K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2014, 10:58   #1
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
ledig fleksjobber skal i ressourceforløb????

Hej jeg var til den faste 3.mdr samtale med min sagsbehandler igår. Jeg fik fleksjob for 4 år siden og har været i en praktik og på et kursus på de 4 år og begge gange er min psykiskesygdom blevet forværet.
Min sagsbehandler som jeg er glad for og som jeg føler forstår mine problemer jeg kæmper med i dagligdagen kan godt se at hun ikke kan sende mig ud i praktik eller på kursus eller et job da jeg ikke kan klare det.
Hun vil nu sende mig i et ressourceforløb og hun regnede med det ville blive på 5år det jeg skulle have.
Og hun sagde også at jeg ikke kunne få pension trods jeg ikke k an vare tage et fleksjob men da jeg kun er 39 år er jeg ikke gammel nok og heller ikke om 5 år da jeg ikke er syg nok til pension?
Hvad kan jeg bruge mit forløb til hvad kan jeg få af tilbud kan jeg feks få et kørekort under mit forløb? og hvad kan jeg ellers gøre under mit forløb? er der nogle der har nogle gode forslag til mig jeg lider af angst, kronisk drepression samt G.U.A om er en blanding af add og asberger
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2014, 12:10   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
har lidt svært ved at se hvad du skal i rc forløb for, hvis du ikke kan få pension.

nej du ville ikke kunne få kørekort, det er meget sjældenr man får betalt kørekort og kun hvis man kan blive selvforsøgende.

så det er nok lidr langt ude
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2014, 13:34   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
De mener jo nok, at du ikke længere kan klare et fleksjob, og at du derfor tilbydes et ressourceforløb.... Så det er passende, at du tilbydes det, synes jeg.

Indholdelse af et ressourceforløb kan være alverdens ting, fysioterapi, psykolog, træning, kursus osv. osv... Det er meget individuelt, så det er noget, de vil tilbyde dig, når I får talt sammen til mødet.

Hvis du synes 5 år er noget lang tid, kunne du selv nævne det for dem, da du allerede har bevist, at du ikke længere kan klare et fleksjob... Jeg har en veninde som er ca. på alder med dig, og hun fik 2 års ressourceforløb, hun var også fleksjobber...

Ressourceforløbet er for at "udvikle" dig og se, om du overhovedet kan komme tilbage på arbejdsmarkedet, og selvom det måske kunne blive få timer.

Jeg synes en sagsbehandler skal være påpasselige med at sige "du får heller ikke førtidspension om 5 år".... Der kan altså ske meget på 5 år. Man kan ikke placeres mellem fleksjob og førtidspension. Derfor ressourceforløb, og hvis man ikke kan få dig tilbage til arbejdsmarkedet, når ressourceforløbet er slut, så er det passende at man skal på førtidspension...

Sidst redigeret af curls; 24-09-2014 kl. 13:38.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2014, 19:32   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Min erfaring er, at man ikke altid skal hænge sig så meget i div. sb'eres udtalelser.

Jeg havde et par sb'ere, som f.eks. udtalte, at jeg aldrig kunne få fp, det var jeg sleeet ikke syg nok til.
Til trods for, at lovgivningen blev strammet et par gange undervejs, så blev jeg alligevel tilkendt fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension