K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2014, 11:18   #1
ergoterapeuten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
ergoterapeuten er ny på vejen
Question Vedr.ressourceforløb

Jeg var til møde igår med rehabiliteringsteam og de indstilte mig til ressourceforløb. Havde håbet på pension, men min sagsbehandler er ikke enig med mig.
Jeg har kroniske smerter, neurasteni og kronisk belastningssyndrom og depression i perioder og de sidste 7 år er det bare gået ned af bakke. Har været sygemeldt i 2 år nu. Min egen læge og psykiater har i deres erklæringer skrevet, at de ikke mener jeg kan arbejde mere uanset skånehensyn og har anbefalet pension. Jeg er noget fortvivlet over afgørelsen, da jeg nærmest ikke kan overskue den økonomiske konsekvens det får med den nedgang i økonomien det giver og jeg vil fortsat være i den stress tilstand som min krop er i.
Jeg er 51 år og føler absolut ikke jeg har mere i mig til at være på arbejdsmarkedet, da at komme igennem en almindelig hverdag er arbejde nok i sig selv.
Jeg overvejer at anke afgørelse selvom jeg godt ved, at det kommer der nok ikke noget ud af, men vil høre om der er nogen der har haft held med, at de efter anke har fået tilkendt pension?
Ligeledes vil jeg høre om der er muligheder for, at man kan få ekstra støtte
til ex behandlinger og om kommunen evt. kan anvise til billigere boliger, da jeg ikke vil kunne betale min husleje længere.
ergoterapeuten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2014, 12:02   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hjertelig velkommen..

Kære Ergoterapeuten

Nu er det ikke din sagsbehandler der afgøre om du skal have førtidspension.

Din sagsbehandler er "kun" kommunens arbejdsbi, som skal indsamle alle relevnate oplysninger og beslutte hvilke muligheder, i samarbejde med lægekonsulenten, og til sidst indstille til kommunen, hvad sagsbehandleren mener og indstiller dig til.

Din psykiater har ikke ret til at fremfører noget om hvad der skal bevilges til dig.

Men udelukkende din praktiserende, som har retten til at foreslå en førtidspension. Denne praktiserende læge er en særdeles vigtig medspiller i en social sag, i modsætning til tidligere.

Du skal glemme ALT om hvad du tidligere har hørt eller har haft af meninger om det sociale system.

Den nuværende regering har afsluttet en del reformer, som den tidligere regering har igangsat.

Du skal forstå nogle få ting, kommunen er ikke interesseret i dine diagnoser men udelukkende din arbejdsevne.

Man taler ikke med den kommunale SB men skriver sammen, fordi du skal betragte situationen som om du er havnet i en dansk retssal, hvor kun beviser og skriftlige dokumentationer er gældende.

Alt andet kan du ikke bruge til noget.

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Læs følgende og forsøg at forstå alt her:

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ertidspension/

Dit første skridt bliver at søge aktindsigt ved alle 100%, læger, speciallæger, hospitaler og kommunen løbende.

Hvis ikke du følger dette råd, taber du din sag på gulvet.

Hvis du har en ven, mand eller andre der kan hjælpe dig vil det være en kæmpefordel.

Aktindsigt.

Læger/hospitaler.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Her findes en lovbunden frist på 10 kalenderdage til du skal have modtaget din aktindsigt

Bliv her på din tråd fremover, så bliver det lettere for os andre at råde dig.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 22-10-2014 kl. 12:06.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-10-2014, 12:34   #3
ergoterapeuten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
ergoterapeuten er ny på vejen
Tak for velkomst og svar, må lige kigge nærmere på det du henviser til. Min læge har dels sendt en uopfordret opfordring til opstart af pension og i den sidste lægeattest til rehabiliteringsteamet også skrevet at min tilstand er kronisk og behandlingsmulighederne er udtømte og at yderligere arbejdsprøvning eller ressourceforløb vil ikke gøre mig mere parat til parat til at komme på arbejdsmarkedet. Tværimod er der risiko at min tilstand bliver forværret. Hun skriver, at hun ser kun pension som eneste fornuftige løsning. Hun er virkelig på min side. Synes det er mærkeligt at man indhenter en attest fra lægen og så er det som om man ikke bruger det til noget
ergoterapeuten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension