K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2014, 13:11   #21
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg undrede mig meget over hvorfor et af de første punkter handler om hvordan skemaet er udfyldt?

2. Sagsbehandling i forbindelse med udarbejdelsen af forberedende plan
Her kan man fx notere dato(er) for samtale(r) med borger, beskrivelser af tilfælde, hvor borger ikke kan eller vil deltage i samtaler, kommentarer til borgers deltagelse i udfyldelsen af forberedende plan, eller om partsrepræsentant/bisidder/værge har deltaget i forbindelse med udarbejdelsen af forberedende plan.


Men måske er jeg bare lidt paranoid

Sidst redigeret af Akvamarin; 12-10-2014 kl. 13:23.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2014, 16:24   #22
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja det kan godt være at det ikke - altid - holder - vand....den med at man kan få at vide at man har en arbejdsevne når man kan udfylde skemaer osv....

Men det sker desværre ret tit at folk får dette at vide af deres sagsbehandler..

Det er set utallige gange at sagsbehandlere fortæller borgerene at man ikke kan få en pension når borgeren selv kan overkomme at skrive diverse skemaer osv osv....og dermed har en arbejdsevne som kan bruges i et job...

Vi har endda på et tidspunkt herinde direkte advaret folk der får hjælp til at udfylde skemaer eller skrive breve til at få den der hjælper til med at udfylde skemaet eller skrive brev til at skrive under selvstændigt på skemaet sådan at sagsbehandleren kan se at der har været hjælp til det...

Der er massere af brugere herinde som har fået af vide af deres sagsbehandler at når de kan klare disse ting....ja så har de også en arbejdsevne og dermed vil de kunne arbejde....og ikke få pension..

Bemærk lige at dette var også før de nye regler....hvor det var "lettere" at få en pension...

Så det er en begrundet frygt Akvamarin har og skriver om...

Til dig Reno...

Det er forskelligt hvordan kommuner tolker det at gøre noget sammen....

I nogle kommuner ja der sætter sagsbehandleren sig sammen med borgeren og udfylder skemaet...

I andre kommuner der sender de skemaet hjem og så udfylder borgeren det de kan og så sender det tilbage og så skriver sagsbehandleren i det...

Problemet....hvis det da er et problem....ja det er at det skema skal sendes frem og tilbage hver gang en skriver i det....da man skal partshøres....

Sker dette ikke....ja så vil det som regel medfører at en afgørelsen truffet på baggrund af det skema....ja den vil være ugyldig...

Husk at det ikke er dit ansvar....om det skema er udfyldt okay og efter reglerne....

Det er din sagsbehandlers ansvar og går noget galt....ja så kan man selvfølgelig skrive i sin klage hvordan tingene er forgået...feks hvis man ikke er blevet partshørt....eller hvis der mangler ting i det skema.....ting som ville have gjort at kommunen kunne have truffet en anden afgørelse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2014, 21:27   #23
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 629
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Takker for jeres svar, kontakter min bisidder i morgen for at høre hans mening.

Lige nu, har jeg mest lyst til selv at udfylde det og så vil jeg overfor SB bede om at godkende det, inden det ryger til rehabiliteringsteamet.

Det har været en tur i rutsjebanen det sidste stykke tid, rent mentalt, har aldrig i mit liv været så frustreret, rasende, udstillet og nervøs. Frustreret over den behandling man modtager som borger, rasende over en inkompetent sagsbehandling, udstillet i al sin sårbarhed og nervøs for hvad fremtiden bringer en. Alt dette bare fordi man har tilladt sig, at blive ramt af sygdom. Undskyld mig, min bil er bedre sikret end jeg er som menneske.

Endnu en tak for jeres støtte, vi er i samme båd og det ser ud til vi skal tilbringe tid sammen i rum sø. Glæder mig til vi hver især finder fast grund under vores fødder igen.

Husker det gode råd, at lægge min sag fra sig og nyde de gode stunder i mellem papir og møder med kommunen, selvom det også kan være svært
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2014, 20:54   #24
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 629
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Kære alle

Så fik jeg fat i lægekonsulentens vurdering.

Må sige jeg troede først det var en anden borger, som LK lavede et skøn på.
Et skønmaleri hvor LK kun har plukket de mindre gener blandt 5 læger og helt mangler en MR rapport.

Har en stærk mistanke, at konklusionen LK kommer frem til, er skrevet først og så har vedkommende taget de argumenter der passer til konklusionen.

Et råd, hvor en af lægerne henstiller mig til at tænke over, at medicinen over tid mister sin virkning og jeg dermed har risiko for at skulle have stærkere medicin, bliver til ”kan være med til at vedligeholde smerterne”

At jeg i en periode på 8 mdr. ikke har modtaget behandling. Jamen dog, jeg har kæmpet i selvsamme periode med at passe mit job, havde ikke overskud til også at fortsætte fysioterapeut og kiropraktiker behandling, som jo netop ikke havde nogen virkning, tværtimod den holdtræning hos kommunen, hvor jeg fik at vide ”du skal bare op på hesten” forværrede jo min situation.

Glemmer helt, bevist tror jeg, at nævne 2 prolapser i nakken!!!!! Det er blevet til degenerative og slidgigt som jeg også har. Glemmer også at skrive om hovedpiner hver dag!!!!

I sit skøn, skriver LK ”funktionsniveau let nedsat” uagtet at flere læger uafhængig af hinanden, bedømmer min bevægelighed i nakke og brystryg nedsat op til 2/3

Jeg har brug for jeres råd?

Skal jeg klage?

Ringede i dag til SB og sagde, jeg måske til dels godt forstå SB skøn, som jo var vurderet på LK udtalelser, men jeg var godt nok ked af det, græd faktisk i telefonen fortalte videre hvor frustreret og oprevet over dette billede, som LK tegner. Et menneske jeg aldrig har mødt. Jeg spurgte direkte om jeg skulle bruge energi på at klage over dette. SB sagde, at det alligevel ikke kom op til rehabiliteringsteamets vurdering og da den er fra november sidste år, så er den også for gammel. Jeg bad om at min SB satte sig ind i min sag og ikke blot vurderede min tilstand ud fra et enkelt stykke papir.

Kom gode råd, hvad synes I?
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2014, 21:53   #25
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg synes du skal klage, om ikke andet så for at stå op for dig selv.

Jeg har klaget over lægekonsulenten, der har været ind over min sag. Det gjorde ikke en forskel for sagen, men for mig var det vigtigt.

Jeg spurgte i øvrigt engang om Jobcenteret ville være så venlig at anbefale mig en ny speciallæge, når nu de mente ham jeg har var så elendig, at man ikke kunne stole på det han skrev i lægeerklæringerne. Men de ville de godt nok ikke
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2014, 23:25   #26
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.741
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg bemærker

Kære Reno.

... uden at jeg har sat mig 100% ind i din sag, at du ikke har modtaget aktindsigten til tiden samt du ikke er eing i afgørelsen.

Du skal anke din afgørelse, inden 28 dage fra du har modtaget den. Ellers mister du retten til at anke.

Derfor ank inden for fristens udløb.

Du skal have aktindsigt fra alle 100% læger, speciallæge, hospitaler og kommunen.

Lægekonsulentens udtalelser ville være godt at du beskrev ord for ord, således om vi andre kan fornemme om denne administrative ansatte LÆGEkonsulent har overtrådt lovgivningen.

Hilsen Peter

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-10-2014, 08:38   #27
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej Reno
Det er vigtigt at du har modtaget bilagsoversigt over dokumenter, som tilgår Rehabiliteringsteamet inden du skriver under på den forberedende del.

Det er nu du har mulighed for at få tilføjet bilag som du mener mangler i sagen f.eks. speciallægeerklæring, scanningssvar osv. i sagen.

Hvis der udarbejdet "sundhedsfaglig journal" dvs. en journal, hvor Kommunens lægefaglige sammenfatter dine lægepapirer eller udtalelse fra Lægekonsulent med fejl skal det rettes.

Begge blev lavet i min sag med mange fejl, at jeg fik tilføjet mine dokumenterede modargumenter til min sag samt til teamet som "partsindlæg"
Jeg tog journalerne og skrev mit argument ud for hvor fejlene/misforståelserne var:
Feks. stod der jeg ingen discus prolapser har-jeg noterede jf. undersøgelse af dato.mdr. år/kommunens sagsnr. fremgår der at jeg har discusprolapser i xx osv.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2014, 10:08   #28
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville dels klage, dels lave partshørring over lægekonsulentens udtagelse.

Husk stempel og kopi, og sikre at din klage/partshørring er med i de dokumenter der fremlægges i teamet.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2014, 14:09   #29
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 629
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Tak for jeres gode råd og svar

Akvamarin@
Føler også det er vigtigt at få retfærdighed og komme af med sine frustrationer over at læse sådan et skønmaleri.
Har været i kontakt med fagforeningen i dag, deres råd er den er for gammel, jeg skal ikke bruge god tid på dårlig sagsbehandling, der kommer højst en beklagelse fra kommunen. Da RH heller ikke skal ligge sådan en LK vurdering i deres skøn, så siger de glem det.
De vil dog sende et brev og klage over aktindsigt, da de også har modtaget en rodet aktindsigt og der mangler lægepapirer i aktindsigten.
Godt at få en socialrådgiver fra fagforening på banen.

phhmw@
Da jeg har søgt 17.2 tror fagforeningen at der kommer en ret hurtig afgørelse, ikke til fordel for mig, da jeg jo har vist jeg kan magte 5-6 timers effektiv arbejdsevne. Det er fordi der ligger principafgørelse fra ankestyrelsen, så er vi tilbage til start og så kan vi klage, hvis de så putter mig på jobafklaringsforløb.


Kan sagtens forstå du gerne vil have det ord for ord, har det bare svært ved at lægge teksten op, da jeg føler jeg skal dele mine skavanker med hele verden.
Om det er ulovligheder, jaeee, med fagforeningen ord, så er det forglemmelser, fortalelser, et skøn og gå lige til stregen.

Jeg vil meget gerne få helt styr på, hvad er forskellen på bevæglighed og funktionsevne?

Nu når jeg har fat i dig, så din gode tråd om at ens læge spiller en større aktiv rolle i sin sygesag nu, findes der ikke landsdækkende mail database over praktiserende læger, så de gode råd fra dig, kunne komme i lægernes hænder?

lgkh62@

Gode råd, det skriver jeg bag øret.

Beder om bilagsoversigt som skal tilgå teamet

popiae@
Jeg lytter til dels på SB råd og med dagens møde med fagforeningen, tror jeg, i hverfald lige nu, jeg bruger tid på mig selv.
Se lige mit forum billede ude til venstre, illustrere meget godt, hvordan jeg har det med papirer lige for tiden.
Ellers tak for hvad du ville gøre

Lige til sidst, så er det rart at vide at over de mørke skyer, der skinner solen

http://www.youtube.com/watch?v=1HRa4X07jdE

Sidst redigeret af Reno; 16-10-2014 kl. 14:32.
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2015, 12:11   #30
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 629
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Tror de laver grin med mig

Har lige via e-boks fået brev fra kommunen:

Aflysning af mødet.

Aflysning af rehabiliteringsmødet 13-04-2015

Vi er desværre nød til af aflyse mødet.

Hvis du har spørgsmål

Har du spørgsmål om dine sygedagpenge, skal du kontakte ydelsescentret. Har du andre spørgsmål, kan du finde mange af svarerne på www.jobnet.dk ellers er du velkommen til at henvende dig til jobcenteret.

Med venlig hilsen

Sagbehandler

Jeg er rasende, har tudet, frustreret, solen kan skinne ad helvede til, hvad I helvede bilder de (kommunen) sig ind, de (kommunen) træder i den grad på en som menneske.

Måtte bare af med mine følelser, må ringe til fagforeningen i eftermiddag, de skulle være med til mødet.

I kommunens brev er der ingen forklaring på hvorfor de aflyser, er det normalt de bare aflyser og er det normalt de ikke begrunder dette?
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension