K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2007, 18:07   #1
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
sjovere og sjovere

Som jeg har sagt tidligere - det er umuligt at tage kommunen alvorligt !

Se - ved et møde med min jobkonsulent, spørger han, om jeg vil hjælpe ham - fordi han er ved at sætte sig ind i et nyt program - I min alderdoms naivitet siger jeg ja - og hvad er konsekvensen !

Jo - nu bliver det brugt af lægekonsulenten !
Hun skriver nemlig : Af resourceprofil fremgår o.s.v.

Herre gud - jeg ville da bare hjælpe manden - så jeg tog det da fuldstændigt afslappet hvad vi snakkede om - det får jeg nu lige i hovedet igen !

Hah hah - er I med på en griner !
(ved godt at det er mig der er til grin, men hvá f. vi har ikke så meget at grine af !)

Pas på hvad I siger når I tror at I hyggesnakker !!!!!!!!!
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 18:12   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hold på hat og briller...det er da forbandet sindssygt...ja man skal være stærk for ikke at blive skør af det...så en stor griner er bedre end at græde...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 18:38   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Jo - nu bliver det brugt af lægekonsulenten !
Hun skriver nemlig : Af resourceprofil fremgår o.s.v.
Ja man skal passe på hvad man siger , men har du godkendt den ressourceprofil og hvad har din jobkonsulent med en ressourceprofil at gøre ??
  Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 18:59   #4
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Hej Heidien !

Javist har jeg underskrevet det pågældende stykke papir, men da han også gjorde det, mente jeg da, at det var soleklart juridisk ugyldigt !

Ja - jeg kunne jo heller ikke andet end tro på manden - når han nu spurgte så pænt, om jeg ville hjælpe ham med et eksperiment ! Han sagde jo, at det var et nyt program, som skulle gøre det lettere for kommunen at finde ud af hvilket flexjob man var egnet til !

Nå - man må tage straffen for sine dumheder, og kommunen er da også igang med at lave en ny profil - men skaden ér jo sket !

Jeg må jo kunne påstå at lægekonsulentens udtalelse er lavet på falsk grundlag?
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 19:06   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg vidste ikke, at intelligenskvotient nu også har noget med vurdering af fleksjob og førtidspension at gøre.

Vil det sige, at man skal sige, at man intet ved om noget som helst?

Altså... kan man åbne munden og sige noget fornuftigt i 10 sekunder, så får man hverken fleks eller pension.


Kommunen kan da ikke lave en ny profil... de kan skrive videre i den gamle.

Altså tilføjelser.

Utroligt, hvad de finder på rundt omkring for at spare nogle småører i budgettet.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 19:26   #6
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Nej zuza !

Selv om jeg har været flex-viciteret siden 2002 - har der aldrig været lavet en egentlig resourceprofil !
Man kan ikke skrive videre på noget der ikke eksisterer !
Hele denne problematik er jeg først blevet opmærksom på efter at jeg fandt K10. -Ja - jeg troede engang at det var kommunens hensigt at hjælpe !!
Er det for resten min intelligenskvotient du hentyder til - så synes jeg ikke at jeg fortjener det - jeg ville jo bare være behjælpelig !
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 19:57   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tuxon skrev:

Citat:
Er det for resten min intelligenskvotient du hentyder til - så synes jeg ikke at jeg fortjener det - jeg ville jo bare være behjælpelig !
Jeg mener, at kommunen kan da ikke sige, at man ikke kan få fleks eller pension, fordi man har høj IQ.

Man kan jo sagtens have en høj IQ, og være behjælpelig, uden at det betyder, at man kan arbejde.

Hvis man kun kan bruge sit hoved 10 minutter om dagen, fordi man skal sove, hvile, træne, restiuere sig osv. osv., betyder det jo ikke, at man kan arbejde hverken fuld tid eller på fleks.

Intelligensens størrelse og arbejdsevnen hænger ikke nødvendigvis sammen.

Se Benny-G... Han er klog, men kan ikke arbejde.

Derfor skal din kommune ikke bruge det som argument imod dig.

Jeg er rystet over de historier herinde... mere og mere.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 20:32   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af tuxon Se meddelelser
Nej zuza !

Selv om jeg har været flex-viciteret siden 2002 - har der aldrig været lavet en egentlig resourceprofil !
Man kan ikke skrive videre på noget der ikke eksisterer !
Hele denne problematik er jeg først blevet opmærksom på efter at jeg fandt K10. -Ja - jeg troede engang at det var kommunens hensigt at hjælpe !!
Er det for resten min intelligenskvotient du hentyder til - så synes jeg ikke at jeg fortjener det - jeg ville jo bare være behjælpelig !
tuxon godt at de er gået igang med en ny og gyldig ressourceprofil det kan være at det hjælper, det er vigtigt at en ressourceprofil udarbejdes rigtigt , også fordi den kan være med til at påvise de ting hvor det evt køre i ring.

Og din hverdag kan kun du beskrive rigtigt og det skal altså med i profilen.

jeg vil lige gøre opmærksom på at ressourceprofilen først blev vedtaget ved lov og at den skulle udfærdiges ved alle afgørelser i 03.

Men det gør ikke at kommunen ikke har skulle lave en på dig, det burde de helt af sig selv have gjort ved første opfølgningssamtale som de skal lave i følge loven , og dem har du jo skulle have et par stykker af siden 02

Hvad ang lægekonsulenten så skal han udtale sig på læge papir og ressourceprofil og har han ikke haft en lovlig ressourceprofil at gå ud fra ja så må han jo starte forfra
  Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 21:56   #9
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
OK - men så skulle I bare høre resten - jeg tør bare ikke fortælle det !
I kan jo se hvad der kan komme ud af at være for åbenmundet !
Desuden skal det jo ikke gå ud over hende der har min sag nu - hun er rigtig sød - og har jo ikke gjort noget galt - endnu !
Det er da bare irriterende, at fordi man under en "hyggesnak" med sin jobkonsulent indrømmer, at man grundet den situation man befinder sig i - kan have op- og neddage, og godt kan blive aggressiv hvis man bliver trådt for meget over tæerne - så står der i lægekonsulentens papirer at man er :
"Følelsesmæssigt svingende og intens" !
Jeg synes, at det er en lusket form for sagsbehandling "!!!!
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 22:41   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er da utroligt, hvad man skal læse her.

Det er da ikke lægekonsulentens opgave at "stille diagnoser" på det, et tilfældigt menneske har udtalt.
Han skal oversætte andre lægers papirer.

Det ligner Bennys sag, hvor lægen "oversatte", hvad en sagsbehandler "kom til" at skrive i hans sag.

Kommunerne tror, alle borgerne lyver og vil snyde!!! Hvilken diagnose kan vi give dem?

Der findes også en diagnose for, hvad folk, der tror, de kan gøre, som de vil, fordi de har magt til det.

Der findes også en diagnose for folk, der ikke har medfølelse for andre mennesker.

Ja, vi kan jo sætte hinanden i bås og give alle diagnose.

Fedt samfund... Sikken sammenhængskraft. Den har da aldrig været mindre.
Vi er blevet splittet totalt af alle de "diagnoser", der stilles på hvem som helst.
Kontanthjælpsmodtagere er "tunge" (diagnose stillet af CHF).

Ja... hvor mon alle de diagnoser stammer fra?

Skulle de bemærkninger hjælpe folk ind på arbejdsmarkedet?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension