K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2014, 21:54   #1
vodka23dk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2014
Lokation: Haderslev
Indlæg: 9
Styrke: 0
vodka23dk er ny på vejen
hjælp til hvilke hjælpemidler jeg skal prøve at søge

hej søger hjælp til hvilke hjælpemidler der kunne være fornuftigt for mig at søge for at få en bedre hverdag og få noget livs kvalitet

jeg er en ung fyr på 28

jeg har diagnosen paranoid skizofreni og de er ved at se om social angst ikke også skal bygges på

jeg har få venner og kun kontakt med min Farmor og Farfar men ser dem aldrig da jeg ikke kan rejse med offentlig transport og der er over 100km fra mig til dem

jeg rider engang om ugen (ene undervisning)

jeg elsker at fiske men igen er der transport problem til nærmeste sø og kyst

jeg har ftp hvor der står i min afgørrelse at alle muligheder er udtømt for at blive arbejds dygtig samt min tilstand kun kan blive værre ikke bedre dette er jeg først lige blevet klar over nu her da den pt er til revurdering hvor ham der skal revurdere sagde direkte til mig at det var underligt for den skulle til revurdering for der ligger intet grundlag for at revurdere og hvor min bostøtte gjorde både mig og ham der sidder med revurdering opmærksom på at min tilstand faktisk kun er blevet værre

ud over det har jeg noget der minder om piskesmæld i ryggen

jeg søger ikke at nasse på kommunen eller staten blot at få mere livskvalitet

håber nogle kan hjælpe mig med hvad der kunne være en god løsning at søge om af hjælpe midler
vodka23dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2014, 22:28   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg kan slet ikke forestille mig hvilke fysiske hjælpemidler, man kan have brug for i din situation. Du har en computer formoder jeg.

Er det ikke mere det at komme ud mellem andre der er svært for dig. Har du talt med rådgivningen i Sind? De har aktiviteter for unge mellem 16 og 35. http://sindungdom.dk/om-sind-ungdom/

Hvis du ikke har mod på at gå ud er der mulighed for at få en besøgsven gennem Sind:
(kopieret fra http://www.sind.dk/sind-nettet)

Savner du kontakt med et andet menneske?
Så kan du få kontakt til en besøgsven, som har tid, lyst og overskud til at bruge nogle hyggelige timer sammen med dig. Det er gratis, og der er ingen offentlig registrering.

Hvad får du ud af det?

En at snakke med, når livet enten er forfærdeligt eller fantastisk
Samtaler med en, som lytter og sætter sig ind i hvordan du har det
Hyggelige udflugter til steder du gerne vil hen

Sådan får du kontakt til en besøgsven

Du kontakter koordinatoren i din kommune eller ringer til SIND på 35 24 07 50.
Du får en snak med koordinatoren, som du laver en aftale om et besøg med.
Under besøget taler I om hvordan du kunne tænke dig, at tiden med din besøgsven bruges.
Koordinatoren matcher dig med den besøgsven, som vil passe bedst til dig.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2014, 22:33   #3
vodka23dk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2014
Lokation: Haderslev
Indlæg: 9
Styrke: 0
vodka23dk er ny på vejen
nej søger hjælpe midler for blandt andet at kunne beholde kontakten til mine venner og familie samt se dem og besøge og udøve mine fritids interresser ønsker ikke at komme ud til en masse fremmede eller lign

jeg vil bare have en bedre livskvalitet og har sendt en mail til sind med samme spørgsmål hvad jeg kan gøre ville også meget gerne ud og se lidt andet end det daglige men der er transporten umulig jeg blev d 31-07-14 overfaldet af en tilfældig hvilket kun har forværret min angst for fremmede mennesker

så håber nogle kan hjælpe mig til nogle hjælpe midler for vil helst klare mig selv uden hjælp ude fra selvom nogle måske gør det frivilligt eller i god mening føler jeg bare som en belastning ved at være afhængig af andre

at være psykisk handicappet er lige så slemt som at være fysisk handicappet og til tider også sværere
vodka23dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2014, 23:00   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det at det er svært forstår jeg rigtigt godt.

Jeg har bare svært ved at se hvilke hjælpemidler, der kan hjælpe dig. Tænker du sådan noget som en bil så du selv kan komme omkring?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2014, 23:02   #5
vodka23dk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2014
Lokation: Haderslev
Indlæg: 9
Styrke: 0
vodka23dk er ny på vejen
ja også det
men også gerne andre ting der kunne løse lidt altså der må være hjælpe midler legater og fonde jeg kan søge om forskellig hjælp

da jeg snart ingen livs kvalitet har og står til at miste den smule jeg har tilbage
vodka23dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2014, 23:09   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Har du kørekort?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2014, 23:11   #7
vodka23dk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2014
Lokation: Haderslev
Indlæg: 9
Styrke: 0
vodka23dk er ny på vejen
ja har jeg og har jeg haft i snart 10år

men har ikke råd til at gå ud og købe en god økonomisk bil og skal jeg spare op til en vil det tage mange år
vodka23dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2014, 23:18   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Altså ifølge Bekendtgørelse om støtte til køb af bil efter serviceloven kan du måske godt ansøge om støtte til køb af bil, når du har en varigt nedsat psykisk funktionsevne . Men læs selv bekendtgørelsen.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2014, 23:22   #9
vodka23dk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2014
Lokation: Haderslev
Indlæg: 9
Styrke: 0
vodka23dk er ny på vejen
er læst og har også søgt før men selv de handicappede som sidder i kørestol har svært ved at få godkendelse da bil er ved at høre under normal husstands objekt desværre

sidst fik jeg godkendt automat gear men ikke bil har dog valgt at sende ny ansøgning for at se men det kræver også man ved hvad man skal ligge vægt på når man kommer til samtale med visitator
vodka23dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2014, 23:29   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Ja det kan nok være svært at få bevilliget.

Men udover bil kan jeg ikke se hvilke fysiske hjælpemidler du kan have brug for. Men måske andre der kender din sygdom bedre kan komme med forslag.

Ha en god aften,
Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension