K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2014, 14:02   #1
lykke faye
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
lykke faye er ny på vejen
procedure ved ansøgning om førtidspension på forelæggende grundlag

Jeg havde møde med min sagsbehandler den 28 marts. og der sagde hun at fra den dato fremaf kunne jeg ikke vedlægge nogen oplysninger til brug ved rehabiliterringteamet og det møde som jeg er blevet indkaldt til den 4 juni.. det møde meldte jeg afbud til da jeg var på ferie på den dag i udlandet , og fik så at vide at de afholdte mødet uanset om jeg var med eller ej, det var beskeden fra jobcentrets sagsbehandler.. kan det være rigtigt ?? hvad er procedure for indkaldeldelse til et sådant møde ?? og er det lovligt at afholde det uden jeg er tilstede og uden stedfortræder ?? og hvordan med det skema jeg udfyldte sammen med jobcenter sagsbehandler den 28. marts i mit hjem, er det virkelig sandt at alt efter den dato ikke vil blive taget i betragtning ?
på forhånd tak . Lykke.
lykke faye er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 14:22   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ved ikke ifbm ferie - er du bevilliget/ har meldt ferie i den periode mødet skal afholdes?

Men ja, når du har underskrevet skemaet til rahabiliteringsteamet, så vedlægges der herefter ikke flere oplysninger.

Men underskrev du skema, samme dag som i udfyldte det?
Normalt sendes skema og liste over de vedhæftede bilag til en, hvorefter man så fremt man er enig underskriver og sagen sendes til rehabiliteringsteamet.

Kan godt forstå at man ikke kan eftersende en oplysninger efter underskrift, for hvornår er det så at teamet ved at nu er alt der. Det hele skal være klar og medsendes senest når man skriver under.

Men hertil skal også siger, at selvfølgelig skal alt medsendes og vedhæftes, det er jo vigtigt at alt der belyser din sag er med.

Men først, underskrev du den dag du udfyldte? Og så du hvilke bilag sagsbehandler ville vedhæfte?
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 15:33   #3
lykke faye
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
lykke faye er ny på vejen
ja jeg underskrev den dag vi sammen udfyldte skemaet. og nej mødet var planlagt før jeg havde ferie..
lykke faye er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 15:33   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Fra DUKHs web:
Hovedreglen er, at borgeren deltager i mødet med rehabiliteringsteamet sammen med sin sagsbehandler. Dog kan mødet afholdes uden borgeren, såfremt kommunen vurderer det åbenbart formålsløs, at arbejdsevnen kan udvikles.

Men ikke et must at deltage.

Om det er din kommunes begrundelse, skal jeg ikke afgøre, men du kan da spørge om årsagen.
Hvis du har meldt ferie, er det da værd at spørge om.

Sidst redigeret af stampe; 10-06-2014 kl. 16:11.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 15:35   #5
lykke faye
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
lykke faye er ny på vejen
og nej vidste ikke hvilke bilag der skulle vedhæftes hun spurgte mig om hvilke jeg syntes der skulle vedlægges !! og jeg endte med selv at måtte indhente en del af dem for hun kunne ikke finde ud af det !
lykke faye er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 15:39   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber du forinden havde søgt aktindsigt, så du på forhånd var bekendt med, hvilke bilag der forelå. Det er bogstavelig talt det foreliggende grundlag - der skal ikke indhentes yderligere.

Sidst redigeret af stampe; 10-06-2014 kl. 16:14.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 16:23   #7
lykke faye
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
lykke faye er ny på vejen
de har sendt mig en mail hvor der står at selv om jeg meldte afbud valgte man at afholde mødet da så mange faggrupper var i spil :-/ .ville bare høre om der var en bestemt procedure der skulle følges bla. at borger selvfølgelig skal være tilstede ved sådan et møde . afbuddet kan jo skyldes alle mulige scenarier.. og hvis de måtte melde afbud måtte jeg jo finde mig i en ny møde dato , derfor min undren ....
lykke faye er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 16:50   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nej ikke en nødvendighed, at borgeren er tilstede. Man kan vælge at holde mødet uden denne. Jo også frivilligt om man i det hele taget ønsker at deltage.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 17:01   #9
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lykke faye Se meddelelser
ja jeg underskrev den dag vi sammen udfyldte skemaet. og nej mødet var planlagt før jeg havde ferie..
Hvis mødet var planlagt før du meldte ferie, så forstår jeg ikke at du kan holde ferie.

Som udgangspunkt kan man ikke holde ferie, hvis det ligger i vejen for udregning af ens sag og jeg ville for mit eget vedkommende ikke rejse på ferie og overlade rehabiliterings teamet til selv at holde mødet - alt for meget ang. ens fremtid står på spil og det kan være svært at blive taget alvorligt hvis ens grund til afbud er ferie - det er ikke en gyldig grund.

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Nej ikke en nødvendighed, at borgeren er tilstede. Man kan vælge at holde mødet uden denne. Jo også frivilligt om man i det hele taget ønsker at deltage.
Nej, det er ikke frivilligt om man ønsker at deltage i mødet.

Indvilliger man i at ens sag skal for teamet, er man forpligtet til at møde. Medmindre der er åbenlust formålløst at udvilke erhvervsevnen og det ved vi jo ikke noget om i denne sag.

Se spørgsmål 1 i linket: http://ams.dk/~/media/AMS/Dokumenter...20D%20doc.ashx

Spørgsmål 2 omhandler konsekvensen i ikke at møde op: http://ams.dk/~/media/AMS/Dokumenter...20D%20doc.ashx
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 19:30   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Man kan sagtens indsende mere materiale, men om det bliver læst inden mødet er der ingen garanti for...
Det er derfordet er så utrolig vigtigt at møde op til disse møder, da det er en partshøring, og man dermed også kan henlede opmærksomheden på det eftersendte.

Som ledig, uanset handicap, står man til rådighed for hvad nu kommunen finder på af møder mm.
Det betyder så at indkaldes man til møde, skal man have en utrolig god grund for ikke at komme.
Jeg tror faktisk du kan være glad hvis de ikke trækker dig i ydelse eller stopper din sag.

Mødet i rehabiliteringsteamet er din partshøring, der har du krav på at komme i dialog med dem der skal bestemme din fremtid, hvilket du jo egentlig efterspørger, når du spørger om du kan sende mere materiale til teamet.

Jeg ville ikke turde at undlade at deltage i sådan et møde, nu har de jo frie hænder til at beslutte hen over dit hoved.
Du viser ikke rigtig interesse i din sag...
Har du fået besked på hvad de har besluttet på dine vegne ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension