K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2014, 12:57   #1
Madulla
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-06 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
Madulla er ny på vejen
Måske 3 måneder uden nogle penge?!

Hej..

Jeg slutter et revaliderings forløb, d. 30/6-14..
Min sagsbehandler (sød dame) fortalte mig at der ikke var andet at gøre end at søge kontanthjælp, eller rask melde mig, og gå på dagpenge. Jeg kan ikke rask melde mig, og jeg kan ikke modtage kontant hjælp, da min mand tjener mere end ca. 29.000 om måneden.
Dog fortalte hun at jeg ville blive tilbudt et tilbud om et ressourceforløb. Men da vi går ind i en sommerferie periode, kan der gå om til 3 måneder inden jeg vil kunne blive godkendt, dvs. 3 måneder uden nogen penge nogen steder fra?!
Er der nogle der har prøvet noget ligende, eller har en mirakel løsning og eller nogle gode råd til mig?
Madulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2014, 13:02   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du får tilbudt et rc forløb bare sådan uden vider er du meget heldig, tænker i har misforstået hinanden, at få et rc forløb skal alt andet være afprøvet og i det du har været på revaldering, må de have vuderet at du kunne blive selv forsøgende og så er du langt fra rc forløb,

ja det er rigtig mge herinde der ingen penge får i lang tid, min mand i 3 år om et par mdr og de snakker ikke rc forløb endnu fordi måske kan gymastik hjælpe på hans helbred
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2014, 18:39   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er enig der må ligge en misforståelse. det lyder meget usandsynligt at gå fra revaliderings forløb til ressourceforløb.
men kender ikke din sag

så havde nok bedt om en redegørelse for hvad din sagsbehandler har tænkt sig skulle være det næste.

var selv uden indtægt i flere år, før pension. da jeg netop heller ikke kunne modtage kontanthjælp.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2014, 20:55   #4
Madulla
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-06 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
Madulla er ny på vejen
Hold da op, ja så skal jeg da ikke klage..

Og nej, jeg har ikke misforstået noget, jeg skal på ressource forløb.
Alt andet er afprøvet, måske fordi mit er psykisk og måske min psykiater, har skrevet den "rigtige" hvem ved..

Sorry hvis jeg stødte nogle her ind, det var ikke meningen.. Men hvad mener i med at alt andet skal afprøves?
Madulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2014, 06:34   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
håber for dig at du er kommet så lang i forløbet

normalt er folk på revaldering, folk der er selvforsøgende eller på vej til at blive det.

andre der kommer i rc forløb har været i mange arbejdesprøvninger og smerteklinikker, speciellæger og kan ikke arbejde.

de bliver så sat i rc forløb så de kan finde ud af hvad de skal pension eller fleks, det at kommer fra revaldering gør at det virker mærkeligt.

men er du på vej til rc forløb, så tillykke til dig, for at lige svare på det andet spørgsmål om du kan få penge i mellem tiden så er svaret nej.

med din mands løn er der ingen muligheder for at få penge andre steder fra
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2014, 08:12   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Jeg slutter et revaliderings forløb, d. 30/6-14.." citat.

Du bliver nødt til at fortælle mere om din situation, da du jo efter endt forløb, forventes at skulle ud og have et job, som du netop er uddannet til?

Hvis du IKKE kan komme på ordinært 37timer pga nedsat funktionsevne, varigt eller midlertidigt, kan du jo sygemelde dig?

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2014, 09:05   #7
Madulla
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-06 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
Madulla er ny på vejen
Jeg blev sygemeldt i 2012, med dep. Blev tilkendt en psykiater, som sendte mig til en psykolog. Jeg fandt selv et "job" da jeg ikke kunne komme ned i timer på mit, dengang arbejde. Kommunen og en coach vurderede at jeg, fungerede dårlig under pres, så de gav mig et reva. forløb. Det har jeg været på i ca. 1,5 år (med div. opfølgnings møder og udsættelser)
Kommunen og mit "praktik" sted mente ikke at der var mulighed for et fuldtids job i den nærmeste fremtid og måske aldrig. (hvilket min Psykiater også har skrevet i en status opgørelse)
Og bum, så stoppede min reva. og jeg skal nu søge bistand!!

Fordi: Loven siger at man ikke kan gå direkte fra et reva. forløb, og på et rc. skal jeg først søge bistand, når mit reva. stopper d. 30/6 og så godkendes til rc.(hvilket jeg er) men det skal bare (ved lov) gå den vej..

Jeg har fagforeningen med indover nu, og en sagsbehandler er med til alle møderne. Da min korttids hukommelse er lig 0!!

MEN: Jeg må indrømme at jeg er blevet lidt nervøs, når i herinde skriver at, - jeg er heldig
Madulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2014, 09:15   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
håber , for dig at alting går som lovet men har du det på skrift? vil helst ikke gøre dig nervøs men vi oplever så meget herinde at man tænker sit
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2014, 09:32   #9
Madulla
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-06 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
Madulla er ny på vejen
Hmmm, nej intet på skrift.. Desværre, kan jo godt læse her inde at dette er en vigtig "lille detalje" Men det vil jeg da bede om fra nu af.

Og puha, nogle forfærdenlige historie der er her inde, sikke et L... system..
Jeg bliver da lidt "flov" over mit lille problem.. Fordi jeg følte mig "snydt af systemet" - Men 3 år uden penge nogle steder fra, det er jo forfærdenlig!!

Kan man ikke forsikre sig imod en sådanne situation??
Madulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2014, 09:38   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej desværre ikke,min mand har en arvelig muskel lidelse, vi ville gerne have ham på rc men der sker intet men mon det ikke kommer.


nu har du jo været igennem en del lægeligt og praktik på arbejdet, håber det er nok for dig
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension