K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2014, 12:59   #1
TwoHawks
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2014
Lokation: København V
Indlæg: 4
Styrke: 0
TwoHawks er ny på vejen
Hævebar pensionsopsparelse

Jeg var sidste år godt på vej tilbage, jeg fik psykolog-hjælp gennem jobcenter, hvilket jeg havde (og har) hårdt brug for. Jeg fik gennem psykologen kontakt med et værested, hvor mennesker med ondt i sindet kunne komme og gå som de havde brug for. Jeg startede en form for praktik, i første omgang een dag om ugen, og jeg blev rigtig glad for at være der, og de blev også glade for at have mig, det kunne jeg mærke. Jeg havde fået bevilget 3 ekstra måneder hos psykologen, værestedet ville gerne have at jeg fik en ekstra dag om ugen, og det tog jeg som en cadeau til mig.
Så fik jeg brev fra kommunen, at de kunne se at jeg havde noget pensionsopsparing og jeg skulle finde ud af om den var hævebar, hvilket den selvfølgelig var. Der stod 378.000 kr. som jeg måtte hæve mod at betale 60% i skat uden fradrag, jeg fik 148.000 kr. udbetalt. Kommunen regnede ud at det skulle jeg leve af i 327 dage, og stoppede min kontanthjælp. Det er nu ikke så meget pengene det handler om, men at de i samme moment lukkede ned for psykologhjælpen og mit praktikophold, er sgu' ikke fair. Jeg ringede sågar til kommunen og spurgte om jeg ikke kunne give dem de 148.000 kr. og jeg kunne fortsætte med at få min kontanthjælp, og ikke mindst bibeholde psykologhjælpen og mit praktikophold, som var det absolut vigtigste for mig, men sådan foregår det desværre ikke, jeg har fundet ud af at man bare er et nummer i systemet, og de menneskelige værdier er smidt ud af vinduet.
TwoHawks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2014, 23:31   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Prøve at kontakte DUHK, eller måske SIND, alternativ og/eller den sociale retshjælp.

Jeg mener IKKE at de kan fratage en hjælp som jo er nødvendig for dig, for at kunne bedres,

DVS at selvom du regnes for selvforsørgende pt., er det ikke det samme som at de ikke har en forpligtelse for at hjælpe dig i din situation.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 07:18   #3
TwoHawks
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2014
Lokation: København V
Indlæg: 4
Styrke: 0
TwoHawks er ny på vejen
Red face Hævebar Pensionsopsparelse

Hej Popiae

Tak for dine dit svar, jeg vil prøve at kontakte dem. Problemet er bare at det var mit jobcenter der henviste mig til den omtalte psykolog, og det var psykologen som sørgede for at jeg kunne komme i gang på værestedet. De gange jeg har været i kontakt med, det være sig enten ydelsescentret, jobcenter eller bistandskontor har det været med negativ udgang desværre. Jeg har været i arbejde det meste af mit liv og har været samme firma i 23 år, og bliver desværre opsagt for 5 år siden, derefter er mit liv såmænd bare gået ned af bakke, og når jeg så endelig kan se en vej tilbage, så smækker kommunen døren i. Undskyld, hvis jeg lyder bitter, for sådan var jeg sgu ikke for 5 år siden.
TwoHawks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension