K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2007, 10:17   #1
Maije
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 11
Styrke: 17
Maije er ny på vejen
Skal jeg ud i arbejdsprøvning igen?

Hej!

Jeg har det ikke ret godt for tiden, da jeg ikke ved hvad jeg skal fremover.

Min situation er den at jeg tilbage i 2003 fik to diskusprolapser i nakken. De er nu på plads igen og uden operation.
Jeg har derefter i perioder og ofte lange perioder på flere måneder mange hæslige smerter i nakke, skulder, venstre arm, albue, en finger og sidst men ikke mindst en pinefuld konstant borende smerte ved skulderblad.
Er blevet MR scannet igen og det viser forsnævringer af nerverodskanalen der har bredt sig. Dvs. at der ikke er ordentlig plads til nerverne og deraf de hæslige smerter.

Nå, jeg kom i revalidering på et Jobcenter og har været i ikke mindre end fire arbejdsprøvninger over en periode på 10 mdr.
Virkeligt hårdt at forholde sig til. Nogle afprøvninger kunne jeg fysisk ikke klare da jeg fik flere smerter, andre kunne ikke blive til ansættelse pga mgl økonomi.

Så i nov. 2005 prøvede jeg noget helt nyt, en helt ny branche, bare for at få det fleksjob jeg var bleve visiteret til.
En børnehave søgte efter en medjælper i fleksjob.

Jeg gik med til at prøve det, hvad skulle jeg ellers!

Efter kun 14 dage havde vi et møde. De ville gerne ansætte mig, de havde fået et tilskud hjem til udsatte børn og jobkonsulenten sagde at jeg nok ville få 2/3 tilskud til fleksjobbet.

Det krævede så at jeg skulle have 25 timer ugentligt og jeg havde før haft 20 timer.

Jeg blev fastansat i fleksjobbet i børnehaven den 1/1-2006 og jeg var glad for endelig at have fundet et sted.

Jeg kan så i foråret godt mærke at smerterne i arm og skulder tager til, men jeg skal jo klare det her job, så jeg bider tænderne sammen.

Da vi når juli 2006 får jeg et smæld i venstre knæ og det viser sig at være en minisken skade og jeg bliver opereret i okt 2006.

Imidlertid er der også en større alm bruskskade op til lårbensknoglen får jeg at vide. Kirurgen har valgt ikke at gøre noget, da han ikke ved om den vil genere mig. Han vil dog se mig til kontrol.
Efter ca 1 mdr med mange smerter skal jeg starte på arbejde igen.

Jeg er ikke glad ved det, da jeg stadig har smerter i knæet.
Efter en måned må jeg sygemelde mig igen og er så til kontrol med knæet.

De sender mig til MR scanning med knæet.

Scanningen viser en cyste, der godt kan være tegn på nye skader, så jeg bliver opereret igen i marts 2007.

Her bliver jeg opereret for både miniskskade og skade op til lårbensknoglen og får at vide at nu er der også slid da noget af brusken er helt væk.

Samme dag jeg kommer hjem efter opereationen ligger der brev fra sagsbehandler om at jeg skal kontakte hende, så vi kan få en snak.

Vi aftaler at mødes en lille månedstid senere.
Jeg døjer med mange smerter i knæet og har det af h til da jeg skal til mødet med sagsbeh.

Sagsbeh og jeg har aldrig mødt hinanden (jeg har skiftet sagsbeh mange gange).
Hun starter med at sige at nu kan jeg snart ikke presse den længere.
Jeg bliver overrasket, hvad mener hun.

Jeg har på det tidspunkt lige talt med dem på neurokirurgisk og fået tilbudt operation i nakken, hvilket jeg ikke helt er med på.

Det fortæller jeg sagsbeh og jeg fortæller at jeg er ked af det.

Ja det er noget alle fejler, det kan du træne væk.
Du skal tilbage til arbejdet i børnehaven og stadig på de 25 timer.

Jeg havde at kontakte arbejdspladsen for opstart. Fortsættelse
Maije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2007, 10:39   #2
Maije
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 11
Styrke: 17
Maije er ny på vejen
Question Skal jeg i arbejdsprøvning igen? Fortsættelse

Fortsættelse-

Jeg havde planlagt lidt ferie og sagsbeh siger da at jeg da har holdt ferie nok.

Jeg var så chokeret over dette møde at jeg tog direkte hjem og kontaktede min fagforening.

De sagde at det skulle jeg ikke finde mig i og efter den tid har jeg en fra fagforeningen som bisidder.

Vi får en rundbordssamtale og det aftales at jeg småt begynder at arbejde igen.

Men ak, jeg for hurtigt konstante smerter i knæet og humper hjem og kan ikke holde noget ud.
efter ca en mdr sygemelder jeg mig igen og får en ambulant til på sygehuset hvor knæet er opereret. De vil have en ny MR scanning.

Den scanning viser intet nyt, men jeg bliver tilbudt en ny type operation der hedder micro fraktur som der kun er en læge på sygehuset der opererer, nemlig ham der før har opereret mit knæ.

Jeg kommer igen i ambulatoriet og snakker med den kirurg som kender mit knæ og kan den tilbudte operation.

Han siger at set i lyset af de to tidligere operationer med kort interval, vil han helst ikke operere, men måske tilbyde delprotese senere. Jeg spørger så om det vil være mere skånsomt at arbejde med noget andet. Ja helt bestemt siger kirurgen. Du skal have lavet om på dine arbejdsforhold.

Ny rundbordssamtale. Jeg orienterer om min snak med kirurgen og fortæller samtidig at jeg hos egen læge er testet til en depression.

Da får jeg lov til lidt ro. Arb plads har tænkt over andre arb funktioner til mig, så som lidt registrering af modulpasn. og rengøring i køkkenet.
Det kunne jeg ikke lige tage stilling til der. Nu ved jeg at det skal jeg ikke, da det ikke er godt for mig.

Sagsbeh synes selvfølgelig det er en god ide, det er jo det nemmeste.
Hun tilbyder at jeg kan komme med i en terapigruppe for depressionsramte.

Jeg tager imod, selvom jeg ikke primært er sygemeldt med depression.

Har talt med to psykologer ved sociallægeinst og hvor skønt nogle lyttede og forstod. De mente ikke jeg passede i den gruppe.
Den ene vidste at en læge i sociallægeinst skulle starte noget op for folk med fysiske probl. Min sag er nu overgivet til den læge den 21/9 og jeg har intet hørt fra den læge. Psykologen orienterede min sagsbeh.

Ny rundbordssamtale er sat til den 22/10 og jeg skal have sagt nej tak til tilbuddet fra børnehaven.

Skal jeg ud i ny arbejdsprøvning? Eller er jeg berettiget førtidspension?
Jeg orker ikke flere arbejdsprøvninger, jeg tager en dag af gangen nu og ved ikke hvad jeg skal.

Dette var en ordentlig smørre, men skøn at komme af med.

Mange hilsner fra Maije
Maije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2007, 10:43   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Ja det er noget alle fejler, det kan du træne væk.
Du skal tilbage til arbejdet i børnehaven og stadig på de 25 timer
.
Citat af en sagsbehandler på en dansk kommune.

Hør lige her Maije det lyder som om din sagsbehandler er uden for pædagogisk rækkevidde DIN SAGSBEHANDLER SKAL IKKE BESTEMME HVOR MANGE TIMER DU KAN KLARE...du er visiteret til fleksjob du har fundet et og har gjort alt hvad du kunne selv og er pt sygemeldt !

Din sagsbehandler er totalt ligeglad og truer dig med at "du ikke kan presse den længere" som om du lyver eller hvad fanden mener hun ?

er din sagsbehandler LÆGE ? og hvad bilder hun sig ind at ignorere dig og dine operationer og dine åbenlyse problemer med ryg nakke og knæ...? Om du skal ud I arbejdsprøvning igen...Kun hvis du kan klare det...ellers skal du ikke.

Du er jo ansat i børnehaven ikke ?

Hun vil presse dig til at arbejde 25 timer om ugen selvom du er visiteret til 20

Hvis jeg var dig ville jeg gå op til min egen læge og få en lægeerklæring derfra og så ville jeg ikke finde mig I at en dum gås der ikke aner en dyt om dig bare er ude på at få en bonus for at presse dig ind I et job eller spare penge for kommunen...eller er det hendes egen personlige klapjagt på sygdomsramte folk...i hvertilfælde så skal du ikke finde dig I det .

ja undskyld ..men dit indlæg fik mig op I det røde felt...

Hvad man dog skal læse om de sagsbehandlere...
Nogle gange tænker jeg at de er virkelig nogle dårlige mennesker.

det er nok nu og vi skal ikke finde os i det pis fra de mennesker ...de er dødelige selv...og ikke GUDER eller bødler...

Sidst redigeret af Stella; 09-10-2007 kl. 10:48.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2007, 11:11   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
(jeg har lige sat Maijes fortsættelse ind i denne tråd hvor den høre hjemme og Maije jeg sørger for at den anden bliver slettet, det er for forvirrende hvis vi har det delt ud over flere tråde )

Sidst redigeret af Webmaster; 09-10-2007 kl. 20:26. Årsag: Den er sat ind længere oppe..../Webmaster
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal også snart i arbejdsprøvning igen Dragking Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 20-04-2012 15:19
Er det bare arbejdsprøvning igen igen !!? Enteneller Spørgsmål ang fleksjob 6 11-03-2009 21:21
Vi tager lige arbejdsprøvning igen Maj-Britt Alt det andet 48 10-04-2008 14:21
Arbejdsprøvning... igen igen ! passatb5 Spørgsmål ang fleksjob 3 06-11-2007 20:33
Arbejdsprøvning igen og igen bantam Skal kommuner ikke overholde loven? 9 22-09-2006 11:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension