K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2014, 20:08   #1
Søs 55
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2014
Lokation: Thisted
Indlæg: 8
Styrke: 0
Søs 55 er ny på vejen
Ressourceførløb

Jeg er i et Ressourceforløb hvor alle lægejournal osv er hentet hjem af min sagsbehandler . Det sidste år har jeg skulle udfulde papir med sagsbehandleren , og ved sidste møde ville hun at der skulle laves en undersøgelse ved en psykiater. Fik så en henvisning fra en psykiater i Brønderslev ved Ålborg ( bor selv i Thisted ) Jeg har haft det rigtig skidt med både smerter depression og angst og kan slet ikke køre så langt i bil . Kan hun forlange det af mig ?
Søs 55 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2014, 10:29   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan evt. få en skrivelse fra din læge til sagsbehandler, om at denne lange tur IKKE er forsvarlig pga dit helbred.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2014, 14:29   #3
Søs 55
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2014
Lokation: Thisted
Indlæg: 8
Styrke: 0
Søs 55 er ny på vejen
Tak få dit råd , jeg har fået en tid ved lægen . Synes bare det er sørgeligt at det skulle være nødvendig , særlig når man for af vide der er frit slav , og man selv kan vælge , og bagefter for af vide det kan man ikke alligevel da kommunen bruger nogle bestemte psykiater og de ligger flere hundrede kilometer væk . Alt det her man har gået igennem nu på 15 år , er i sig selv så opslidende .
Søs 55 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2014, 10:31   #4
Søs 55
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2014
Lokation: Thisted
Indlæg: 8
Styrke: 0
Søs 55 er ny på vejen
Hej .Det må du undskylde , troede den kom i Forum , skal lige lære siden at kende , nu håber jeg det er gjort rigtigt .

Spørgsmålet :

Hvad kan der ske hvis man ikke kan leve op til de krav de sætter mere er nu på 15 år , 20 forskellige sagsbehandler ,praktiks jobs, kursuser osv, og ikke kan klare mere fysisk og psykisk ? nu for jeg Ledighedsydelse , og de vil formenlig se på det som jeg ikke vil samarbejde , kan de sætte en på kontanthjælp , eller bliver der lukket helt ?
Søs 55 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2014, 01:21   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Forstår ikke helt...og her behøver man ikke undskylde..

Ang din ydelse...du skriver i første indlæg at du er i et ressourceforløb....Men i det sidste skriver du at du får ledighedsydelse...hvilket er rigtigt..

Er man i et ressourceforløb ja så kan kommunen godt stoppe forløbet hvis man ikke passer de aftaler man har...

Får man ledighedsydelse og ikke overholder de krav der er når man er fleksjobsvisiteret....ja så kan de i sidste ende godt smide en af denne ydelse...

Jeg har dog aldrig hørt om at det er sket....men derfor kan det jo godt være sket...

Problemet vil dog være at man heller ikke vil kunne leve op til de regler som findes for kontanthjælp...

Måske man i sådan et tilfælde vil kunne få særlig ydelse....som åbenbart stadig eksistere...

Jeg er dog langt fra sikker på dette..

Jeg kan næsten ikke forstille mig at de ville kunne finde på at tage din visitation til fleksjob hvis det kun drejer sig om hvilken læge du kan tage til ud fra afstanden dertil...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2014, 02:23   #6
Søs 55
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2014
Lokation: Thisted
Indlæg: 8
Styrke: 0
Søs 55 er ny på vejen
Ja det er også indviklet . Jeg er indstillet til et ressourceforløb ,og gennem 1 år har der skulle udfyldes en masse og indhentes oplysninger fra læge osv , og i hele den tid har jeg fået ledighedsydelse , det vil så nok komme til at hedde noget andet når jeg er endt i det ressourceforløb . Det var så det sidste der mangler at jeg skal til psykiatri , og ikke var i stand til at skulle køre 200 km .
I dag er der jo ikke noget der hedder førtidspension , eller i hvert fald ingen der få det .
Nu fylder jeg 59 år , og kommer formentlig i det ressourceforløb , der går jeg ud fra at få samme sats som nu , når jeg så fylder 60 1/2 år og ikke har opsparet til at kan gå på efterløn , ved du så hvad satsen er ? jeg har virkelig prøvet om jeg kunne finde oplysninger , men det man finder er umulig at forstå . Til slut vil jeg sige tak for jeg må være med på denne side , det er en stor hjælp . Vh Søs55
Søs 55 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2014, 09:48   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er stadig førtidspension.

Hvis du kommer i ressourceforløb, bliver du formodentlig på leddighedsydelsen, eller du kommer på kontanthjælpssats. Sidstnævnte mener jeg er imod regler om fratagelse af tilkendte fleks.

Men set i lyset af din alder, bør ressourceforløbet blive vurderet som formålsløs, og du burde tilkendes førtidspension.,

Når du får en afgørelse kan du klage, men først når kommunen har truffet afgørelsen.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2014, 13:24   #8
Søs 55
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2014
Lokation: Thisted
Indlæg: 8
Styrke: 0
Søs 55 er ny på vejen
Tusinde tak for din hjælp , hvor er det dejlig at vide der stadig findes mennesker som dig , der gider at bruge tid på at hjælpe andre mennesker ,som hvor mange af os er en stor spørgsmålstegn og totalt forvirret . Vh Søs55
Søs 55 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2014, 19:37   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan se satserne på ressourceforløbsydelse her http://bm.dk/da/tal%20og%20tendenser...ebsydelse.aspx

Ang efterløn/fleksydelse alder ja så skal du lige huske at det ikke nødvendigvis er 60½ år....den er forskellig alt efter hvornår man er født..

Du kan se hvornår du rammer efterløns/fleksydelses alderen her https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=139221

Så vidt mine regneevner rækker ja så vil du først ramme den når du er 61½ eller 62 år alt efter hvornår du er født på året...

Der vil du ryge ned på alm kontanthjælpsniveau....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension