K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2014, 09:40   #1
iii8765
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2014
Lokation: Jylland
Indlæg: 19
Styrke: 11
iii8765 er ny på vejen
Nu er jeg på Ressourceforløb, hjælp mig...

Kære forum

Jeg har lige modtaget og læst brevet fra Komunen og jeg skal have et ressorceforløb på 3 år.
Det er lang tid at bruge på 3-4 tiltag mener jeg helt bestemt og det kan sagtens klares på 1 år og 6 måneder.

Mit spørgsmål går derfor ud på, kan man skrive ind til dem at man er uenig og at man gerne vil have ting iværksat hurtigst muligt?

Det er også en del af min angst der gør at jeg ikke kan klare ting der tager lang tid/ og lange forløb. Uvisheden fremprovokerer stress/angst, psykose og jeg går ned med flaget, kan min læge skrive en skrivelse om dette og blive sendt med?

-Vil Komunen lytte til det eller er beslutningen bare allerede taget/BASTA!!! - Eller har man mulighed for at ændre på tidsrammen?

Hjælp mig kære venner, for de skal snart have svar tilbage

Kærlig hilsen
Tim

Sidst redigeret af iii8765; 20-06-2014 kl. 09:45.
iii8765 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2014, 10:18   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Gå endelig i dialog med kommunen. Forløbene kan tage mellem 1 og 5 år. Måske du kan lave aftaler med kommunen, at du bliver planlagt steåpvis, så det bedre kan overses. Men fortæl om din positive motivering men også dine betænkeligheder. Held og lykke
PS Man kan godt sige nej tak til forløbet, men tænk/mærk efter om det på kort/lang sigt er løsningen for dig
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2014, 10:51   #3
iii8765
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2014
Lokation: Jylland
Indlæg: 19
Styrke: 11
iii8765 er ny på vejen
Hej Stampe, og tak for dit svar, så du mener jeg sagtens kan bede om at få det forkortet? Har du erfaringer med det hvor kommunen så tilgode så det og man fik det ned i år?

Kom gerne alle jer derude der har hørt eller oplevet dette selv?

Ja jeg vil gerne samarbejde men 3 år kan jeg ikke klare psykisk og fysisk, jeg vil gå ned med flaget på det, og det er fakta!

Stampe, du siger man kan takke nej til forløbet, hvad sker hvis jeg gør det, ryger jeg på kontanthjælp? Hvad bliver min indtægtskilde i så fald?

Håber du gider læse med her

/Tim

STAMPE:

Lige en ting jeg glemte, hvad mener du med dette: Forløbene kan tage mellem 1 og 5 år. Måske du kan lave aftaler med kommunen, at du bliver planlagt steåpvis, så det bedre kan overses.

især forstod jeg ikke steåpvis

:-)
iii8765 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2014, 12:06   #4
Folmand
Elsker at være her på K10
 
Folmands avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2012
Indlæg: 75
Styrke: 12
Folmand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af iii8765 Se meddelelser
STAMPE:

Lige en ting jeg glemte, hvad mener du med dette: Forløbene kan tage mellem 1 og 5 år. Måske du kan lave aftaler med kommunen, at du bliver planlagt steåpvis, så det bedre kan overses.

især forstod jeg ikke steåpvis

:-)
Det du skal nu, er hos en sagsbehandler, hvor i sammen skal lave en udførlig handleplan.

Her kan du jo så give din ide til hvordan handleplanen skal udformes, så den passer til det tempo du mener du kan klare, så hvis du mener det kan være på 1.5 år, så er det, det du skal have skrevet ind i den handleplan som udformes.
__________________
Socialrådgiver
Folmand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2014, 12:55   #5
iii8765
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2014
Lokation: Jylland
Indlæg: 19
Styrke: 11
iii8765 er ny på vejen
Folmand:

Hej Folmand og tak for svar, er det nok at skrive en mail om mine tanker og betænkeligheder? Fordi min sagsbehandler har ikke sagt noget om at vi skal mødes og sammen lave en handleplan, så forstår ikke helt?

Er det nok at jeg skriver mine tanker og hvordan jeg forestiller mig min forløb skal se ud?

Vil det godtage den, især hvis der vedhæftes lægeattesten fra min læge?

Er det kun plus?

Sidst redigeret af iii8765; 20-06-2014 kl. 13:08.
iii8765 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2014, 14:20   #6
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Resourceforløb ender med , at du har en bedre arbejdsevne end den du har nu, så tænk på om du selv mener det er realistisk med et kortere forløb, er du klar om 1år???? For der starter hamsterhjulet igen.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2014, 14:28   #7
iii8765
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2014
Lokation: Jylland
Indlæg: 19
Styrke: 11
iii8765 er ny på vejen
Østerbro:

Mener du med andre ord at de kan sende mig i et nyt forløb? Hvis jeg får den rette behandling og skånehensyn, så ja, så kan jeg opfylde alle deres krav og behandling på 1.5 år, istedet for at trække det i langdrag op til 3 år
iii8765 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2014, 14:35   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af iii8765 Se meddelelser
Østerbro:

Mener du med andre ord at de kan sende mig i et nyt forløb? Hvis jeg får den rette behandling og skånehensyn, så ja, så kan jeg opfylde alle deres krav og behandling på 1.5 år, istedet for at trække det i langdrag op til 3 år
Ja, de kan tilbyde dig flere ressourceforløb som hvert løber mellem 1 og 5 år. Specielt hvis du er under 40 år.

Det kan de gøre hvis de mener at det vil kunne udvilke din arbejdsevne, så du kan arbejde mere end du kan nu.

Læs mere her: http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...ceforloeb.aspx

Og her: http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...essourceforlob


Ressourceforløb er et tilbud, men hvad konsekvensen er ved at sige nej, ved jeg ikke. Måske det så er kontanthjælp.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2014, 09:22   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Mener at det er en dårlig løsning at sige nej til ressourceforløb. Du kan ende med at stå dårligt, og jeg tror ikke at du sparer tid, tværtimod.

Du bør følge planen, være medvirkende og påvirke i det omfang du kan.

Der skal jo være muligheder for udvikling, hvilke jo forløb vil vise om der er.

Hvis IKKE, bør det selvsagt afsluttes, og du bør tilkendes rette ydelse-(fleks eller førtidspension.).
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2014, 09:48   #10
Salgs
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2014
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
Salgs er ny på vejen
Er selv kommet på et 2 års resourceforløb, men har endnu ikke mødt min nye, koordinerende (?) sagsbehandler.

Jeg fik at vide at forløbet skal planlægges mellem os, og med udgangspunkt i at hjælpe mig, så jeg tror på det bedste til andet er bevidst.

Så nu er jeg på fuld kontanthjælp og ikke mere ramt af GF. Jeg kunne sagtens sige nej- tak, men så var jeg forsat i den elendige behandling behandling af elendig sagsbehandler og jobkonsulent, OG ville efter nytår slet ikke få kontanthjælp pga. GF.

Som jeg kan forstå det ( dvs af hvad jeg har læst mig til bl.a. her) så kommer man ingen veje uden resourceforløbet med mindre man er SÅ dårlig at rehabiliteringsteamet vurdere at et resourceforløb er formålsløst => førtidspension.

Mener også at have set ( her på k10?) at får man et forløb på blot et år, får man ikke resourceforløbsydelse ( kontanthjælp eller hvad man var på før, uden at der tages hensyn til GF og andet af værdi man måtte eje) Så vær opmærksom på det, hvis du vil kæmpe for at få nedsat antallet af år

Ser ud som om det dér med ingen resourceforløbsydelse er fra en tråd fra 2012, så jeg aner ikke om det stadig er gældende - har ikke set noget om det andre steder! Ups :-)
Salgs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension