K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2007, 12:59   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Post Lidt historie: Fra dåre til patient.

Hej på DSI fandt jeg en artikel fra i dag om et museum i Middelfart der har en udstilling om psykiatriens historie i Danmark...der er en hjemmeside.

Det er meget interessant og uhyggeligt at læse...værd at kikke på..

Gud ved om de mennesker havde fysiske sygdomme og blev stemplet som dårer dengang og ...nu .... hvor mange af dem havde fået revalidering fleksjob og eller førtidspension i dag ?

Det er bemærkelsesværdigt at det mest er kvinder der blev diagnoseret som psykisk syge i tiderne...

vidste du at der er en stor overvægt af kvinder på ledighedsydelse
69% er kvinder og 31% er mænd
citat fra K10 info.

Medicinsk Museum og Middelfart Museum har samarbejdet om en ny hjemmeside om psykisk syge. Hjemmesiden er en guldgrube af oplysninger til emnet. De bizarre behandlingsformer med kviksølv, arsenik og opium bliver indgående beskrevet. [Kristeligt Dagblad/netavisen] Læs mere :

http://www.middelfart-museum.dk/daare/

Hold da fest for en behandling de fik...

Sidst redigeret af Stella; 10-10-2007 kl. 13:02.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2007, 13:43   #2
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Jep, det var en bizzar omgang, og det er da blevet bedre gennem årene, men så meget bedre, synes jeg nu heller ikke det er. Jeg kan da se en del ligheder, med det som foregår i dag. Man har jo stadig ikke fundet nogen behandling som sådan, men bedøver bare patienterne med piller.

Jeg havde læst om middelfarts psykiatriske museum, for noget tid siden og kørte også derhen for at se det. Det var spændende, men også uhyggeligt, jeg var nemlig den eneste gæst, så jeg gik der palle alene.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2007, 13:53   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Unhappy

prøv at læse de personlige historier om sofie skotte eller de andre personer der har været i behandling...Sofie klager over hospitalet og siger folk lever uden retsikkerhed...hun har bare været for klog til systemet tror jeg...hun blev heldigvis udskrevet af familien...andre slap aldrig væk fra helvedet...og var der hele deres liv

...det er virkeligt et interessant emne at undersøge...hvis nogen finder noget så sæt det ind I denne tråd
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2007, 14:44   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
hvor mange af dem havde fået revalidering fleksjob og eller førtidspension i dag
INGEN!!!! (eller næsten ingen - som vi jo har erfaring for her på siden)
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2007, 14:47   #5
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Har lige læst om Sofie.

Det har ikke været noget luksus ophold. De havde jo ingen rettigheder, bare det at hun turde klage, har været en stor ting.

En del kvinder som blev anbragt, var jo ikke syge, men blev trangs indlagt af familien, fordi de ikke "passede ind". Måske gik ægteskabet ikke, og dette var mandens måde at skaffe sig af med konen på. Kvinder skulle ses men ikke høres.

Jeg tog bl.a. disse billeder, da jeg var på museumet:
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  k10.jpg
Visninger: 441
Størrelse:  20,5 Kb
ID: 43   Klik på billede for større version

Navn:  skadepåsjæl.jpg
Visninger: 476
Størrelse:  24,6 Kb
ID: 44  
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2007, 14:54   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
meget sigende ..det lille broderi...tal ej om sygdom , plag ej din næste , søg kun at fremme det fælles bedste . hmmmm..

Mon det var den terapi de havde for kvinderne...broderi med den tekst.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2007, 15:13   #7
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
meget sigende ..det lille broderi...tal ej om sygdom , plag ej din næste , søg kun at fremme det fælles bedste . hmmmm..

Mon det var den terapi de havde for kvinderne...broderi med den tekst.
Yes, jeg var også ved at få mit tyggegummi galt i halsen da jeg læste det.

Der var også en anden detajle, som jeg fik øje på, mens jeg gik rundt derude. SS var noget jeg altid havde forbundet med det tyske nazi partis politi, fra 2. verdens krig, men se bare her:
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  SS.jpg
Visninger: 470
Størrelse:  137,3 Kb
ID: 55  
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2007, 17:45   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
SS...statens sindssygeanstalter...Hjææææææææælp...

SS....SS....SS....

Sikke en omgang...det er da meget sigende
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En lidt tung historie Marck b Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 05-10-2011 19:42
Be patient.... velcro Alt det andet 10 01-03-2011 23:41
(AD)HD og ftp og lidt af min historie Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 13-05-2009 14:23
Patient rettigheder i EU buster Alt det andet 2 25-11-2008 18:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension