K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2007, 08:24   #1
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
Question Kan det mon betale sig at søge...

Hejsa

Jeg er førtidspensionist pga. generaliseret angst og har derfor en del begrænsninger.. Jeg vil gerne søge om økonomisk hjælp til at flytte så jeg kan komme tættere på min far og bror, mest fordi jeg ikke altid kan feks. handle, så jeg er nød til at trække på dem, og de bor i den anden ende af byen.

Hvad angår knallert/scooter, er det pga. de samme begrænsninger...jeg tager ALDRIG offentlige transportmidler (har ikke kørt bus eller tog i over 10 år), jeg kan dog måske lige tage en taxatur, hvis jeg har det nogenlunde..så jeg er i allerhøjste grad afhængig af en knallert for overhovedet at kunne komme bare lidt rundt, hvis jeg har modet til det.

Er der nogen som ved hvor svært det er at søge, eller få hjælp til ny knallert/scooter og økonomisk hjælp til at flytte ? Ville det overhovedet kunne betale sig, at forsøge at søge

Mange venlige hilsner

Skovblomst
Skovblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2007, 10:37   #2
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Hej Skovblomst

det meget svært og sig om det kan betale sig, jeg selv som ikke er på førtidspension men kontanthjælp har for første gang i de 10 år jeg har gået i systemet søgt om hjælp til fys.

der var mange papirere der skulle indhentes ved banken, da kommunen skal se hvad man har at gøre med, jeg ved ikke om jeg får denne hjælp, men der vil gå 14 dag for at få svar i mens må jeg lide, da jeg ikke må op starte ved fys. da jeg selv vil komme til at betale.
jeg vil ikke søge om dette igen så kan jeg sq lige så godt tage et lille lån i banken.

men for dit vedkommen sker der jo ikke noget ved at prøve,
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2007, 13:28   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Skovblomst.


Jeg vil mene at din knallert kommer under handicap hjælp , du er afhængig af en knallert scootere pga dit handicap.
der står i loven



Citat:
Hjælpemidler m.v.

§ 112. Kommunalbestyrelsen skal yde støtte til hjælpemidler til personer med varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, når hjælpemidlet
1) i væsentlig grad kan afhjælpe de varige følger af den nedsatte funktionsevne,
2) i væsentlig grad kan lette den daglige tilværelse i hjemmet eller
3) er nødvendigt for, at den pågældende kan udøve et erhverv.


Hvis jeg var dig så ville jeg finde ud af hvor i kommunen du skal bede om hjælpemidler, og der igennem søge knallert/el scooter eller ligende, der står i loven at det skal være en væsentlig grad skal afhjælpe de varige følger af den nedsatte funktionsnedsættelse.

jeg kender en der har fået el scooter fordi han har dårlige knæ og han derfor ikke kan komme ned og handle.

Du har en sygdom der gør at du ikke er i stand til at tage offentlig transport og det afskære dig fra både at handle og have et socialt liv .

Så du burde have en lige så stor chance for at få et hjælpemiddel som alle andre (hvis du gerne vil vende det med nogen inden du søger, så kan jeg anbefale dig at ringe til http://www.dukh.dk/go.asp?LangRef=1 og vende den med dem, men søge det kan du ihvertfald .

jeg ved ikke hvordan det fungere i jeres kommune , men i den kommune jeg bor i ringer man til handicapcentralen og de sender en ud og snakke med dig og så fortæller de dig hvad de kan tilbyde og hvad de ikke kan tilbyde ...

Hvad ang bolig er det noget helt andet, da der ikke er andre muligheder for ftp end for andre, det vil sige at du skal selv sørge for at blive skrevet op og du kan så som alle andre søge feks boligindskudslån eller banken om penge...

Dog har du størst chance for at få boligindskudslån hvis der er ting der taler for at du flytter , feks en billigere husleje, og selvfølgelig skal du også tage det socialeaspekt med i det når du søger...

og jeg kan anbefale dig at snakke med hjælpemiddelcentralen om dem , da de har mulighed for at lægge et godt ord ind for dig eller i hvertfald snakke med div boligselskaber...

du finder hele loven om hjælpemidler her https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=20938
  Besvar med citat
Gammel 24-10-2007, 08:37   #4
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
Hejsa..

Jeg siger mange tak for jeres svar

Hvis jeg får taget lidt mod og energi sammen, så tror jeg at jeg i det mindste vil prøve det med hjælpemidler, jeg må så indrømme at jeg er lidt bange for, at hvis jeg kan få hjælp til en knallert/scooter, at så bliver det måske en som jeg ikke tør køre på... Har man selv nogen indflydelse på det

Jeg har allerede søgt bolig, og står på en flot lang venteliste, og jeg er ved at få det sidste af et lillet banklån betalt ud, så jeg kan tage et boliglån når det er

Hvad angår det med at søge kommunen så har jeg heller ikke ligefrem de bedste erfaringer, jeg lå næsten og tiggede og bad om hjælp til en speciallæge, men dette blev konstant afvist pga. at jeg ikke havde haft en "gratis" igennem lægen...Da jeg omsider efter 2½ år på venteliste kunne komme igang med min første samtale, så var min angst blevet så indgroet, at jeg ikke kunne komme ud af det igen... så nu er jeg førtidspensionist
Tænk hvor meget indflydelse det offentlige kan have på hvordan ens hverdag kommer til at fungere..det er engentligt ret uhyggeligt
Skovblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan det betale sig? Fbr Spørgsmål ang fleksjob 15 30-09-2012 14:07
Kan en §17 betale sig? Lunise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 05-09-2011 18:17
Kan det betale sig for mig at søge førtidspension, eller vil jeg bare få afslag? MBH8900 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 15-05-2011 21:10
Kan det så betale sig??? vikingqueen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 07-03-2011 11:06
Kan det betale sig sysse Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 07-05-2006 22:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension