K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-06-2014, 11:22   #1
stehan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2014
Indlæg: 20
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
stehan er ny på vejen
førtidspensionsansøgning

jeg vil høre om der er nogen som kunne hjælpe med en sag. min kone har været sygemeldt i et år og fik at vide at hendes sygedagpenge ikke kunne forlænges pga læge ikke havde svaret på spørgsmål i lægeattest samt at han skrev at han ville se an om 3-6 mdr med evt bedring, og det var ikke lige det vi mente da vi var ved læge. vi mente at hun nok ville blive klar om 3-6 mdr. men de stoppe syged penge den 31.5, men så inden sendte vi 1 §17 ansøgning på nuværende grundlag, så hun får sygedagpenge sålænge ansøgning varer.
Har mange kroniske, daglige smerter, og nerve/føleforstyrrelser i det ene lår efter en fejlslagen KAG undersøgelse. Trods megen smertestillende medicin og støttestrømpe er der ingen bedring. hvad skal vi gøre når det kommer for rehabiliteringsteam. Bor i tønder kommune. nogen erfaringer. sørgeligt at man skal gøre disse ting for at kunne overleve, da hun sikkert ikke ville få noget i kontanthjælp pga min løn.
stehan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2014, 12:25   #2
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Virkelighedens verden

er barsk.

Har din kone været i nogen form for arbejdsprøvning, afklaring i jobcenterregi?
Er din kone færdigudredt mht. helbred?
Er din kones sygdom stationær, kronisk?
Er alle behandlingsmuligheder udtømte?

det er meget meget svært at få tilkendt pension idag, tro mig jeg har lige fået afvist pensionsansøgning, trods arb.evne dokumenteret 3 x 1 time om ugen,med massive skånebehov.

Det besvarer selvfølgelig ikke dit spørgsmål om hvad I skal gøre når sagen kommer for rehabiliterings team, men forbered jer på at kommunen er ligeglade med diagnoser, det handler om at din kones arbejdsevne, og den skal afklares i praksis før pension kan komme på tale.

For at forberede Jer til mødet, kan din kone skrive dagbog, der beskriver hendes daglige smerter, funktionsnedsættelse. Altså ; idag har jeg støvsuget, det udløste så mange smerter, idag fik jeg så og så mange smerter, da jeg gjore sådan og sådan osv.

det gør det nemmere at beskrive når først I sidder overfor de mennesker i rehab.teamet der skal lave indstilling til hvad der videre skal ske med din kone.

Held og lykke
vh Sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2014, 13:01   #3
steholm
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2014
Lokation: Thisted
Indlæg: 4
Styrke: 0
steholm er ny på vejen
Hun har ikke været til arbejdsprøvning men Vi kører sag mod Aalborg syghus for fejl behandling i Patientforsikringen og der har de anerkendt at der var sket en fejl. Venter nu kun på endelig afgørelse som nok snart kommer. Neurolog hernede mener at hun har fået neuropatiske smerter i benet. Og skal måske derned for yderligere udredning med smerter. Og hun har fået depression oven i alt dette.
steholm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2014, 17:52   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af steholm Se meddelelser
Hun har ikke været til arbejdsprøvning men Vi kører sag mod Aalborg syghus for fejl behandling i Patientforsikringen og der har de anerkendt at der var sket en fejl. Venter nu kun på endelig afgørelse som nok snart kommer.
SDP kan forlænges på enhver åben forsikringssag, men det kræver at I, i sin tid har skrevet på dp300 at det er en forsikringssag (det afkrydses i et felt JA/NEJ)
Det er den eneste måde, at kommunens system kan vide, at der er sådan en sag.
At i måske har sagt det til sagsbehandleren, betyder ikke at denne tænker at der af den årsag, er nogen mulighed for at holde sagen åben.

Teknisk set betyder det kryds man sætter, at der "bag kulissen" foregår nogle andre tekniske ting, ang. refusion mm.
Og det er dem der kan forhindrer at kassen smækker i, så længe der ikke er nogen afgørelse.

At søge §17 nu, er som at tisse i bukserne for at holde varmen.
Det fører ingen steder hen så længe hun ikke er færdigbehandlet og kan beskrives som stationær.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2014, 19:56   #5
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
SDP kan forlænges på enhver åben forsikringssag, men det kræver at I, i sin tid har skrevet på dp300 at det er en forsikringssag (det afkrydses i et felt JA/NEJ).
Det tror jeg ikke du har ret i. Formuleringen vedr. forlængelsen er:

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade

Det mener jeg afgrænser forlængelsesmuligheden meget.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2014, 20:44   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Det tror jeg ikke du har ret i. Formuleringen vedr. forlængelsen er:

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade

Det mener jeg afgrænser forlængelsesmuligheden meget.

Mvh. Susanne
Det er ikke det du skriver jeg taler om...

Når det er arbejdsskade er der ikke nogen refusion fra noget forsikringsselskab og dermed skal de ind og godkende på den specifikke baggrund.

Når der er krydset "ja" i rubrikken om ansvarlig skadevolder kører det, om jeg så må sige, af sig selv... efter kommunen har rekvireret supplerende oplysninger via oplysningsskemaet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2014, 21:55   #7
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Måske skal din kone henvises til en smerteklinik.

De kan ikke kurere smerter, men hjælpe med at man får den rette medicin til at leve et tåleligt liv.

Der er psykolog tilknyttet - jeg havde selv rigtig meget ud af forløbet, det hjalp mig til at accepterer mine smerter.

Der er ligeledes socialrådgiver, som man kan snakke med.

Det kan ikke forøge arbejdsevnen, men give lidt mere livskvalitet.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2014, 09:20   #8
stehan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2014
Indlæg: 20
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
stehan er ny på vejen
du skriver at hun skal på smerteklinik hvilket en tidligere læge hos vores læge talte om men det er ikke kommet videre. Den skade hun har fået er ikke en arbejdsskade men en undersøgelses skade (KAG) skriver kranspulsåreundersøgelse som ikke lige gik som forventet med blødning i låret, senere blodprop i låret kroniske neurologiske smerter i lår, følselesesforstyrrelser (varme, kulde, smerter), og vi har anmeldt det til patientforsikringen som har anerkendt at der er sket en skade som hun ikke har være vidende om. men de har endnu ikke kommet med besked om en evt mén grad eller inviliditetsgrad samt arbejdsevnetab. så det er træls det hele med megen når man ikke ved noget. Derfor har vi set os nødsaget til at søge om en §17, stk 2 da vi så enten skulle kunne blive nødt til at flytte eller skilles fra hinanden, hvilket vi da helst ikke vil

@tumnus
du skriver i dit oplæg at der er psykolog tilknyttet til en smerteklinik. det vil jeg lidt mene kan være farligt især i disse tider med al den omtale med funktionelle lidelser og hvor det bare bliver lagt hen at de fysiske skavanker kommer af noget psykisk og det er slet ikke noget vi vil hen på

@nøgnetær og dinosour så vil jeg sige at det ikke er en arbejdsskade hun har men som tidligere skrevet en skade som er opstået efter en kranspulsåreundersøgelse som ikke gik efter regler, med stor blødning i låret som var svær at stoppe, depression efter lang tids sygemelding, efterfølgende blodprop i låret, operation med fjernelse af udposning på vene og konstante kroniske smerter i låret med følelsesforstyrrelser med besvær med forskel på kulde og varme samt berøring. vi anmeldte denne skade til patientforsikringen meget hurtigt og de har anerkendt at der er sket en skade som kunne have været undgået men har endnu ikke taget stilling til mén og invaliditetsgrad endnu hvilket vi afventer snarest.
stehan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2014, 10:14   #9
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Stehan, du skal på ingen måde være bekymret for psykologer der er tilknyttet smerteklinikker.

Smerteklinikkens psykologer er er 100% med patienten og et tilbud om at lære at leve med smerten.

Har man neurogene/neuropatiske smerter er smerteklinikken måske de eneste der kan hjælpe hele vejen rundt til en tålelig tilværelse.

De er hammer-dygtige på smerteklinikkerne - for rigtig mange, inkl. mig selv, har smerteklinikken været det sidste skridt på vejen mod afklaring.

Jeg har fået det bedre efter smerteklinik - der var pludselig nogen der forstod mine sære smerter og nogen som tog mig seriøst.

For mit vedkommende var det det der førte til at jeg fik førtidspension for snart 2 år siden(knap 1½ mdr. efter jeg var afsluttet)
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2014, 11:11   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Enig mht smerteklinik og psykologer..

Jeg gik på en tværfaglig og var kun 1 gang inde ved psykolog .det var frivillig..nogen var der meget - andre gik i gruppe terapi,men ingen tvang nogen til noget..
Mit var også kun fysisk
Smerteklinikken er til for dig - og de ka ik fjerne smerter for manges vedkomne,men gi en redskaber til at lære at leve med dem og få bedre livskvalitet..
Jeg gik der 1 år 1 gang og har lige været der igen..men det har været positive oplevelser ..



God pinse.

Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension