K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2014, 19:45   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Question Hvad er klinisk funktion

Undskyld, jeg blander mig, men hvad er "klinisk funktion" for et sted? Hvad foregår der? Gælder det både fysisk og psykisk funktion?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2014, 20:11   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Undskyld, jeg blander mig, men hvad er "klinisk funktion" for et sted? Hvad foregår der? Gælder det både fysisk og psykisk funktion?
Klinisk funktion er en enhed under Regionerne (altså der er mindst en i hver region) som jobcenterne ifølge loven skal bruge ifht rehabiliterings team.

Det er her de skal indhente speciallæge udtalelser, så fremt de mener at der mangler nogle.

Men de kan også bede klinisk funktion om at samle ens sag og skabe overblik fx. Ved lange komplicerede sager eller flere diagnoser som spiller ind.

De kan også komme med forslag til indhold i ressourceforlæb eller udtale sig om der overhovedet findes er behandlings eller udviklingsmuligheder.

Den læge som medvirker ved rehabiliterings team møderne kommerogså fra klinisk funktion, men er ikke den læge som evt. Har undersøgt en/ samlet ens sag.

Klinisk funktion har ofte sine egne speciallæger fx. Samfundsmediciner, gigtlæger, psykologer, socialrådgivere m.v ansat

Du kan læse mere om lovgivningen ifht klinisk funktion her: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=164129

Jeg tror aldrig at min egen sag var blevet afsluttet uden Klinisk funktion. De lavede en rigtig god rapport, hvor de samlede op på de forskellige speciallægepapirer der var og konkluderede "ingen behandlings - eller udviklingsmuligheder" og så havde rehabiliterings teamet ingen anden mulighed end at indstille mig til pension efter paragraf 18.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2014, 21:21   #3
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Klinisk funktion er en enhed under Regionerne (altså der er mindst en i hver region) som jobcenterne ifølge loven skal bruge ifht rehabiliterings team.

Det er her de skal indhente speciallæge udtalelser, så fremt de mener at der mangler nogle.

Men de kan også bede klinisk funktion om at samle ens sag og skabe overblik fx. Ved lange komplicerede sager eller flere diagnoser som spiller ind.

De kan også komme med forslag til indhold i ressourceforlæb eller udtale sig om der overhovedet findes er behandlings eller udviklingsmuligheder.

Den læge som medvirker ved rehabiliterings team møderne kommerogså fra klinisk funktion, men er ikke den læge som evt. Har undersøgt en/ samlet ens sag.

Klinisk funktion har ofte sine egne speciallæger fx. Samfundsmediciner, gigtlæger, psykologer, socialrådgivere m.v ansat

Du kan læse mere om lovgivningen ifht klinisk funktion her: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=164129

Jeg tror aldrig at min egen sag var blevet afsluttet uden Klinisk funktion. De lavede en rigtig god rapport, hvor de samlede op på de forskellige speciallægepapirer der var og konkluderede "ingen behandlings - eller udviklingsmuligheder" og så havde rehabiliterings teamet ingen anden mulighed end at indstille mig til pension efter paragraf 18.


Hej følger lige med her:
;313801]Klinisk funktion er en enhed under Regionerne (altså der er mindst en i hver region) som jobcenterne ifølge loven skal bruge ifht rehabiliterings team

Vil det sige at hvis ens sag skal for REHAB. Teamet
Så skal skal man tilses at en fra klinisk funktion,
Ifølge lovgivningen?
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2014, 21:44   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej. Det betyder at hvis sagsbehandler/jobcenter mener at der mangler noget i ens sag så må de ikke benytte egen lægekonsulent, psykolog eller sende en til en speciallæge efter deres valg.

Så skal de benytte Klinisk Funktion. Det er så Klinisk Funktion som bestemmer om de selv i klinisk funktion, har de speciallæger som der er brug for ellers bestemmer de hvem der skal benyttes.

Fordi Klinisk Funktion er en regions enhed som er uafhænig af jobcenterne og fordi det er lovbestemt at jobcenterne kun må benytte den til specaillæge udtalelser m.v er de ikke i lommen på jobcenterne.

Men hvis jobcenteret skønner at der ikke mangler noget i ens sag, alt der allerede er det som skal bruges af lægepapirer og der ikke behøves en sammenfatning, forslag til behandling, indhold i ressourceforløb m.v. Så kommer man ikke til Klinisk funktion
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension