K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2007, 18:34   #1
Lau
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2007
Indlæg: 47
Styrke: 17
Lau er ny på vejen
Res.profil/pension

Hej. Jeg er ny her og håber at kunne få lidt hjælp af eksperterne!
Efter flere års sygdom (bipolar aff.lidelse) - er jeg forhåbentlig tæt på en pension. Kommunen har fået psyk.speciallægeerklæring, og jeg skal nu til samtale hvor res.profilen skal opdateres..
Hvad skal jeg være opmærksom på af faldgruber? Den psyk. lidelse har gjort mig helt udbrændt og ingen arb.evne tilbage. Dog er jeg ikke blevet arb.prøvet, men revalideret uden resultat. Min sagsbeh. vil køre sagen til pensionsnævn alligevel, håber det går...
Lau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2007, 21:02   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hej Lau og velkommen til....

Eksperter og eksperter....

Vi er nu ganske almindelige mennesker her på siden....hvor mange har været i nogle grumme situationer....

Det første du skal sikre dig....er....når din ressourceprofil er blevet opdateret....så skal du have den hjem til gennemsyn og godkendelse....hvor du selv kan komme med tilføjelser...

Det er ikke altid at man når og tænke over det hele når man sidder oppe ved sagsbehandleren....og det er virkeligt vigtigt at man får det hele med...man kan evt skrive en seddel som man kan tage med derop hvis der er nogle ting man ved skal ind i den....

De tilføjelser du evt måtte have....skal enten skrives ind af din sagsbehandler...eller også skal hun/han hvis man er enig i det du skriver....lave selve ressourceprofilen om....så det hele kommer med....

En anden ting der er vigtig at vide....er....hvilken dato din sag overgår til behandling af førtidspension....da de skal have behandlet sagen inden for 3 måneder...

Du skriver at du ikke er blevet arb. prøvet....
Det er heller ikke altid nødvendigt....hvis man kan se at det er fuldstændig formålsløst at gøre det....

Jeg håber at det kommer til at gå godt for dig.....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2007, 12:11   #3
Lau
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2007
Indlæg: 47
Styrke: 17
Lau er ny på vejen
Tak for hjælpen...Jeg husker de nævnte råd. Håber det går glat med den pension..
Lau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2007, 13:57   #4
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Jeg syntes også du skal være opmærksom på at få eventuelle psykiske nederlag med fra din ikke gennemførte revalidering og gøre opmærksom på at du ikke selv, længere, ser dig i stand til at påbegynde og vedholde nye opgaver, nye mennesker og nye omgivelser og måske vil, alene, udsigten til at skulle søge arbejde give dig store problemer.

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2007, 19:33   #5
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Kære Lau

Jeg forstår til fulde din situation. Jeg vil komme med et godt råd til dig, som jeg selv har brugt. Jeg er tilknyttet langtidsteam og er i behandling der. Jeg har fået min casemanager/kontaktsygeplejerske til at bisidde mig ved mødet. I din situation og med dit, tror jeg, skrøbelige sind, er det vigtigt at have en bisidder med, så alting OG LÆST især af en der kender dig godt og måske kan hjælpe dig med formuleringen! Jeg ønsker dig held og lykke med din forhåbentlig kommende pension!
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Profil-billed Birkes-musen Hjælp til Forum Brug 3 13-02-2012 23:18
Manglende Resource profil steine Alt det andet 2 25-10-2009 21:54
Så har jeg modtaget min Rec.profil. gaxeergud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 14-09-2007 06:29
Profil gaxeergud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 09-09-2007 14:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension