K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2014, 11:23   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Venter på rehabmøde.

Imens jeg venter på rehab møde, som efter største sandsynlighed først kommer istand efter sommerferien, - kan jeg ikke slappe af, men ser efter jobs.
Rent teoretisk: Hvad ville der ske, hvis jeg (60 og mangeårigt arbejdsløs med skånebehov)var heldig nok til at finde et job , afprøvede det, og det ikke gik.
Har jeg så ødelagt min egen proces, eller bliver den bare taget op som om intet var hændt?
(Det er nok ikke særlig sandsynligt, at nogen ville have mig).
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 14:54   #2
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hvad håber du selv sker når din sag skal for rehab.mødet? Er det med henblik på fleks eller førtidspension?.

Kigger du på ordinære stillinger eller fleksjob?

Umiddelbart undrer det mig at du ser på jobs når din sag skal for rehab teamet, for det er jo mhp. at bliver bevilget ressourceforløb, fleks eller pension.

derfor tænker jeg at det nok sender dig tilbage til nul, hvis du er jobsøgende, i teorien får et job, som du så i teorien ikke vil kunne klare.

Hvis du kan være jobsøgende så forstår jeg ikke helt hvorfor din sag skal for rehab.teamet , eller er det bare mig der er tungnem

Håber du kan tilgi mig hvis jeg lyder hård, men mange kæmper og kæmper for at få deres sag for rehab.teamet, og ville hellere end gerne kunne være jobsøgende i stedet, men de/vi har ikke noget valg fordi vores helbred ikke tillader os det.

god dag til dig.
vh. sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 17:39   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det er lidt at spille på to heste, og hvis du synes du er lige god til begge heste, så er det da klart det letteste og mindst smertefulde at gå ud og finde et job... så er du jo ude af kommunens hænder.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 20:57   #4
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg har søgt førtidspension §17,2. Først fordi jeg ville have, at de skulle læse min sag, hvilket de ikke ville. Allerhelst vil jeg have pension, men ved godt, at jeg aldrig får den.
Jobs har altid været den rene tour de anxiety, mange og ret kortvarige.
Sandsynligvis går det mod flex. Jeg ved bare, at der i givet fald vil følge mindst 1 års ressourceforløb og sandsynligvis en praktik.
Derefter vil tiden gå med jobsøgning. imens vil jeg være på KH sats og have lige så forbandet svært ved at få enderne til at mødes, - endda sværere til næste år, fordi jeg har skattegæld på 7400 = -400 pr md. hele næste år.
Der er ikke så meget at se frem til.

Jeg kan ikke få job med de begrænsninger og den alder, jeg har.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 21:06   #5
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Når du har søgt pension iflg. §17 stk 2. skal du være opmærksom på at Rehab.teamet på mødet IKKE kan tage stilling til andet end førtidspension.

Men hvis de indstiller dig til afslag skal de komme med en begrundelse for indstillingen, dvs, ideer til hvad der skal ske med dig i fremstiden.

Så man kan sige at det er en god ide at søge som du gør, fordi det tvinger dem til at tage stilling til din sag, og komme med forslag til hvad der skal ske.

som jeg forstår loven så kan din sb. efterfølgende indstille dig til ressourceforløb, eller fleks, men så skal din sag for rehab.teamet igen.

Jeg krydser fingre for en løsning til gavn for dig , hvis du vil se en dugfrisk sag om hvordan en §17 stk, 2 kan gå , når der gives afslag, så find min tråd under "er det overhovedet til at finde fleksjob", emnet er hjemmearb.

vh og god aften
Sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 21:24   #6
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak skal du have.
Hvis de begynder at tale om ressourceforløb på dét møde, skal jeg altså gøre opmærksom på, at jeg er der for at søge pension?
Mon ikke de har gjort sig lidt umage siden der igen skulle skaffes speciallægepapirer og lægerapport? Det gør de jo normalt ikke, når man søger på det foreliggende.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2014, 10:44   #7
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Er det.....?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2014, 11:21   #8
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej Mukke
Ved du om de papirer de nu har fremskaffet efter du har søgt pension, er dokumentation som de har genanskaffet?(fordi de har smidt dem væk ) eller om det er papirer som de burde have fremskaffet tidligere?

I min sag, indhentede de efter min ansøgning statusattest fra smerteklinik, hvilket er usædvanligt, da alt stopper når man ansøger §17 stk. 2.

Da jeg blev kaldt ind til rehab.mødet fik jeg af vide at de inden jeg blev kaldt ind, havde måttet ringe om juridisk hjælp " ude i byen" for at få afklaret om de overhovedet måtte bruge den status som var indhentet efter ansøgningen.

De fik af vide at det måtte de undtagelsesvis fordi jeg selv inden ansøgningen 3 GANGE havde rykket dem for at indhente den, og fordi jeg i min ansøgning havde henvist til at det var vigtigt denne status blev indhentet.

At de så valgt alligevel ikke at tillægge den den betydning som de burde, er en anden sag.

så som du kan se , så kan de nogen gange vælge at indhente efter ansøgningstidspunktet, ved ikke om dette hjalp dig.

vh Sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2014, 11:32   #9
Lotus1981
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2014
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 40
Styrke: 11
Lotus1981 er ny på vejen
Da jeg søgte om paragraf 17 stk 2, afleverede jeg selv oplysninger fra speciallæger, så jeg var sikker på at det blev taget med. Så det er også en mulighed.
Lotus1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2014, 00:46   #10
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hej, Sortepigen.

Nej, alt i sagen er der, men de ville have nye læge- og speciallægepapirer fordi disse var over ½ år gamle, - antagelig for at se, om noget skulle have forandret sig til det bedre.
Nu har de altså erklæringer helt fra 1992-93 til det sidste nye.
Der har stået nedsat arbejdsevne i mange år og "stationær" i psykiaterens rapport siden 2010, og psykologen har istemt, men, som en anden sagsbehandler sagde: "Læger siger så meget. Vi vurderer selv her...."

Nu bliver jeg 61. De skal nok finde ud af at holde mig fanget på KH sats de næste 4 år med.

Sagsbehandleren slog til lyd for, at jeg skulle igennem et ressource forløb af min. et års varighed, måske en arbejdsprøvning til (jeg har 4) på grund af en ny diagnose og så flex. Jeg ved ikke, hvorfor hun skal skrive et statement.

De tror jo ikke engang selv på, at jeg "vender tilbage til arbejdsmarkedet", hvor jeg bare har været i en masse korte ansættelser.
Det handler om refusionsregler, - ikke om mit liv.

Det var dagens opstød...... undskyld.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension