K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2007, 23:54   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Arbejdsevnebekendtgørelse fra Beskæftigelsesministeriet

Beskæftigelsesministeriet ændrede sin Arbejdsevnebekendtgørelse i december 2006.

Jeg har valgt at kopiere den hertil og at fremhæve det, jeg finder vigtigt.

Jeg kommenterer med rødt.



Citat:
Bekendtgørelse om beskrivelse, udvikling og vurdering af
arbejdsevne




I medfør af § 4a, stk. 3, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, jf. lovbekendtgørelse nr. 685 af 29. juni 2005 som ændret ved § 1 i lov nr. 523 af 24. juni 2005, fastsættes:

Bekendtgørelsens formål og anvendelsesområde

§ 1. Formålet med bekendtgørelsen er, at

1) styrke borgerens retssikkerhed ved at stille krav til grundlaget for beskrivelse, udvikling og vurdering af en borgers arbejdsevne,

2) sikre, at borgeren får mulighed for at spille en aktiv rolle i sagsbehandlingen og at bidrage til sagens oplysning gennem dialog med sagsbehandleren,

3) sikre dokumentationsgrundlaget for den socialfaglige vurdering og afgørelse,

4) sikre ensartethed og gennemskuelighed i sagsbehandlingen,

5) bidrage til at skabe en fælles faglig forståelse af de begreber og præmisser, der anvendes i vurderingen af en borgers arbejdsevne, og

6) forbedre grundlaget for valg af aktiviteter, som målrettet kan belyse eller udvikle borgerens arbejdsevne. OBS!!! BELYSE OG UDVIKLE

§ 2. Bekendtgørelsen skal anvendes, når kommunen behandler sager om revalidering og fleksjob.

§ 3. Bekendtgørelsens bestemmelser om retssikkerhed, administration og offentlighed supplerer bestemmelserne i retssikkerhedsloven, offentlighedsloven, forvaltningsloven og persondataloven. OBS!!! MANGE LOVE - VIGTIG MED PERSONDATALOVEN. KUN KOMMUNEN KAN INDHENTE LÆGEPAPIRER, ØKONOMISKE OPLYSNINGER FRA SKAT, BANKER, A-KASSER, ANDRE DELE AF FORVALTNINGEN. DET KAN PERSONER OG FIRMAER IKKE.
DERFOR ER DET KUN SAGSBEHANDLER, DER MÅ LAVE EN RESSOURCEPROFIL... IKKE ANDRE!!!!


Arbejdsevne

§ 4. Ved arbejdsevne forstås evnen til at kunne opfylde de krav, der stilles på arbejdsmarkedet for at kunne udføre forskellige konkret specificerede arbejdsopgaver med henblik på at opnå en indtægt til hel eller delvis selvforsørgelse, jf. § 16 og § 20, stk. 2 i lov om social pension.

SÅ ER DET JO SPØRGSMÅLET, OM MAN KAN FÅ PENSION, HVIS KOMMUNEN IKKE KAN PEGE PÅ KONKRET SPECIFICEREDE ARBEJDSOPGAVER

§ 5. Kommunen vurderer arbejdsevnen, jf. §§ 6-8, på grundlag af en samlet beskrivelse og vurdering af borgerens faglige og personlige ressourcer, udviklingsmuligheder og barrierer sammenholdt med en vurdering af hvilke konkrete jobfunktioner, som borgeren kan varetage på arbejdsmarkedet.

Ressourceprofil

§ 6. Som redskab til og ramme for en beskrivelse og vurdering af borgerens ressourcer, udviklingsmuligheder og barrierer i forhold til at kunne indgå i jobfunktioner på arbejdsmarkedet udarbejdes en ressourceprofil.

Stk. 2. Ressourceprofilen består af følgende elementer:

1) Uddannelse.

2) Arbejdsmarkedserfaring.

3) Interesser.

4) Sociale kompetencer, herunder konfliktberedskab.

5) Omstillingsevne.

6) Indlæringsevne, herunder intelligens.

7) Arbejdsrelevante ønsker.

8) Præstationsforventninger.

9) Arbejdsidentitet.

10) Bolig og økonomi.

11) Sociale netværk.

12) Helbred.

Stk. 3. I beskrivelsen og vurderingen af borgerens ressourcer, udviklingsmuligheder og barrierer kan der efter en individuel vurdering indgå andre arbejdsmarkedsrelevante forhold.

Beskrivelse, udvikling og vurdering af ressourcer

§ 7. Udarbejdelsen og anvendelsen af ressourceprofilen skal tage udgangspunkt i en samtale med borgeren. Denne dialog er afgørende for hvilke elementer i ressourceprofilen, som det er relevant at arbejde videre med, og i hvilket omfang elementerne skal beskrives og vurderes i forhold til kravene på arbejdsmarkedet.

Stk. 2. I beskrivelsen og vurderingen af de udvalgte elementer skal indgå:

1) Borgerens faktiske ressourcer, der kan anvendes i forhold til arbejdsmarkedet.

2) Mulighederne for yderligere udvikling af borgerens ressourcer i forhold til arbejdsmarkedet.

3) Mulighederne for at reducere eller fjerne de barrierer, der kan gøre det vanskeligt for borgeren at anvende eller udvikle sine ressourcer i forhold til arbejdsmarkedet.

Stk. 3. Elementerne i ressourceprofilen beskrives og vurderes i en løbende fremadrettet proces i takt med afklaringen og udviklingen af borgerens ressourcer i forhold til kravene på arbejdsmarkedet. Borgerens eget bidrag til oplysning af sagen skal indarbejdes i ressourceprofilen.

Stk. 4. Kommunen skal på grundlag af den samlede beskrivelse og vurdering af elementerne i ressourceprofilen efter stk. 2 tage stilling til, om der er behov for at indhente yderligere oplysninger eller sætte aktiviteter i gang, der kan afklare eller forbedre borgerens arbejdsevne, jf. § 9.

Stk. 5. Til brug ved beskrivelse og vurdering af elementerne i ressourceprofilen skal kommunen tage stilling til hvilke oplysninger, der skal indhentes fra læge, hospital, revalideringsinstitution, virksomheder, de faglige organisationer, staten i jobcenteret, arbejdsløshedskassen m.fl.
DET KAN ET PRIVAT FIRMA IKKE. DERFOR KUN KOMMUNE, DER KAN SKRIVE RESSOURCEPROFIL.

Stk. 6. Der skal ikke indhentes flere oplysninger, end det er nødvendigt for at beskrive, udvikle og vurdere borgerens ressourcer som grundlag for vurdering af borgerens arbejdsevne.

Stk. 7. Der skal ikke indhentes yderligere oplysninger, hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen er tilstrækkelig til at kunne varetage et job på normale vilkår herunder efter overenskomsternes sociale kapitler.

Stk. 8. Kommunen skal forelægge den samlede beskrivelse og vurdering af ressourcer, udviklingsmuligheder og barrierer for borgeren. Hvis borgeren er uenig i beskrivelser og vurderinger, skal kommunen tage stilling til, om der er grundlag for at fastholde beskrivelsen og vurderingen på trods af uenigheden. Hvis kommunen vælger at fastholde beskrivelsen og vurderingen, skal borgerens bemærkninger tilføjes, således at de kan indgå i den samlede vurdering af arbejdsevnen. DET ER ALTSÅ IKKE NOK AT VEDHÆFTE BORGERENS KOMMENTARER - KOMMENTARER SKAL INDARBEJDES INDE I SELVE RESSOURCEPROFILEN.

Vurdering af arbejdsevnen m.v.

§ 8. Kommunen vurderer borgerens arbejdsevne på grundlag af den samlede beskrivelse og vurdering af elementerne i ressourceprofilen, jf. §§ 6-7. Ved vurderingen af arbejdsevnen skal ressourceprofilens elementer omsættes til konkrete jobfunktioner, der skal findes i et rimeligt omfang på arbejdsmarkedet. OBS!!! KONKRETE JOBFUNKTIONER

Stk. 2. Ved bedømmelsen af arbejdsevnen må kommunen ikke tage hensyn til eventuelle strukturproblemer på arbejdsmarkedet. BETYDER DET ARBEJDSLØSHED

§ 9. Kommunen skal give tilbud om forbedring af arbejdsevnen, hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et arbejde på normale vilkår herunder efter overenskomsternes sociale kapitler, men at arbejdsevnen kan forbedres.

§ 10. Kommunen skal visitere en person til fleksjob, hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen er varigt begrænset, og at arbejdsevnen ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et job på normale vilkår herunder efter overenskomsternes sociale kapitler.

Ikrafttræden

§ 11. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. januar 2007.

Stk. 2. Bekendtgørelsen anvendes ved kommunens behandling af sager om revalidering og fleksjob, der påbegyndes den 1. januar 2007 eller senere samt ved kommunens tilbud om ny foranstaltning i en verserende sag.
ALTSÅ OGSÅ I NOGLE ÆLDRE SAGER

Stk. 3. Bekendtgørelse nr. 552 af 19. juni 2003 om beskrivelse, udvikling og vurdering af arbejdsevne bortfalder den 1. januar 2007.

Arbejdsmarkedsstyrelsen, den 13. december 2006

Marie Hansen

/Kim Svendsen-Tune
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2007, 00:51   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det kan UMULIGT være lovligt, hvis andre end kommunen skulle beskæftige sig med en ressourceprofil.

Tænk på CPR-nummeret... Det bør man heller ikke udlevere til hvem som helst.
Det kan misbruges.

Jeg er DYBT BEKYMRET over, at man skal lave ressourceprofiler, hvor så mange personfølsomme oplysninger er samlet i een journal, som "flyder" rundt omkring hos diverse "mystiske" andre aktører.

Enhver kan slå sig ned som "anden aktør" og påstå, at de kan hjælpe folk ind på arbejdsmarkedet og tjene kassen på det - samtidig med, at de måske får udleveret folks ressourceprofiler.

FORLANG, at oplysningerne/ressourceprofilen IKKE forlader kommunen.


Citat:
Hvilke oplysninger er følsomme?

Følsomme oplysninger er omfattet persondatalovens § 7 og § 8. Det er oplysninger om:

Racemæssig eller etnisk baggrund
Politisk, religiøs eller filosofisk overbevisning
Fagforeningsmæssige tilhørsforhold
Helbredsforhold
Seksuelle forhold
Strafbare forhold
Væsentlige sociale problemer, f.eks. langvarig arbejdsløshed
Andre rent private forhold, f.eks.
Interne familieforhold og -stridigheder
Selvmord og selvmordsforsøg
Ulykkestilfælde
Andre fortrolige oplysninger


Kort fortalt er det afgørende for, om en oplysning skal anses for fortrolig, om oplysningen er af en sådan karakter, at den efter den almindelige opfattelse i samfundet bør kunne forlanges unddraget offentlighedens kendskab.

De følsomme oplysninger, som er nævnt ovenfor, er selvfølgelig fortrolige. Derudover er følgende oplysninger også fortrolige:

CPR-numre
Almindelige ikke følsomme oplysninger, hvis de er af en sådan karakter, at de kan forlanges unddraget offentlighedens kendskab. F.eks. oplysninger om:
Indtægts- og formueforhold
Arbejds-, uddannelses- og ansættelsesmæssige forhold
Citat:
Fortrolighed efter straffeloven og forvaltningsloven

Begrebet »fortrolig« skal i øvrigt forstås i overensstemmelse med straffelovens § 152 sammenholdt med forvaltningslovens §§ 27 og 28.

Efter bestemmelsen i straffelovens § 152, stk. 3, anses en oplysning for at være fortrolig, når den ved lov eller anden gyldig bestemmelse er betegnet som sådan, eller når det i øvrigt er nødvendigt at hemmeligholde den for at varetage væsentlige hensyn til offentlige eller private interesser.

I forvaltningslovens § 27, stk. 1, er foretaget en opregning af de hensyn, der efter en konkret vurdering i det enkelte tilfælde kan føre til, at en oplysning er fortrolig og dermed undergivet tavshedspligt. Opregningen må antages at dække langt den overvejende del af de hensyn, der kan føre til tavshedspligt, men er ikke udtømmende.
http://www.datatilsynet.dk/vaerd_at_vide/index.html
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2007, 08:43   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Jeg er DYBT BEKYMRET over, at man skal lave ressourceprofiler, hvor så mange personfølsomme oplysninger er samlet i een journal, som "flyder" rundt omkring hos diverse "mystiske" andre aktører.

Enhver kan slå sig ned som "anden aktør" og påstå, at de kan hjælpe folk ind på arbejdsmarkedet og tjene kassen på det - samtidig med, at de måske får udleveret folks ressourceprofiler
NEJ....det kan man ikke bare....eller det vil sige...det kan man godt....men men'

Kommunen skal godkende alle de private aktører de vil bruge som samarbejdspartnere....og de står derefter inde for firmaet...

Spørgsmålet er om de må indhente papirer....og om det er lovligt igennem datatilsynet at de ligger inde med de personfølsomme data...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2007, 09:17   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg er med på, hvad du mener, web.

Citat:
ligger inde med de personfølsomme data
Men jeg vil altså ikke skifte "anden aktør" hvert femte øjeblik, som skal have lov at "rode rundt" i alle mine følsomme data.

Det er rigeligt at skulle skifte sagsbehandler i tide og utide.

Jeg kan heller ikke se, hvordan Arbejdsevnebekendtgørelsen kan efterleves, hvis "en anden aktør" skal skrive en ressourceprofil, som revideres i årevis.
Selv forskere skal dokumentere i hoved og r.., hvad de har og ikke har.

Hvis man ser på Datatilsynets hjemmeside, hvilke fejl de har fundet i bl.a. kommuner hos IT-ansvarlige, er det grufuld læsning. De IT-ansvarlige i kommunerne får ikke engang de fornødne efteruddannelser osv.
Der er OGSÅ sparet.

Det kan vist heller ikke klares for 3.000,-, hvis det kræver en hulens masse godkendelser, kurser, revisioner i årevis af ressourceprofiler, tilsyn osv. osv..

Citat:
de står derefter inde for firmaet
Hvis det afhænger af kommunens godkendelse, og hvis den er som at få fleksjobbere i arbejde, så...

Og skulle deres firma blive "lukket", så åbner de jo bare et nyt!

Ja, men så er skaden måske sket... medmindre den "anden aktør" er en advokat, JEG har valgt.

Når jeg ser, hvor mange vikarbureauer, der udnytter folk på det groveste og lader hånt om lovgivningen, så melder jeg pas.

Beskæftigelsesindsatsen er i mine øjne gået for vidt... ALT for vidt!!!

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 09:37   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Vi kan sagtens blive enige om at tingene at gået alt for langt...

I dag er det eneste sagliggørende åbenbart et arbejde...

Det kan kurere alt....ifølge regeringen....og ja alle dem som er hoppet med på den limpind....

Men det viser at hvis man siger ting tit nok....ja så bliver det til den eneste sandhed...

De har så sandeligt lært noget af Hitler



Mantraet....det skal kunne svare sig at arbejde...det kan man jo ikke være uenig i....

Men det har simpelthen sørget for at i dag skal man kurere syge mennesker med arbejde...og ikke med en læge...

Fattige mennesker skal kureres med uddannelse.....for det hjælper jo ikke at give dem penge så de kan klare deres husleje osv...

Folk der bliver smidt ud af deres boliger....ja dem kurere man ikke med en ny bolig....nej dem kurere man med et job...

Et eller andet sted...så er det åbenbart gået hen over de forskellige hoveder at....

For at arbejde....skal man have en bolig først...

For at arbejde....skal man have mad først...

For at arbejde....skal man være rask nok først...

Folk der er berettiget til en førtidspension i dag....ja de skal ikke have den....og hvorfor...

Fordi der mangler arbejdskraft i danmark....

Øhhh folk bliver vel ikke mindre syge eller bliver mindre berettiget til en førtidspension...bare fordi der mangler arbejdskraft i danmark...eller...

Tja...det mener de åbenbart inde på christiansborg....og alle dem der er faldet for deres mantra....arbejde arbejde arbejde arbejde arbejde arbejde

I dag er man istand til at sende folk i arbejdsprøvning...og det er selv om de falder om og dør eller får et hjerteanfald....folk der er så syge at det slet ikke burde kunne komme på tale at de skal arbejdsprøves...

I dagens danmark er det helt ok....for man kurere jo syge mennesker med arbejde...

Man kan da kun håbe at folk vælger nogle mere humane mennesker ind næste gang der er valg...

Måske nogle der ikke lader sig inspirere sig af Adolf Hitler og hans metoder...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 17:28   #6
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Hej zuza

Og må jeg lige komplimenterer dig for dit gode arbejde mht at finde alle de fede §'er

Iflg. Behandlingsreglerne kapt. 4 afsnit 2 ( § 5- § 6 Og §7 ) Skal man give sit samtykke - så der er faktisk et valg. Nu sidder jeg så her med en psykologvurdering spækket med personfølsomme data HVOR JEG ALTSÅ IKKE HAR GIVET MIT SAMTYKKE. Jeg accepterede at jeg skulle omkring Reva's psykolog, og have en vurdering - men jeg har aldrig givet mit samtykke til alle de sætninger, som psykologen har indført i vurderingen, udtalt af mig og sat i "bla bla" anførelsestegn. Den er jo så efter lovgivningen lige til at tørre sig i numsen med - eller hvad mener du ???

http://www.prosa.dk/persondataloven/persondatalov.shtml

med venlig hilsen
fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 18:01   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Vi kan sagtens blive enige om at tingene at gået alt for langt...

I dag er det eneste sagliggørende åbenbart et arbejde...

Det kan kurere alt....ifølge regeringen....og ja alle dem som er hoppet med på den limpind....

Men det viser at hvis man siger ting tit nok....ja så bliver det til den eneste sandhed...

De har så sandeligt lært noget af Hitler



Mantraet....det skal kunne svare sig at arbejde...det kan man jo ikke være uenig i....

Men det har simpelthen sørget for at i dag skal man kurere syge mennesker med arbejde...og ikke med en læge...

Fattige mennesker skal kureres med uddannelse.....for det hjælper jo ikke at give dem penge så de kan klare deres husleje osv...

Folk der bliver smidt ud af deres boliger....ja dem kurere man ikke med en ny bolig....nej dem kurere man med et job...

Et eller andet sted...så er det åbenbart gået hen over de forskellige hoveder at....

For at arbejde....skal man have en bolig først...

For at arbejde....skal man have mad først...

For at arbejde....skal man være rask nok først...

Folk der er berettiget til en førtidspension i dag....ja de skal ikke have den....og hvorfor...

Fordi der mangler arbejdskraft i danmark....

Øhhh folk bliver vel ikke mindre syge eller bliver mindre berettiget til en førtidspension...bare fordi der mangler arbejdskraft i danmark...eller...

Tja...det mener de åbenbart inde på christiansborg....og alle dem der er faldet for deres mantra....arbejde arbejde arbejde arbejde arbejde arbejde

I dag er man istand til at sende folk i arbejdsprøvning...og det er selv om de falder om og dør eller får et hjerteanfald....folk der er så syge at det slet ikke burde kunne komme på tale at de skal arbejdsprøves...

I dagens danmark er det helt ok....for man kurere jo syge mennesker med arbejde...

Man kan da kun håbe at folk vælger nogle mere humane mennesker ind næste gang der er valg...

Måske nogle der ikke lader sig inspirere sig af Adolf Hitler og hans metoder...
Ja det er den omvendte verden...kurer de syge med arbejde ( uden løn) ...giv de raske flere ferier og penge og store biler...smid de fattige ud på gaden for de får de et job af...det vigtigste er at vi aldrig tror på løgnen...
Godt indlæg...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 19:31   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Fussen skrev:
Citat:
eller hvad mener du ???
At retssikkerhed er en by i Rusland!!!

At vores samfund er så gennemsyret af en ny Gud - penge!!!

Alt andet er ligegyldigt, bare der kommer plus på bundlinjen hos egoisterne.
(Man må bare håbe, de ikke får et handicappet barn eller kommer ud for en trafikulykke. Så opdager de "velfærds-staten".)

Kan du ikke tjene penge, er du intet værd (læs: af pengeværdi).

Mange vil sikkert ændre mening, når det igen bliver nedgangstider, og de opdager, at a-kassen kun bidrager 1-2 år, og de så må stå med hatten i hånden i Jobcentret og "mærke på egen krop og sjæl", hvad det vil sige, når man ikke overholder retssikkerhedsloven.

Se blot Berlingske Tidende - give samtlige kontanthjælpsmodtagere en diagnose som misbruger eller psykisk syg.

Hvad ligner det?

Alle, der ikke kan komme i job, men gerne vil, kaldes tunge!!!

Sikke et land, det er blevet!!!

Læs min signatur om landet med de mange muligheder i USA - men nu også Danmark.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 19:34   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
....det er sgu ikke engang løgn.........
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 19:35   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Web og Stella.

Ja, godt indlæg.

Citat:
De har så sandeligt lært noget af Hitler
Karen Jespersen har lært af Groucho Marx.

Citat:
Se på mig, jeg har arbejdet mig op fra ingenting til en tilstand af yderste fattigdom.
Groucho Marx


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beskæftigelsesministeriet var advaret om lukrativt hul i lov Webmaster K10 Nyheder 0 21-06-2013 15:00
Nu fyrer de i Beskæftigelsesministeriet Webmaster K10 Nyheder 0 07-02-2012 20:00
Beskæftigelsesministeriet "et øjeblik"... logikeren Politik og Samfund 3 14-11-2011 11:46
Førtidspension under Beskæftigelsesministeriet Slettet bruger Politik og Samfund 37 13-04-2009 18:33
skrivebordsgeneralen i Beskæftigelsesministeriet Stella Politik og Samfund 0 02-03-2008 13:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension