K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2014, 00:25   #1
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Bliver pludselig i tvivl.

Jeg har pension med kontrol, min sag skal taget op om et år, til den tid, har jeg rundt 40 år, faktisk 41 år. Mine læger mener bestemt, af jeg forbliver på pension, men jeg frygter, at kommunen finder på div kreative løsninger.

Hvis jeg nu skulle komme på resurseforløb, vil jeg så miste de penge som jeg får af min tidligere arbejdsgiver, en tab af erhvervs evne. Ask slog fast, at jeg fik en arbejdsskade tilbage i 2009, desværre vurdere de, at jeg ikke har meen.. Flot!! Kommunen giver mig pension inden for 12 mdr. Jeg opgiver desværre at kæmpe min kamp, har ikke kræfterne... Jeg er så syg, at jeg ikke ville kunne passe et job, og der er ingen ide i et resurceforløb, da intet vil gøre mig rask kun mere syg

Tror I, at hvis jeg kommer på resurseforløb, at jeg så vil miste min forsikring? Jeg får 150.000 om året til jeg bliver 75 år, vil jo være frygteligt at miste den. I forvejen har jeg 7500 udbetalt på pension.

Håber virkeligt at der sidder et klogt hovede, som der kan hjælpe mig. På forhånd tak.
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2014, 04:05   #2
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Har du fået det bedre?

Ellers er der ingen grund til at frygte, at du mister din pension.

Kontrolforanstaltningen blev indført, fordi man håbede, at folk under 40, havde en mulighed for at bedres, så de ikke var henvist til pension for livstid. Skulle det ske er, det selvfølgeligt godt, men jeg tvivler på, at der er mange, som på mirakuløs vis bliver så raske, at de kan forlade pensionen, for at begynde et arbejdsliv igen.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2014, 07:07   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du vil ikke miste mit tab af erhvervsevne. For når du får den pga en arbejdsskade, bliver den ikke modregnet.

Men hvorfor skulle du miste din pension. Hvis din tilstand ikke har ændret sig, forbliver du på pension
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2014, 10:08   #4
Lonnie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2010
Indlæg: 35
Styrke: 14
Lonnie er ny på vejen
Du skal IKKE frygte at miste din pension, hvis du ikke har fået det bedre..
Jeg ved godt, at det er lettere sagt end gjort, for jeg har selv lige været igennem en kontrolsag. Det var ganske frygteligt med ventetiden og uvisheden, og det tog faktisk lang tid før det gik op for mig, at det nu var slut.
Du er jo tilkendt pension fordi du ingen arbejdsevne har, og hvis du ikke har fået det bedre, så har du jo stadig ingen arbejdsevne.
Du skal have udarbejdet en rehabiliteringsplan sammen med din sagsbehandler, og derefter skal din sag nok forelægges for teamet. Det er op til de enkelte kommuner om de vil gøre det...
Min blev forelagt teamet, og de indstillede til permanent pension, og det rettede pensionsudvalget sig efter.
Du kan evt. tage kontakt til DUKH, så er de i stand til at forklare dig, hvordan din sag skal forløbe.
Bedste hilsener Lonnie
Lonnie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2014, 18:22   #5
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
1000 tak for Jeres svar, er bare så pisse bange. Både for at skulle igennem møllen igen, men ikke mindst for at stå dårligt økonomisk. Prøver lige at skære min økonomiske situation ud i pap, bare for at være sikker på, at jeg har forstået jeres søde svar korrekt.
Mens jeg er job, indbetaler jeg jeg en procentdel af min løn, til Nordea liv og pension, ligeledes indbetaler min arbejdsgiver en del.. Da jeg så falder på jobbet, og bliver sygemeldt, begynder Nordea liv og pension at udbetale et fast beløb hver mdr. Jeg får pension efter 12 måneder, pga mit fald på jobbet. Nordea liv og pension forsætter med at udbetale samme sum altid. Jeg har aldrig fået en krone i erstatning, opgav som sagt at kæmpe, men Arbejdsskadestyrelsen har anderkendt, at server en arbejdsskade, dog mener de ikke, at der er ÅRSAGSSAMMENHÆNG, og stiller sig undrende overfor, at jeg har varig men. Alle mine læger, special læger osv er 100 procent enige, jeg kommer ikke i job igen.. Kun ask som ikke, hvilket nok er set før...
Vil I stadigvæk med disse oplysninger vurdere, at Nordea skal fortsætte med at udbetale, også hvis jeg havner på et resurseforløb?

Jeg har på ingen måder fået det bedre, tværdigmod... (Desværre)

Lonnie, hvor er du bare en "heldig kartoffel" kan sagtens forstå, at du har svært ved at forstå, at du aldrig mere skal kæmpe imod systemet.. Håber at jeg en dag kan sige det samme, mit største ønske - næst efter at blive rask..hvilket desværre aldrig vil ske..

Rigtig god weekend til Jer alle
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2014, 20:19   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Vi har haft mange herinde som har været mere end bange pga den kontrol de har haft på deres førtidspension...

Alle sammen har beholdt deres pension....og sagt bagefter...var det ikke værre...

Du skal ikke igennem "hele møllen" igen....

Du skal have opdateret din ressourceprofil/sag og så skal der indhentes papirer fra din egen læge...

Det er kun hvis din egen læge skriver at du har fået det væsentligt bedre at du har grund til at være nervøs...vel at bemærke i forhold til hvordan du havde det da du fin din pension..

Har du ikke fået det bedre siden du fik din pension ja så vil de afgøre at du bare skal forsat have din pension...

Jeg ved at en del af dem der har været igennem dette har først fået at vide at de både skal arbejdsprøves og alt muligt...

Dette passer ikke....hvis din læge skriver at du ikke har fået det bedre...

Jeg har selv været igennem dette....så jeg ved godt at jeg kan berolige dig alt det jeg vil....uden at du bliver mere rolig af dette....for det er en rigtig dum situation at stå i...

I min egen sag blev jeg indkaldt til et møde på jobcenteret og der skulle jeg give mit samtykke til at de måtte indhente lægelige papirer...og det gav jeg selvfølgelig...

Der gik så ultra lang tid....før at jeg fik et brev om at jeg jo ikke have fået det bedre og jeg derfor ville have min pension fast fremover...

Det der var værst var ventetiden....for det tog i min sag nemlig over et helt år fra det møde jeg var til før jeg fik det brev om at jeg havde fået min pension fast...

Så hvis du kan prøv at se om du kan at få tankerne over på noget andet....så dit helbred ikke bliver værre end det er i forvejen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2014, 01:16   #7
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Jeg ønsker af hjertet at tro på dig kære Web ;-) MEN min egen læger går på pension, 14 mdr før min sag skal op, min nuværende læge, har sat krys i forværret ... Og det samme går min neuropsykolog...

Men min bekymring går også på forsikringsdelen, prøv at læse beskeden før vores dygtige Web, hvem har et bud på den, hvis jeg nu ikke skulle få pension...,og jeg kommer på resurceforløb, hvordan står jeg så økonomisk... Det er også bare hvis min gamle læge har skrevet en forskert afslutning, og den nye læge ikke tror på mig, men er bedste ven med Per Flink så er vi mange som der er på røven :'(
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2014, 01:46   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Kære Picasso

Jeg forstår så godt at sådanne bekymringer kan dukke op. Jeg er også en der grubler og ruger over tingene. Heldigvis har jeg efterhånden lært mig selv at lægge det fra mig jeg ikke kan gøre noget ved.

Mht hvad din gamle læge har skrevet kan du bede om aktindsigt i din journal. Så ved du hvad der står helt konkret.

Og hvis du ikke stoler på din nye læge, kan du skifte læge allerede nu.

Når du har gjort de ting du har indflydelse på, så læg det fra dig og nyd dit liv. Det der går godt kan ingen tage fra dig igen, og ingen kan give dig de dage tilbage du har brugt på at bekymre dig.

Hvis et virtuelt knus hjælper har du et her
Akvamarin

Sidst redigeret af Akvamarin; 09-11-2014 kl. 01:53.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2014, 03:38   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af picasso Se meddelelser
Jeg ønsker af hjertet at tro på dig kære Web ;-) MEN min egen læger går på pension, 14 mdr før min sag skal op, min nuværende læge, har sat krys i forværret ... Og det samme går min neuropsykolog...

Men min bekymring går også på forsikringsdelen, prøv at læse beskeden før vores dygtige Web, hvem har et bud på den, hvis jeg nu ikke skulle få pension...,og jeg kommer på resurceforløb, hvordan står jeg så økonomisk... Det er også bare hvis min gamle læge har skrevet en forskert afslutning, og den nye læge ikke tror på mig, men er bedste ven med Per Flink så er vi mange som der er på røven :'(
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med forsikringsdelen....men da du ikke har fået det bedre ja så bliver det ikke aktuelt

Men jeg forstår godt at du gerne vil vide det på forhånd....så jeg håber at nogen kan svare dig på det...

Hvis du allerede nu ved at din læge stopper....ja så ville jeg skifte læge allerede nu...

Gør du det nu ja så har du tiden til at skifte igen hvis du finder ud af at lægen er ven med Per Fusk....eller var det fink...

Uanset...så kan en læge altså ikke bare skrive at du har fået det væsentligt bedre....ny læge eller ej....hvis du ikke har fået det bedre...

Det ville eller skal jo stå i din journal hvis der er sket noget til det bedre ang dit helbred....og gør der ikke det ja så kan lægen jo ikke bare skrive det....uanset hvem han så er venner med...

Jeg sætter lige en del af dit indlæg ind her så folk der kan svare på det evt gør det...

@Picasso vil gerne have svar på den økonomiske del her hvis nogen kender svaret:

Citat:
Oprindeligt indsendt af picasso Se meddelelser
Prøver lige at skære min økonomiske situation ud i pap, bare for at være sikker på, at jeg har forstået jeres søde svar korrekt.

Mens jeg er job, indbetaler jeg jeg en procentdel af min løn, til Nordea liv og pension, ligeledes indbetaler min arbejdsgiver en del..

Da jeg så falder på jobbet, og bliver sygemeldt, begynder Nordea liv og pension at udbetale et fast beløb hver mdr.

Jeg får pension efter 12 måneder, pga mit fald på jobbet. Nordea liv og pension forsætter med at udbetale samme sum altid.

Jeg har aldrig fået en krone i erstatning, opgav som sagt at kæmpe, men Arbejdsskadestyrelsen har anderkendt, at server en arbejdsskade, dog mener de ikke, at der er ÅRSAGSSAMMENHÆNG, og stiller sig undrende overfor, at jeg har varig men.

Alle mine læger, special læger osv er 100 procent enige, jeg kommer ikke i job igen.. Kun ask som ikke, hvilket nok er set før...

Vil I stadigvæk med disse oplysninger vurdere, at Nordea skal fortsætte med at udbetale, også hvis jeg havner på et resurseforløb?

Jeg har på ingen måder fået det bedre, tværdigmod... (Desværre)

Rigtig god weekend til Jer alle
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2014, 05:10   #10
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Er så taknemmelig for din evige trøst webmaster hvor har du trøstet mange gennem tiderne TAK!!
Men jo, håber at du får ret (som du tit gør)
Men hvor ville jeg gerne kende min økonomiske fremtid.. Nogen som kan hjælp?

Det er kommunen, der i det konkrete tilfælde træffer afgørelsen om, hvor- vidt udbetalingen af f.eks. en erstatning for tab af erhvervsevne fra en pri- vattegnet forsikring skal anses som indtægt eller formue, og dermed, om der skal ske fradrag for udbetalingen i ressourceforløbsydelsen.
Har lige fundet dette link, bor i Herning
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension