K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2007, 02:41   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Psykologisk test - kritik

Meget nyttig viden om kommuners brug af psykologiske test.

En psykolog har kritiseret brug af kommuners billige løsning, når de vælger at få en borger testet til brug for afklaring af forsørgelsesgrundlag.

Læs den og bliv MEGET klogere. Det blev jeg.

http://193.89.230.12/PsyNyt/Dokumenter/doc/12185.pdf
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2007, 15:25   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Undskyld alle sammen det var denne artikel jeg mener er ekstra excellent...

den er værd at læse... det er de andre også..men det var lige denne jeg mente...prøv at se billedet ...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2007, 14:49   #3
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 17
cl8 er rigtig godt på vej
Hvor er det da logisk det han skriver...

Den "test" kommunen sendte mig til, varede 1½ time..........
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 13:26   #4
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Meget nyttig viden om kommuners brug af psykologiske test.

En psykolog har kritiseret brug af kommuners billige løsning, når de vælger at få en borger testet til brug for afklaring af forsørgelsesgrundlag.

Læs den og bliv MEGET klogere. Det blev jeg.

http://193.89.230.12/PsyNyt/Dokumenter/doc/12185.pdf
Æv linket virker ikke mere. Ville ellers gerne har læst artiklen.

Er der nogen der kender et nyt "sted"/ link til viden på psykologisk test resultater?
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 23:02   #5
Titina
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
Titina er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr x Se meddelelser
Æv linket virker ikke mere. Ville ellers gerne har læst artiklen.

Er der nogen der kender et nyt "sted"/ link til viden på psykologisk test resultater?
Artiklen ligger nu her: http://infolink2003.elbo.dk/PsyNyt/D.../doc/12185.pdf
Titina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 00:19   #6
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Uh, er SÅ enig i artiklen! Det er uhyggeligt, hvad kommunerne vælger at ligge til grund for vurdering af den enkelte klient

I mit tilfælde havde kommunen bestilt 2 timer til udredning hos en neuropsykolog, der aldrig havde mødt mig. På dette tidspunkt havde kommunen heller ingen relevante papirer på mig, som beskrev min faktuelle situation (den arbejdspsykologiske undersøgelse, som kommunen selv havde betalt for, eksisterede ikke i min sag - ej heller efter de havde fået den, samt min dagbog fra arbejdsprøvningen indleveret mod kvittering). Så guderne skal vide, hvad de havde sendt til neuropsykolog på forhånd. Under alle omstændigheder ikke noget, der kunne beskrive min situation

Og så ville man lade et fremmed menneske bruge to timer på at udrede mig.....

Jeg havde så selv fremsendt ovenstående dokumenter, samt yderligere beskrivelser af mig selv, forud for undersøgelsen. Neuropsykolog var derfor godt forberedt (hvilket han ellers ikke ville have været)
Da det var så heldigt at han samtidig havde modtaget afbud og havde hele dagen fri, valgte han at bruge 5 timer på mig

Jeg modtog efterfølgende en meget fyldestgørende rapport med klare diagnosticeringer

Men dette var ikke takket været kommunen!

Jeg tænker stadig med gru på, hvis jeg ikke selv havde været så snarrådig at fremsende dokumenterne, og hvis neuropsykologen ikke valgte at gå ud over de bestilte to timer. Uanset at jeg er sikker på at neuropsykologen er en professionel mand, ville han under ingen omstændigheder kunnet have lavet en korrekt udredning på mig (som i mit tilfælde så heller ikke var diagnoser, der lå lige for)

Tænk, hvad det ikke kunnet have betydet for mig. Både i forhold til behandling, men i aller højeste grad også i forhold til kommunens holdning til mig
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 08:39   #7
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Uh, er SÅ enig i artiklen! Det er uhyggeligt, hvad kommunerne vælger at ligge til grund for vurdering af den enkelte klient

I mit tilfælde havde kommunen bestilt 2 timer til udredning hos en neuropsykolog, der aldrig havde mødt mig. På dette tidspunkt havde kommunen heller ingen relevante papirer på mig, som beskrev min faktuelle situation (den arbejdspsykologiske undersøgelse, som kommunen selv havde betalt for, eksisterede ikke i min sag - ej heller efter de havde fået den, samt min dagbog fra arbejdsprøvningen indleveret mod kvittering). Så guderne skal vide, hvad de havde sendt til neuropsykolog på forhånd. Under alle omstændigheder ikke noget, der kunne beskrive min situation

Og så ville man lade et fremmed menneske bruge to timer på at udrede mig.....

Jeg havde så selv fremsendt ovenstående dokumenter, samt yderligere beskrivelser af mig selv, forud for undersøgelsen. Neuropsykolog var derfor godt forberedt (hvilket han ellers ikke ville have været)
Da det var så heldigt at han samtidig havde modtaget afbud og havde hele dagen fri, valgte han at bruge 5 timer på mig

Jeg modtog efterfølgende en meget fyldestgørende rapport med klare diagnosticeringer

Men dette var ikke takket været kommunen!

Jeg tænker stadig med gru på, hvis jeg ikke selv havde været så snarrådig at fremsende dokumenterne, og hvis neuropsykologen ikke valgte at gå ud over de bestilte to timer. Uanset at jeg er sikker på at neuropsykologen er en professionel mand, ville han under ingen omstændigheder kunnet have lavet en korrekt udredning på mig (som i mit tilfælde så heller ikke var diagnoser, der lå lige for)

Tænk, hvad det ikke kunnet have betydet for mig. Både i forhold til behandling, men i aller højeste grad også i forhold til kommunens holdning til mig
Ja det her var virkeligt heldigt. Jeg er selv ved at skrive dagbog for her er jeg meget mere ærlig end hvis man spørger mig, for så har jeg en tendens til at bagatalisere tingene. Men altså det vil kræve stort mod at udlevere den og jeg tør slet ikke sende den, men nu håber jeg at det er en sød psykiater jeg skal til og så vi jeg høre om han kan bruge det? Eller vil jeg tage ved lære af dig og lave en mappe med min helbredsdokumenter.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 09:36   #8
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Dejligt at se, at der er kritik af psykologundersøgelser. Jeg har selv oplevet en mental voldtægt af en psykolog. Jeg havde nemlig en dårlig dag, og desuden havde psykologen ikke modtaget alle relevante papirer i min sag.

Resultatet blev at jeg skulle bruge nogle dage på at komme ovenpå igen psykisk. Heldigvis havde jeg "redskaberne" til det, da jeg i 2005 havde mange selvfinancierede psykologtimer. Men mine tanker går til dem, der ikke har disse "redskaber", og som oplever at blive mentalt voldtaget.

Desuden skrev psykolgen til slut i sin erklæring, at et fuldtidsarbejde ikke var et realistisk scenarie, men det valgte kommunen at se bort fra. Istedet valgte de at se alt det andet pladder psykologen havde skrevet.
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 00:36   #9
zwinky
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 34
Styrke: 14
zwinky er ny på vejen
den ulykkelig

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Uh, er SÅ enig i artiklen! Det er uhyggeligt, hvad kommunerne vælger at ligge til grund for vurdering af den enkelte klient

I mit tilfælde havde kommunen bestilt 2 timer til udredning hos en neuropsykolog, der aldrig havde mødt mig. På dette tidspunkt havde kommunen heller ingen relevante papirer på mig, som beskrev min faktuelle situation (den arbejdspsykologiske undersøgelse, som kommunen selv havde betalt for, eksisterede ikke i min sag - ej heller efter de havde fået den, samt min dagbog fra arbejdsprøvningen indleveret mod kvittering). Så guderne skal vide, hvad de havde sendt til neuropsykolog på forhånd. Under alle omstændigheder ikke noget, der kunne beskrive min situation

Og så ville man lade et fremmed menneske bruge to timer på at udrede mig.....

Jeg havde så selv fremsendt ovenstående dokumenter, samt yderligere beskrivelser af mig selv, forud for undersøgelsen. Neuropsykolog var derfor godt forberedt (hvilket han ellers ikke ville have været)
Da det var så heldigt at han samtidig havde modtaget afbud og havde hele dagen fri, valgte han at bruge 5 timer på mig

Jeg modtog efterfølgende en meget fyldestgørende rapport med klare diagnosticeringer

Men dette var ikke takket været kommunen!

Jeg tænker stadig med gru på, hvis jeg ikke selv havde været så snarrådig at fremsende dokumenterne, og hvis neuropsykologen ikke valgte at gå ud over de bestilte to timer. Uanset at jeg er sikker på at neuropsykologen er en professionel mand, ville han under ingen omstændigheder kunnet have lavet en korrekt udredning på mig (som i mit tilfælde så heller ikke var diagnoser, der lå lige for)

Tænk, hvad det ikke kunnet have betydet for mig. Både i forhold til behandling, men i aller højeste grad også i forhold til kommunens holdning til mig
hej jeg vil gerne sporge dig jeg er ny her saa hvad er nurophsykog og hvad laver de naa man skal til behandling hos dem og hvor meget hjelper det i sagen med ftp
zwinky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 09:06   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Har selv været til to neuropsykologer
de kigger meget på ens kognitiv evner

Kognition er et psykologisk begreb, som omfatter de funktioner i hjernen, der hjælper os med at forstå, lagre og anvende information. Kognition omfatter blandt andet hukommelsen, indlæring, sprog, problemløsning, opmærksomhed og koncentration. De kognitive evner bliver forringede, hvis man er træt eller nedtrykt, hvilket er almindeligt blandt mennesker der lider af en kronisk sygdom.

hvor i mod en psykolog snakker mere om ens daglige problemer
ens opvækst og kan give nogle redskaber til man bedre kan klare sig i hverdagen

har som sagt været til to neuropsykologer og en almindelig psykolog
men det var nogenlunde de samme test jeg har været i gennem

men om jeg fatter man kan lave en udredning på et par timer
har selv været igennem over 30 timer med psykolog og psykiater
før jeg fik mine diagnoser

en ting i alle sammen skal huske
en almindelig psykolog må ikke give diagnoser
mens en neuropsykolog og en psykiater godt må
da de er uddannet læge
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykologisk udredning Vienne Alt det andet 2 26-11-2011 03:41
psykologisk vurdering tije Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 14-02-2011 20:48
Psykologisk test el. psykiatrisk vurdering hla72 Alt det andet 14 08-12-2009 23:07
psykologisk undersøgelse nille60 Spørgsmål ang fleksjob 3 11-11-2009 23:03
psykologisk test tigger Alt det andet 4 02-04-2009 11:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension