K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2014, 12:42   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ups næppe god reklame for ecigaretter

Tja det måtte jo ske før eller siden.....det som ingen helst ville have...

Vi snakker jo meget om at alle andre skal se det positive og gode ved ecigaretter sådan at vi kan få mange flere rygere over på dem...

I USA og ja andre lande ja der holder men med jævne mellemrum nogle store "møder" hvor alle dampere, forhandlere af ecigs osv kan mødes og se og vise deres varer frem...

Der kommer en del til disse møder...eller træf om man vil...

Der har så lige været et træf i Texas som hedder Vapeblast 2014...

Til dette træf eksplodere et mekanisk mod som en af de besøgende havde med...

Hvordan det kan være at der ikke kom nogen til skade....ja det er et mindre mirakel...

Man kan læse lidt om episoden her http://vapordigest.com/vape-show-att...sible-tragedy/

Jeg har læst at ham der var den uheldige ejer af det mod der eksploderede ja han havde købt det i en butik med den coil opsætning og batteri der var i det...

Coilen var på....vent på det....på 0.016 ohm....og batteriet skulle efter hvad jeg har hørt ikke have været et IMR batteri....altså et batteri med en forholdvis sikker kemi i det...

Det er nemlig yderst sjældent at de IMR batterier eksplodere hvis der bare er nok ventilation i det mod man bruger...de plejer...forudsat der er nok plads i ens mod og nok ventilation....at afgive en masse gasser...

Ovenstående skal tages med forbehold da det bare er noget jeg har læst på nettet i en chat...som skulle være skrevet af en der kender ham det gik galt for.....om det er rigtigt eller ej....det ved jeg ikke...

Som man kan se på det ene billede ja så var der ikke meget tilbage af hans mod http://vapordigest.com/wp-content/up...2-1024x563.png

Som man kan se af det andet billede ja så røg omtalte mod helt op og ramte loftet...ca 8 - 10 meter oppe og ødelagde en af loftpladerne http://vapordigest.com/wp-content/up...14/08/pic1.png

Det som er på dette billede helt nede til højre....ja det er sørme et batteri....selvom man ikke lige kan se dette..

Dem der havde arrangeret selve træffet.....ja de aflyste sjovt nok den cloud konkurrence der skulle have forgået lige efter ulykken og de afholdte i stedet for en seance om batteri sikkerhed

Man får næsten lyst til at regne lidt på den opsætning der blev brugt...

Ohm 0.016

Volt 3.7 (dette kan have været højere hvis der er brugt et helt frisk batteri men det vides ikke og derfor 3.7)

Dette giver en Watt størrelse på 855.5 watt

Det trækker ca 231.25 Ampere hvilket er fuldstændig vanvittigt...

Specielt når man tænker på at batterier...de bedste ca kan trække 30 - 50 Ampere...

Man kan selv lege med ohm`s lov her http://www.steam-engine.org/ohm.asp

Ovenstående er simpelthen så vanvittigt....her tænkes på den opsætning som er blevet brugt.....at man tænker det må være løgn...

Det kan man jo kun håbe....at der ikke er nogen der skulle være dum nok til at forsøge sig med sådan en opsætning...

Men uanset om det er rigtigt eller forkert.....ja så skete der en eksplosion ved et åbent træf for dampere....hvilket absolut er en mega dårlig reklame for e-damp generelt...

Håber virkelig at folk tænker sig om når de begynder på især mekaniske mods...som ingen sikkerhed har...

En dum kortslutning.....eller lav nok ohm størrelse i forhold til hvad batteriet kan trække af ampere....og ja så har man et mod der ligner det mod på ovenstående billede...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2014, 12:45   #2
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg har en ting at sige Web...

Only in 'Murica
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2014, 13:11   #3
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Man kan sige meget om e cigaretter og deres sikkerhed, men er det ikke som så meget andet,

det at hvis ting ikke bliver brugt ansvarligt, ja så går det galt....

Efter den udregning du har lavet web, ja så er det kun en tåbe der kan finde på at presse så meget ud af sådan et batteri.....som jeg forstår det.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2014, 15:45   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja enten en tåbe eller også en der bare ikke har sat sig ind i det produkt han bruger..

Jeg ved fra mig selv at før jeg startede med at dampe ja der vidste jeg ikke særligt meget om de batterier der fandtes i mine apparater..

Det er først efter jeg er startet med at dampe at jeg har sat mig ind i det..

Og hvis det passer at den "uheldige" mand vis mod eksploderede at han har købt det mod med den coil opsætning....ja så burde forhandleren der har solgt ham det ihvertfald ikke have lov til at sælge ting mere...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension