejdspladsen, fysioterapeuten fra kommunen, jobkonsulenten og jeg var helt enige om, at jeg ikke kunne yde mere.

Da min sygedagpenge sag lukket kom jeg med indsigelse og kommunen fastholdt deres beslutning - derefter ankede jeg deres afgørelse og deres 4 ugers frist udløb mandag den 12.01.2015. fredag den 09.01.2015 inden kontakter jeg min nye sagsbehandler og hun kan ikke se at sagen er anket, men vil undersøge det. Onsdag den 14.01.2015 ringer jeg igen og hun fortæller at sagen er fundet og at min gamle sagsbehandler skal se på den. Fredag 16.01.2015 ringer jeg og taler med min gamle sagsbehandler og hun fortæller at hun er ved at se på min anke og at den skal med på deres møde onsdag den 21.01.2015. Det er 9 dage efter at deres svarfrist udløb.. og det er jo ikke engang sikkert at jeg får svar der..

Både i begrundelsen for at lukke min sygedagpengesag og på rehabiliteringsmødet ligger kommunen stor vægt på en udtalelse fra egen læge fra 24.10.214 om at han vurderer at der vil ske en bedring i løbet af uger eller måneder. De ser slet ikke på, at onkologisk afdeling i april 2014 skriver, at jeg vil have varige skånebehov.

Indstillingen fra rehabiliteringsmødet blev at jeg skal i virksomhedspraktik (et sted står der 6 måneder et andet at der skal afholdes 6 møder i det første år!)
Og ellers skal min behandling være samtaler med ergoterapeut (som er psykoterapeut i virkeligheden) ved Kræftens Bekæmpelse og kontroller på Herlev Hospital.

På mødet sagde temalederen fra jobcentret også, at det stod mig frit for, at finde et deltidsjob og få supplerende dagpenge fra a-kassen - det er jo ikke lovligt, når jeg ikke kan stå til rådighed på fuld tid og ville også kun kunne lade sig gøre i 6 måneder. Hun sagde i øvrigt også at den udbetaling jeg får fra Sampension ikke ville blive modregnet, hvilket også er forkert.

Der er så mange fejl og ting som ikke er med (ikke engang deltagerne er korrekte) og det ærgrer mig.

Jeg er ved at lave et skriv, hvor der står de ting der mangler og nogle spørgsmål - og der skriver jeg også at der skal en kopi i min sag så det fremgår at jeg synes, at jeg har fået en meget dårligt behandling de sidste 3 måneder - men er det dumt at sende det?

Jeg bor alene i en ejerlejlighed, så jeg kan ikke leve af 10.948 kr om måneden på ubestemt tid. Jeg har stadig nogle penge tilbage fra udbetaling fra kritisk sygdom, men hvad når de er væk?

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre?

Jette
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2015, 16:54   #8
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Du må bruge tiden på , at justerer din økonomi. Du får ikke en bedre økonomi i dette system, tværtimod er alle ydelser mindre end sygedagpenge.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2015, 18:39   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Desværre hvis din tilstand er kronisk, hører du med al sandsynlighed ikke hjemme i sygedagpengesystemet. Med hvilken af begrundelserne har du anket?
Giv endelig ikke op, men fokuser på de store ting og lad de små løbe.
Har du fx talt med socialrådgiver i Kræftens Bekæmpelse?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2015, 01:42   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Desværre hvis din tilstand er kronisk, hører du med al sandsynlighed ikke hjemme i sygedagpengesystemet, medmindre du har krav på at få en afklaring af din restarbejdsevne.

Med det kræver at alle behandlingsmuligheder er udtømte, dvs at man ikke kan gøre yderligere for at bedre din tilstand.

Desværre er du nok havnet i det varkum, de fleste herinde kender til, og vi forsøger(at påvirke) råbe politikkere mv op om.

Men du bør klage, og få hjælp af din fagforening til dette. Ellers kan du prøve DUHK eller Den Sociale Retshjælp.

VH Popiae

Hvis der fortsat er behandlingsmuligheder, når sygedagpengeperioden udløber, forlænges de ofte ikke, fordi fremtid(i deres verden)er uvis.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension