K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2014, 17:16   #1
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
Rehab-team mødet

Hej alle

Jeg vil gerne spørge, hvordan har sagen været præsenteret af sb til rehab-team? Er det normalt at sagen bliver præsenteret af sb 10 min inden man bliver kaldt ind?

Mange tak
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2014, 17:20   #2
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
ja sådan var det i mit tilfælde, sb forelagde sagen for rehab.team inden jeg kom ind. så tror det er meget normalt.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2014, 17:42   #3
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
Men det er lidt mærkeligt. Hvis jeg har forstået rigtigt, skulle sb ikke have en influence over rehab-team afgørelsen i sagen eller giver udtryk over sin egen meninger. Men alligevel sb få 10min, alene med rehab-team og man ikke har den mindste ide hvordan ens sag er præsenteret og hvad der var blevet givet udtryk (svage antydninger?) for på de 10min.
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2014, 18:57   #4
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Yoku kan godt forstå du er skeptisk, det bliver vi når vi har været i systemet længe, det kender jeg godt.

Men sb har ingen indflydelse på resultatet , men skal forelægge sagen for rehab.teamet, .

i mit tilfælde, var min sb fx. ikke enig i hvad teamet nåede frem til efterfølgende, sagde sb efter mødet.

derfor tror jeg ikke du skal være urolig, men det afhænger selvfølgelig af om det i forvejen er en sb som du har tillid til.

Håber det bedste for dig.
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2014, 19:17   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Sagsbehandler mødtes også med rehab team før mit møde med dem.

Hun havde allerede mens vi udfyldte det forberedende skema fortalt mig at jeg ville blive tilbudt et ressourceforløb, når jeg mødte dem - det var hun helt sikker på.

Men de indstillede mig til førtidspension, så hendes mening havde ingen betydning (hvis hun altså luftede den til formødet)
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2014, 19:20   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af yoku Se meddelelser
Hej alle

Jeg vil gerne spørge, hvordan har sagen været præsenteret af sb til rehab-team? Er det normalt at sagen bliver præsenteret af sb 10 min inden man bliver kaldt ind?

Mange tak
Begge gange jeg var for hos teamet, ventede min sagsbehandler og mine øvrige ledsagere sammen med mig, og havde således ikke noget at skulle have sagt teamet inden jeg kom ind.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2014, 22:12   #7
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
Tak til alle. Det er overraskende. Mythen, at sb kan ikke udtrykke sig/ sige mening om en sag, er oplyst. Jeg har også fundet i den rapport udarbejdet af sb til rehab-teamet en rubrik hvor sb skriver klart, sort på hvid, hvad anbefaler for næste trin i sagen.
Så, tja.
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2014, 09:34   #8
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Den rapport til rehab.team du omtaler hvor sb har udtalt sig om hvad der videre skal ske..........er det den forberedende del til rehab.team du mener?

For hvis det er, og det formoder jeg, så har du da været med til at udfylde dette skema IKK?, for det skal du , sb må IKKE lave denne del alene, den skal laves i samarb.med dig og du skal så vidt jeg er orienteret, godkende det inden det sendes til rehab.teamet.

undrer mig over at sb har udtalt sig om hvad der skal ske, for mig bekendt er der ikke et felt i skemaet der indeholder sb s mening om hvad der skal ske.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2014, 21:24   #9
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Den rapport til rehab.team du omtaler hvor sb har udtalt sig om hvad der videre skal ske..........er det den forberedende del til rehab.team du mener?

For hvis det er, og det formoder jeg, så har du da været med til at udfylde dette skema IKK?, for det skal du , sb må IKKE lave denne del alene, den skal laves i samarb.med dig og du skal så vidt jeg er orienteret, godkende det inden det sendes til rehab.teamet.

undrer mig over at sb har udtalt sig om hvad der skal ske, for mig bekendt er der ikke et felt i skemaet der indeholder sb s mening om hvad der skal ske.

vh sortepigen
Hej
Ja, det drejer sig om den forberedende del til rehab.team som skal udfyldes sammen med sb. Der findes også en del som udelukkende kun må udfyldes af sb uden samarbejdet med ansøgeren. Det er netop den del jeg taler om.

Helt sikkert jeg kommer med mange sprg. de næste par dage. Jeg besvimer af smerter idag.
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2014, 22:52   #10
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
følgende er plukket fra retsinformation, vedr. rehabiliteringsplanens forberedende del:

Stk. 3. Rehabiliteringsplanens forberedende del skal alene være beskrivende og dokumenterende og uden vurdering af og indstilling om, hvad der fremover skal ske i den konkrete sag.

jeg synes det er rimelig tydeligt at det ikke er tilladt for sb at komme med sin egen mening om hvad der videre skal ske i sagen
så kan godt forstå din frustration , men er ikke klar over om man kan klage selvstændigt over det, for det er jo en klar fejl.
er der andre herinde der ved dette?

men spørgsmålet er jo om det er noget du skal bruge dit krudt på nu, for det burde ikke have betydning. Men kommer det til at du skal klage over afgørelsen, så kan du jo medtage dette punkt.

husk at passe på dig selv
mange hilsner sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension