K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2014, 21:53   #1
Pips
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2014
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 4
Styrke: 0
Pips er ny på vejen
Resourseforløb og nye diagnoser

Hej alle.

Jeg har et spørgsmål jeg håber på i vil kunne hjælpe mig med.

Jeg blev tilkendt resourseforløb på 2 år, i maj i år. Pga et alvorlig hjertefejl, en blodprop i hjernen, og en borderline diagnose. Nu har jeg så yderligere fået konstateret PTSD og Fibromyalgi.

Mit spørgsmål lyder således:
Skal jeg kontakte kommunens rehabiliteringsteam og fortælle de der er sket en yderligere forværring af min tilstand, eller er det nok at jeg kontakter min kontaktperson som står for mit resourseforløb? Det skal tilføjes jeg er hendes første borger i forhold til resourseforløb.

Jeg tænker at det jeg er blevet bevilget til er jo under andre omstændigheder end dem der er nu. Eller rettere nu har jeg papir på det jeg faktisk sagde var sandt, og de er nødsaget til at tage det alvorligt.

På forhånd tak
Pips er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2014, 22:14   #2
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Jeg ville sende en kopi af papirerne med de nye diagnoser til rehabiliteringsteamet. Husk at få en kvittering. Hvad ønsker du på baggrund af de nye diagnoser? Ændre eller stoppe forløbet? Derudover kan du jo tale med din kontaktperson... men det er vigtigt ikke bare at fortælle det - en mundtlig besked kan let gå tabt i systemet. God bedring!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2014, 22:46   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.733
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Pips

Fremover bliver du her på din tråd.

Så læser og følger du disse råd til nye på k10

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Naturligvis skal du sende de nye oplysninger til både din SB og Rehabiliteringsteamt, omgående.

Men lige så væsentligt er det, at du drøfter det med din praktiserende læge, som så af sig selv burde indsende disse vigtige oplysninger.

Men kan du forklare, hvordan og hvorfor, at der er truffet en afgørelse om Ressourceforløb på 2 år, når du har fået yderligere alvorlige diagnoser, som tilsyneladende, hverken din SB eller medlemmer af Rehabilitringsteamet har haft kendskab til? S.U.

Din praktiserende læge er en særdeles væsentlig medspiller i en social sag.
Hvad har denne haft af viden om alle akter, undersøgelser og afgørelser samt nye diagnoser? S.U.

Jeg kan ikke fornemme om du er under eller over 40 år? S.U.

I en social sag er det patientens opgave, at sikre sig at alle relevante oplysninger findes og er korrekte, i din kommunale journal.

Hvad andre skriver i dine journaler skal du have den fulde viden om. Hvis der nævnes forkerte eller mangler oplysninger, skal du gøre indsigelser.

Man kan kun sikre sig gennem at søge aktindsigt ved læger, speciallæger, hospitaler og kommunen, som har 10 kalenderdage til du skal modtage aktindsigten. En lovbunden frist som er ufravigelig, som udgangspunkt

Læger/hospitaler.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Udover dette nævner du, at "journaligseringslisten" også bedes sendt med, som er en masterliste, som du kan krydschecke med om der mangler nogle akter.

Fremover foregår alt på skrift imellem dig og kommunen.

Hvilken behandlinger modtager du pr nuværende?

Hvilke behandlinger er der foreslået i forhold til de nye diagnoser?

Blodprop i hjernen: har du kognitive problemer eller udfald, lammelser eller ??? Hvad modtager du af behandling i tilfælde?

Bruger du nogle hjælpemidler ude som hjemme?

Hvad har DU af ønsker for fremtiden? Fleksjob, førtidspension?

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 15-10-2014 kl. 22:50.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-10-2014, 23:58   #4
Pips
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2014
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 4
Styrke: 0
Pips er ny på vejen
Min historie
Jeg er en kvinde på 43 år. Jeg er tidligere misbruger ... læs tidligere .. jeg har været ædru og cleen i 21 år nu.. ja enogtyve .. der er ingen tastefejl Og fik en forreva da jeg var i begyndelsen af tyverne, fik en reva som skomager og blev færdig med min udd i 2000

Jeg har en mødfødt hjertesygdom HOCM, som først blev diagnostiseret da jeg var 27 dvs i 98. Sygdommen giver mig krampeanfald hver eneste dag og i 2001 for jeg den første hjerte opr og efterfølgende en pacemaker oven i. pga af 3 grads AV blok (hjertet glemmer at slå)

Jeg får nu en ny reva i 2003 og starter på HF og videre på syge pl udd.Jeg begynder igen at få det værre og i 2006 får jeg en ICD enhed pga ventrikkel flimmer. Januar 2007 bliver jeg skilt, og står alene med min datter på dengang 20 mdr. Jeg kæmper mig gennem hverdagen på studiet og rollen som mor. Men min sygdom forværres i sådanne en grad at jeg begynder at falde om med patienterne og må stoppe på studiet. og går derefter tilbage på kontanthjælp

I 2008 under stor konflikten er min tilstand så ustabil at jeg bliver haste opr og får lavet en alkohol ablation, med god effekt. Men det vurderes at jeg skal have hjemmehjælp for at undgå yderligere belastnig af hjertet.

I 2009 indgår jeg så igen et nyt reva forløb, denne gang som sundhedservicesekretær og det lykkeds mig at komme igennem studiet, dog med problemer med hænderne og lider af karpaltunnelsyndrom i begge hænder, så det er meget smertefuldt for mig at sidde og skrive en hel dag. og sidder til den endelige eksamen dagen efter opr i hånden .. og gør alt hvad jeg kan for at gennemføre.

I maj 2010, indtræffer så mere sygdom, hvor jeg bliver ramt af en blodprop i lillehjernen (på ballancen) og er indlagt i 6 uger. I de første dage kunne jeg intet, min motorik ville ikke det jeg ville, jeg kunne ikke focuscere, tale, læse eller se. Langsomt blev det bedre og slap uden lammelser. men desværre glemte de at sende mig til en neuro pysk for at kortlægge om jeg havde kognitive skader. Som i den grad blev ramt, Min hukommelse er hullet som en si, jeg har svært ved at konc mig i længere end 15 min af gangen, lydfølsomhed, social angst, jeg kan ikke læse hvis jeg er træt, da mine øjne flakker. Jeg begyndte at stamme.

Jeg får det værre og værre psykisk og ender i en hverdag med angst depretion og søvnløse nætter. og bliver stærkt medicineret, Jeg bliver tilknyttet en SKP ordning her på Frederiksberg Ofte bliver medicinen ofte udskiftet af en ellers førende Psykiater. Jeg bliver mere og mere desperat efter at kunne fungere i min hverdag


Og efter længere tids pres på egen læge bliver jeg henvist till en psykoterapeutisk enhed .. hvor jeg får stillet diagnosen Borderline af blandet type (evasiv, depadent, kronisk ked af det (ikke dep)) Og går i et terapiforløb for det.

Jeg starter nu på et jobtrænings forløb først 12 timer om ugen . og til slut er jeg nede på 4 timer om ugen .. På dette tidspunkt bliver jeg henvist til et resourseforløb på to år og jeg må må jeg stoppe med arb prøvningen, pga angst udefinerbare smerter, træthed og lydfølsomhed. Om den kommende terapi (se afsnit neden under)

Under det føromtalte terapiforløb kommer det frem at jeg er meget påvirket af seksuelle overgreb i min barndom og bliver derfor henvist til en anden pysk enhed som har med seksuelle krænkelser at gøre.
Her bliver jeg så diagnostiseret med PTSD oven i de andre diagnoser. Og har været i behandling der siden juni 2014

Jeg startede op på noget fysisk træning som lægekonsulenten forslog, men måtte desværre stoppe efter råd fra egen lægen pga smerter. som henviste mig til en reumatologisk speciallæge som stillede diagnosen fibromyalgi i går.

Endvidere bad lægekonsulenten om at jeg skulle henvises til center for hjerneskadet, men nu ved de ikke om jeg skal det, de det først nu er gået op for dem at en undersøgelse der koster 10.000 kr. og det er kun for forundersøgelsen.

Åhhh jeg er så forvirret, føler de hiver i mig konstant med møder alle steder, og de taler nu om jeg skal ud i ny arb prøvning i begyndelsen af det nye år.

Men jeg vil prøve at skaffe alle diagnoser fra mine journaler til det kommende møde med min sb i næste uge ..

Håber det gav svar på det du spurgte om...

Min læge kæmper for jeg skal tilkendes en pension,
Pips er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2014, 11:04   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kommuner ved godt undersøgelser koster penge og det nævnte beløb kan nok ikke slå noget eller nogen af pinden. Håber virkelig, du kommer ud på den anden side med et godt resultat.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2014, 14:35   #6
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Barsk historie - sender dig de bedste ønsker for fremtiden.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2014, 13:45   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.733
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kæreste Pips, mange håber du vedbliver kontakten til k10...

... fordi at i din situation, burde man ikke være alene om at udrede alt det juridiske menneskefjendtlige volapyk, som i dag er en fast bestanddel af det danske socialsystem.

Som tidligere nævnt, så er dit første skridt aktindsigt ved alle 100%

Håber du har en ven, familiemedlem eller god ven som kan og vil hjælpe dig med overblikket i din sag.

Det er så uendeligt vigtigt, at der er overblik i din sag.

Du nævner at din praktiserende læge går efter en førtidspension.

Her skal du vide og gerne drøfte med din praktiserende læge følgende:

Den praktiserende læge er den eneste, udenfor systemet, som kan og har retten til uopfordret til at fremsende sin mening og ønske for dig som patient.

Din praktiserende læge er den eneste, som kan tillade at bruge ordet "førtidspension"

Dette sker igennem at sende til kommunen en LÆ 165 hvor lægen tilsender et forslag til "Socialmedicinsk sagsbehandling"
http://www.laeger.dk/public/plsql/at...?v_att_id=1131

Vi husker bare, at kun kommunen kan afgøre en sag til afgørelse, ikke lægen.

Men, ..... en sådan henvendelse fra din praktiserende læge kan og må kommunen ikke negligere, men taget henvendelsen alvorligt og med i kommunens videre vurdering.

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ertidspension/

"Når lægen synes, at patienten skal have førtidspension

Skønt det ikke er lægens opgave at indstille patienten til førtidspension - og slet ikke at træffe afgørelsen - kan lægen dog godt vurdere, at kommunen burde undersøge, om patienten kan være berettiget til førtidspension. Det kan være situationen med en meget svag patient med alvorlige helbredsforhold, der nedsætter funktionsevnen ganske betydeligt. [B]Her kan lægen, med patientens samtykke, henlede kommunens opmærksomhed på patientens behov i formularen LÆ 165 – Forslag om socialmedicinsk sagsbehandling. Det kan særligt anføres, at lægen, med patientens samtykke, ønsker information om kommunens videre skridt i sagen. Formularen bliver på den måde en sagsakt, som kommunen skal handle på[/B].
"

Du har også muligheden for selv at søge førtidspension, på det foreliggende grundlag. §17 stk.2

Hvilket du kun gør, når du har den fulde aktindsigt fra alle, således at du kan se, at ingen oplysninger mangler og at alle oplysninger er korrekte.

Derfor håber jeg at du har en der kan hjælpe dig, således at du har en "at spille bold opad". Hvis man er alene om det bliver man tosset i hovedet.

Lægekonsulenten har foreslået en fysisk rehabiliterings træning, som mislykkedes, oplyser du, hvor din praktiserende læge stoppede dette forsøg.

Til dette har jeg kun at tilføje:
http://www.hjerteforeningen.dk/hjert...kardiomyopati/

Symptomerne er typisk:

Åndenød ved anstrengelse
Smerter i brystet/angina pectoris ved anstrengelse
Hjertebanken
Svimmelhed ved anstrengelse
Nærbesvimelse eller besvimelse ved anstrengelse


Så fremover, skal du være obs på hvad andre foreslår dig, hvad der kunne være godt. Man skal vide hvad man har med at gøre med din diagnose, som den administrative lægekonsulent tydeligvis i sin iver, ikke har haft.

Spørgsmål til dig:

I forbindelse med din blodprop i "lille hjerne" var det et traume og efterfølgende hospitalesindlæggelse? S.U.

Hvis JA, fik du så udarbejdet en GOP, Genoptræningsplan, som du skulle have i hånden FØR udskrivning?

Jeg forstå man??? ønsker du skal vurderes og i behandling for disse gener (kognitive som fysiske) men at forundersøgelsen løber om i et større beløb som trækker tiden ud.

Kan du ikke beskrive dette lidt mere præcist, hvis du har overskud?

Fordi, jeg ønsker, at du skal vide, at når du søger om hjælp, så findes der nogle sagsbehandlingsfrister, som skal overholdes af din SB der som udgangspunkt SKAL afgøre slige ansøgninger inden for den frist som politikerne har fastsat og offentliggjort.
http://www.frederiksberg.dk/~/media/...orSSA2012.ashx

Har du kendskab til præcis, hvor det er og hvem der driver dette tilbud om genoptræning, rehabilitering efter hjerneskader?

Nu er jeg løbet tør for spørgsmål og tanker for i dag.

Men afslutningsvis kan samfundet ikke påstå, at du er en borger der ikke har forsøgt at indfri samfundets krav om at blive selvforsørgende, men gang på gang bliver dømt tilbage til start.

Fibromyalgi

http://www.gigtforeningen.dk/viden+o...er/fibromyalgi

http://www.fibromyalgi.dk/index.php?page=information

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 17-10-2014 kl. 13:53.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-10-2014, 14:25   #8
Pips
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2014
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 4
Styrke: 0
Pips er ny på vejen
phhmw

I dag kan jeg næsten intet pga af smerter, så jeg vil efter bedste evne svare dig i morgen lørdag.
men vil lige sige dig stor tak for dine svar. og vil gøre mit bedste til at svare på dine spørgsmål i morgen.

hilsen Pips

Tak til jer andre som har svaret mig i tråden ...
Pips er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension