K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-07-2014, 16:53   #1
XeniaMC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
XeniaMC er ny på vejen
ferie ved arbejdsprøvning

Jeg har været sygemeldt i snart et år, og skal til at starte på en arbejdsprøvning.. min læge mener ikke jeg kan arbejde mere end 2 timer om dagen.
Mit spørgsmål er, kan jeg få lov at holde ferie, sammen med min familie i efterårsferien ? eller kan/må man ikke det når man er syg ?
Vi ville gerne rejse en tur sydpå, men jeg ved ikke hvordan reglerne er ..
mvh. X
XeniaMC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2014, 18:24   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det kommer helt an på hvor du er I din arbejdes prøvning, mange får lov.

men desværre er der også nogen der skal raskmelde sig før de får lov,du må spøger din sb
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2014, 19:33   #3
SBAM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 46
Styrke: 14
SBAM er ny på vejen
Hvis du er i arbejdsprøvning, bliver det svært at få til at passe ind med sagsbehandlingen også at holde ferie - medmindre der er en god beskæftigelsesmæssig begrundelse for at lægge en ferie midt i perioden?

Men det er en individuel vurdering og afgørelse fra din sagsbehandlers side, der er ingen fast lovgivning om det. Grundlæggende hedder det at man ikke må forhale sagsbehandlingen.
SBAM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2014, 15:20   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Der er mange ting der spiller ind, eks. kan den der er din kontaktperson i virksomheden måske skulle holde ferie, og så er man jo nogle gange nødt til at gøre det samme.

Min virksomhedspraktik blev afbrudt før tid, da der ikke var noget formål med at jeg var til stede mens kontaktpersonen på arbejdspladsen holdt ferie, samt at konsulenten fra anden aktør ikke kom tilbage fra ferie inden min "periode" i praktikken var udløbet.

Som du ser, er der mange ting der kan spille ind i forhold til om man kan ønske ferie... men tal med dem om det så snart du kender til hvilken arbejdsgiver det bliver.
Jeg bor i København, og der var ikke noget problem i forhold til praktikken.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension