K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2014, 11:14   #1
Opalen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Opalen er ny på vejen
Forlængelse af ankefrist ved stop af sygedagpenge.

Hejsa.

Jeg er ny er på siden og ret desperat. Kommunen har afslået at forlænge min sygedagpenge og jeg skal anke. Deres afgørelse er fra d. 02.06.2014 og det er faktisk i forbindelse med min indsigelse på partshøringen at jeg som overskrift "hermed søger om agtindsigt til forberedelse af klage/ankesag". Den har jeg ikke fået og rykker pr mail d. 22.06. Og så får jeg svar og selvom jeg i min rykker henviser til at jeg på skrift har søgt 02.06 og intet hørt, så bliver det ignoreret og de skriver nu at de har 10 kalenderdage til at fremsende agtindsigten til mig da min frist udløber på tirsdag d. 01.07., så kan jeg risikere at agtindsigten kommer efter min klagefrist er udløbet. Og de skriver at jeg ikke kan få forlænget min ankefrist.

Jeg har læst herinde, at når de ikke overholder de 10 kalenderdage til at sende agtindsigt så kan man forlænge ankefristen. Men hvor står det henne?? Hvor finder jeg noget at henvise til?? Jeg kan jo ikke udarbejde en seriøs anke, når jeg ikke aner hvad der står i min sag.

Pga tidsfristen er jeg desperat og ret presset og håber nogen herinde kan hjælpe mig.

Vh Mariann
Opalen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 11:41   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du skal i al fald reagere inden for fristen. Du kan evt skrive, du anker over sygedagpengestop. Du kan også angive, at du kommer med uddybende bemærkninger, når du har modtaget den aktindsigt, du skriftligt rekvirerede 2.6.2014
Men overhold endelig fristen og få kvittering på aflevering af klagen.

Sidst redigeret af stampe; 25-06-2014 kl. 11:57.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 11:54   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.734
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Opalen.

Bliv her på din tråd fremover.

Læs og følg disse regler for nye på k10

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

En ankefrist i sociale sager er 4 uger = 28 dage på minuttet, lovbunden og som sjældent dispenseres for.

En ansøgning om aktindsigt skal være ansøgeren i hænde inden 10 kalenderdage, som ikke er valgt tilfældigt.

En ankefrist kan udskydes, hvis man ikke har modtaget sin aktindsigt.

Man gemmer altid konvolutter fra kommunen med poststempel som dokumentation for afsendelses datoen.Ombudsmandens anbefaling.(så kan læseren spørge ind til hvorfor mon? Fordi det var en af fiduserne kommunerne brugte for at tilgodese muligheden for at miste en ankemulighed for borgeren)

Kommunen skal afsende breve til borgeren samme døgn som brevet er dateret.

Ombudsmanden skriver:

NYHED

Myndigheder skal sende breve samme dag som de er dateret

Et brev skal sendes med posten samme dag som det er dateret. Det understreger Folketingets Ombudsmand i forbindelse med en ny sag, hvor Brøndby Kommune får kritik for ikke altid at sende sine breve samme dag som de er dateret.

”I mange tilfælde har det ingen praktisk betydning om et brev ligger nogle dage
efter at det er blevet datostemplet, inden det bliver sendt, men i visse situationer kan det få konsekvenser for borgeren. Derfor er det vigtigt at myndigheder altid sender breve samme dag som de er dateret,” siger Folketingets Ombudsmand, Hans Gammeltoft-Hansen.

Ved breve der indeholder afgørelser, er det således af stor betydning at det
med sikkerhed vides hvornår de er afsendt, og dermed hvornår de må anses
for at være kommet frem til adressaten. Det har navnlig betydning for beregning af klagefristen.

Et andet eksempel er når en kommune indkalder en kontanthjælps- eller sygedagpengemodtager til et opfølgningsmøde. Hvis mødeindkaldelsen er
sendt efter brevdatoen og med kort varsel, når brevet måske ikke frem inden
mødet. I den situation risikerer borgeren at miste sit forsørgelsesgrundlag.
Medmindre borgeren har gemt kuverten med poststempel, vil vedkommende
have svært ved at bevise at han har modtaget brevet for sent.


”I øvrigt anser jeg det også for at være en almindelig ordensmæssig grundsætning at myndigheder sender deres breve samme dag som de er dateret,” siger ombudsmanden.

Ombudsmandens udtalelse kan læses her
Yderligere oplysninger kan fås hos ombudsmand Hans Gammeltoft-Hansen
på mobil 40 43 45 43 eller hos kontorchef Bente Mundt på tlf. 33 13 25 12.
29. april 2010"



Dokumentation for disse påstande:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=18492

https://www.retsinformation.dk/Forms...id=105127#Kap4

Ombudsmanden udtaler om:

Klagefristberegning og dispensation. Datering og afsendelse af afgørelser. Postforsinkelser

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=121511

https://docs.google.com/viewer?a=v&q...Ydi1lQQpoV8bSQ

http://www.k10.dk/showthread.php?t=16470

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

http://www.kl.dk/ImageVault/Images/i...ltHandler.aspx

side 11

"Eksempel: En medarbejder bliver bedt om at vente et par uger med at reagere på en begæring om aktindsigt, fordi der er andre og mere presserende sager, der skal behandles først. Medarbejderen gør opmærksom på, at den, der beder om aktindsigt, efter offentlighedsloven har krav på et
(eventuelt foreløbigt) svar inden 10 dage. Der må herefter træffes en ny beslutning, således at offentlighedslovens bestemmelser respekteres
."

Beregning af klagefrister ved afgørelser sendt som A-brev og B-brev (cirkulæreskrivelse til samtlige ministerier)

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=137205

Så du har retten på din side.

Kommunen agerer uvidende og i strid med lovgivningen og Ombudsmanden.

Undersøg på din kommunes hjemmeside om de har ansat en Borgerrådgiver, som du kontakter omgående, hvis en sådan findes.

Ellers skriver du en klage til afdelingen, med kopi til den politiske chef for Socialudvalget og andre du syntes skal vægtes ind i sagen.

At du er havnet i denne situation, skyldes et af to:

Afdelingen har en dårlig arbejdsmoral og indfletter deres private fortolkninger af lovgivningen eller..

Den enkelte sagsbehandler/sagsformidler/socialrådgiver mangler viden om hvad denne arbejder med.

Begge situationer er lige uacceptable.

En social sagsbehandlingsfrist.

En ankefrist.

En 10mkalenderdage aktindsigts periode, er juridisk alvorlige frister som enten er lovbundne eller skal behandles som sådan.

Held og lykke.

Lad os hører nærmere hvad sagen ender med.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 25-06-2014 kl. 12:26.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 12:19   #4
Opalen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Opalen er ny på vejen
Tusind tak for jeres hurtige svar. Er så taknemmelig. Og vil gøre brug af begge råd.

Vh Mariann
Opalen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2014, 22:16   #5
Tyttebøvs
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2013
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 5
Styrke: 0
Tyttebøvs er ny på vejen
Ankefrist

Citat:
Oprindeligt indsendt af Opalen Se meddelelser
Hejsa.

Jeg er ny er på siden og ret desperat. Kommunen har afslået at forlænge min sygedagpenge og jeg skal anke. Deres afgørelse er fra d. 02.06.2014 og det er faktisk i forbindelse med min indsigelse på partshøringen at jeg som overskrift "hermed søger om agtindsigt til forberedelse af klage/ankesag". Den har jeg ikke fået og rykker pr mail d. 22.06. Og så får jeg svar og selvom jeg i min rykker henviser til at jeg på skrift har søgt 02.06 og intet hørt, så bliver det ignoreret og de skriver nu at de har 10 kalenderdage til at fremsende agtindsigten til mig da min frist udløber på tirsdag d. 01.07., så kan jeg risikere at agtindsigten kommer efter min klagefrist er udløbet. Og de skriver at jeg ikke kan få forlænget min ankefrist.

Jeg har læst herinde, at når de ikke overholder de 10 kalenderdage til at sende agtindsigt så kan man forlænge ankefristen. Men hvor står det henne?? Hvor finder jeg noget at henvise til?? Jeg kan jo ikke udarbejde en seriøs anke, når jeg ikke aner hvad der står i min sag.

Pga tidsfristen er jeg desperat og ret presset og håber nogen herinde kan hjælpe mig.

Vh Mariann
Hej Mariann

I princippet kan du klage mundtligt over afslaget inden de 4 uger og ved samme lejlighed oplyse, at de skal afvente behandlingen af din klage, indtil du har haft mulighed for at uddybe din klage skriftligt, men at dette afventer en aktindsigt fra dem. Denne uddybelse er der ikke nogen frist på, hvornår du skal indsende den, da du mundtligt har klaget inden for fristen og samtidig oplyst, at du ønsker at uddybe klagen, når du har modtaget aktindsigten. I mine øjne har du søgt om aktindsigt den 2. Juni, da der ikke findes krav til, hvordan man anmoder om aktindsigt. Så de burde udlede af overskriften, at du ønsker aktindsigt.
10 dages fristen vedr aktindsigt et et lovmæssigt fastsat tidskrav og det SKAL kommunen overholde. Der skal være rigtig gode grunde til, at de ikke kan overholde fristen og en god grund er IKKE personalemangel, sagsbunker el.lign. Du skal ligeledes orienteres, inden 10 dages fristens udløb, om at de ikke kan overholde fristen, hvorfor og angivelse af, hvornår du så kan forvente at modtage den.
Jeg ville derfor sende en klage til din sagsbehandlers leder om ovenstående.
__________________
Jeg er ikke mere så ung, at jeg ved alting

Jeg er uddannet socialrådgiver og har de sidste 6 år arbejdet indenfor børne- og familieområdet - herunder børnehandicapområdet. Endvidere er jeg samlevende med en mand med et svært fysisk handicap. Så jeg er vant til at sidde på begge sider af "bordet"...
Tyttebøvs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2014, 11:21   #6
Opalen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Opalen er ny på vejen
Jeg har netop mailet til Direktøren for forvaltningen, Jobcenterchefen og hendes afdelingschef. Hun prøvede først med en undskyldning at hun havde overset min skriftlige anmodning, men den er lidt tom. For hendes svar da jeg rykker i mandags nævner igen intet, selv om jeg vedhæfter mailen og henviser til den igen. Det er som om at hun håber det hele går væk af sig selv. Og det gør jeg ikke. Har jo fundet ud af at der er folk derude der gerne vil hjælpe på en masse måder. Har dog lige trukket stikket ud i et par dage, for det tærer hårdt på mine ressourcer. Har opdaget at man skal være ret stærk når man er syg.

Nå, det nye er at hendes afdelingschef har mailet til mig og de giver mig en ekstra uges frist til d. 07.07.2014, men den har jeg ikke tænkt mig at spise uden kamp.

Min skriftlige anmodning om agtindsigt 02.06.2014. Hvis de udnytter alle de 10 dage, så skulle jeg have haft sagen senest d. 12.06 og med en ankefrist på 4 uger, så er der til gammelt udløb 01.07.2014. Hvis de havde overholdt loven, så havde jeg minimum haft 19 dage, så det går jeg efter og hedder d. 16.07.2014.

Jeg har opdaget at det ikke så meget er det der står i min sag der er det vigtigste, men hvad der ikke står og ikke er. Feks en samtykkeerklæring. Sådan en har de ikke og de ved det godt, men de har alligevel kontaktet min læge på både brev og telefon. Ved godt det er en teknikalitet, men det er jo den slags de bruger imod mig... Jeg har heller en ressourceplan. Vidste slet ikke hvad det var og der er ikke lavet en opfølgningsplan efter mit sygedagpengestop. Er ikke engang blevet visiteret til en ny sagsbehandler.

Sagen ligger nu ved afdelingscheften og det er ham jeg skal kommunikere med for eftertiden og jeg har tænkt mig at skrive at jeg ønsker frist til d. 16.07. Og så håber jeg det er en fordel at han er kommet til....

Hvis i har andre godt råd. Ja alt modtages med glæde.. Så skriv endelig. I har allerede hjulpet mere end i regner med.. Og om ikke andet, så har det givet mig lidt ekstra energi. Så tak igen.

Ps. Er der nogen af jer der ved hvordan behandling må defineres i en sygedagpengesag. Jeg har nemlig fået 3.

1. At jeg skulle være i et forløb eller en aktivitet.

2. Samtaler ved egen læge, for nu var div mindfullnesskurser, jobcentrets psykolog ikke længere nok.

3. Den sidste jeg har fået i forbindelse med mit sygedagpengestop, er at samtaler ved egen læge ikke er nok nu. Det skal være hos en selvbetalt psykolog/psykiater eller medicinsk behandling.

Og jeg lider af svær stress og ikke depression, så der findes ikke medicin der passer i mit tilfælde.

Det er svært at efterleve deres krav, når de skifter hver gang jeg får en ny sagsbehandler.

Håber i har nogle input.

Vh Mariann
Opalen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2014, 18:27   #7
Ms_MoneyPenny
Føler sig hjemme på K10
 
Ms_MoneyPennys avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2014
Alder: 47
Indlæg: 44
Styrke: 10
Ms_MoneyPenny er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Opalen Se meddelelser
Jeg har opdaget at det ikke så meget er det der står i min sag der er det vigtigste, men hvad der ikke står og ikke er. Feks en samtykkeerklæring. Sådan en har de ikke og de ved det godt, men de har alligevel kontaktet min læge på både brev og telefon. Ved godt det er en teknikalitet, men det er jo den slags de bruger imod mig... Jeg har heller en ressourceplan. Vidste slet ikke hvad det var og der er ikke lavet en opfølgningsplan efter mit sygedagpengestop.
Da du i sin tid anmeldte dit sygefravær eller din arbejdsplads gjorde, fik du tilsendt et oplysningsskema, som du udfyldte. Du skrev, hvad du fejlede, din første sygedag stod skrevet - og så underskrev du skemaet og sendte det retur til Ydelseskontoret. Da du skrev under, gav du her samtykke til, at kommunen / jobcentret må indhente lægelig oplysninger (også telefoniske) for at behandle din sygedagpengesag.

Ressourceplan? Tænker du på en ressourceprofil? Den eksisterer ikke længere. Den udgik 1/1-2013. Måske mener du Rehabiliteringsplan? Men den skal kun udarbejdes, hvis sagen skal forelægges Rehabiliteringsteamet, som tager stilling til fleksjob, ressourceforløb eller pension.
Ms_MoneyPenny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2014, 20:10   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Brug energi på en forlængelse af fristen, hvis det har betydning for dig. Er det ikke relevant, så brug ressourcerne på klagen. Tænk på, hvad der gavner din sag mest og ikke kun på principper.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2014, 10:53   #9
Tyttebøvs
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2013
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 5
Styrke: 0
Tyttebøvs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Opalen Se meddelelser
Jeg har netop mailet til Direktøren for forvaltningen, Jobcenterchefen og hendes afdelingschef. Hun prøvede først med en undskyldning at hun havde overset min skriftlige anmodning, men den er lidt tom. For hendes svar da jeg rykker i mandags nævner igen intet, selv om jeg vedhæfter mailen og henviser til den igen. Det er som om at hun håber det hele går væk af sig selv. Og det gør jeg ikke. Har jo fundet ud af at der er folk derude der gerne vil hjælpe på en masse måder. Har dog lige trukket stikket ud i et par dage, for det tærer hårdt på mine ressourcer. Har opdaget at man skal være ret stærk når man er syg.

Nå, det nye er at hendes afdelingschef har mailet til mig og de giver mig en ekstra uges frist til d. 07.07.2014, men den har jeg ikke tænkt mig at spise uden kamp.

Min skriftlige anmodning om agtindsigt 02.06.2014. Hvis de udnytter alle de 10 dage, så skulle jeg have haft sagen senest d. 12.06 og med en ankefrist på 4 uger, så er der til gammelt udløb 01.07.2014. Hvis de havde overholdt loven, så havde jeg minimum haft 19 dage, så det går jeg efter og hedder d. 16.07.2014.

Jeg har opdaget at det ikke så meget er det der står i min sag der er det vigtigste, men hvad der ikke står og ikke er. Feks en samtykkeerklæring. Sådan en har de ikke og de ved det godt, men de har alligevel kontaktet min læge på både brev og telefon. Ved godt det er en teknikalitet, men det er jo den slags de bruger imod mig... Jeg har heller en ressourceplan. Vidste slet ikke hvad det var og der er ikke lavet en opfølgningsplan efter mit sygedagpengestop. Er ikke engang blevet visiteret til en ny sagsbehandler.

Sagen ligger nu ved afdelingscheften og det er ham jeg skal kommunikere med for eftertiden og jeg har tænkt mig at skrive at jeg ønsker frist til d. 16.07. Og så håber jeg det er en fordel at han er kommet til....

Hvis i har andre godt råd. Ja alt modtages med glæde.. Så skriv endelig. I har allerede hjulpet mere end i regner med.. Og om ikke andet, så har det givet mig lidt ekstra energi. Så tak igen.

Ps. Er der nogen af jer der ved hvordan behandling må defineres i en sygedagpengesag. Jeg har nemlig fået 3.

1. At jeg skulle være i et forløb eller en aktivitet.

2. Samtaler ved egen læge, for nu var div mindfullnesskurser, jobcentrets psykolog ikke længere nok.

3. Den sidste jeg har fået i forbindelse med mit sygedagpengestop, er at samtaler ved egen læge ikke er nok nu. Det skal være hos en selvbetalt psykolog/psykiater eller medicinsk behandling.

Og jeg lider af svær stress og ikke depression, så der findes ikke medicin der passer i mit tilfælde.

Det er svært at efterleve deres krav, når de skifter hver gang jeg får en ny sagsbehandler.

Håber i har nogle input.

Vh Mariann
Stærkt gået, lad dem ikke glemme, at du har i sinde at få behandlet dine sager ordentligt, efter loven og til tiden.

Jeg synes det er meget frækt, at de flytter deres egen frist til 7. juli 2014 til at sende dig din aktindsigt (hvilket jo overstiger en ventetid på 4 uger). Det er altså ulovligt, at de gang på gang sætter en ny deadline og ignorerer din henvendelse om, at du faktisk søgte om aktindsigt den 2. juni 2014. De skal også give dig en grund til, hvorfor fristen hele tiden flyttes.

Den lovmæssige 4 ugers ankefrist kan aldrig forlænges/fraviges (det har jeg i hver fald aldrig været ude for, som socialrådgiver igennem 7 år). Tværtimod gjorde vi altid som jeg skrev tidligere. Vi accepterede borgernes mundtlige/skriftlige klage, hvor der står eller de siger, at de klager, men at vil have behandlingen af klagesagen sat i bero, indtil du har modtaget din aktindsigt, haft mulighed for at læse det igennem og derefter lave en skriftlig klage.
Så du er helt sikret, så længe du bare har sagt "jeg klager" inden for de 4 uger.

Jeg håber for dig, at det hjælper, at det er afdelingschefen, som har taget over i den sag.
__________________
Jeg er ikke mere så ung, at jeg ved alting

Jeg er uddannet socialrådgiver og har de sidste 6 år arbejdet indenfor børne- og familieområdet - herunder børnehandicapområdet. Endvidere er jeg samlevende med en mand med et svært fysisk handicap. Så jeg er vant til at sidde på begge sider af "bordet"...
Tyttebøvs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2014, 11:36   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.734
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Godt du holder pause i din sag..

Kære Opalen.

... det skulle alle gøre, hvis de er midt i sygdom og en social sag. Hold pause hver anden dag. Tænk ikke engang på sagen.

Frister:

Der findes forskellige frister-

Sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 der som udgangspunkt skal behandles som lovbundne frister.

Ankefrist 4 uger = 28 dage præcis som er lovbunden og skal overholdes ellers mistes en ankemulighed, men.....

een af de få situationer som kan forlænge en ankefrist er netop, hvis kommunen ikke overholder deres lovbundne aktindsigt på 10 kalenderdage.

Servicefrister, som fastsættes af embedsmænd efter hvor travlt de har. eksempelvis Ankestyrelsen pt.

Men for alle gælder det, at sagsbehandleren IKKE kan tilsidesætte alle disse frister, alt efter hvor travlt de har eller af andre årsager, som private holdninger. Fordi de dels er politisk bestemt og lovbundne.

Der er frister, stort set på alt og mit begynderråd er altid, at spørge ind til hvilken frist man har eller kan forvente. Så har man indikeret, at man kender til lovgivningen.

Men Opalen oplyser følgende:

"3. Den sidste jeg har fået i forbindelse med mit sygedagpengestop, er at samtaler ved egen læge ikke er nok nu. Det skal være hos en selvbetalt psykolog/psykiater eller medicinsk behandling."

Den er vist ikke holdbar, men jeg kan ikke finde konkret dokumentation for dette.

Efter min mening kan SB ikke kræve selvbetalt psykolog ved krav i sagsbehandlingen.

Kan du hjælpe mig her Tyttebøvs?

Opalen, send min en PB Personlig Besked om din kommunes navn, så vil jeg checke om de overholder deres offentliggørelse af sociale sagsbehandlingsfrister:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

... det er desværre en frist, kommunerne alt for ofte ønsker at skjule for borgerne, trods lovgivningen netop er skærpet i 2010.

Fortsat god weekend.

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 28-06-2014 kl. 15:03.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension