K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2007, 14:36   #1
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Fik sgu hjælp fra de højere instanser!

Hej.

Som nogen måske har læst i andre tråde, så har jeg haft en del problemer med at få et møde med en sagsbehandler i Odense kommune. Jeg blev førtidspensionist for ca. 2 år siden (efter en lang kamp), men har derefter intet hørt fra kommunen. Jeg er aldrig blevet informeret om mine rettigheder som førtidspensionist eller fået at vide hvad jeg kunne søge tilskud til osv.

Jeg ved af erfaring, at kommunen kan vænne og dreje de forskellige paragraffer så de enten kan være til klientens fordel eller ulempe, derfor kan jeg ikke godkende Odense kommunes billige svar i telefonen om, at jeg INTET hjælp kan få. Jeg ville også gerne drøfte min såkaldte fremtid, da min nuværende situation ikke er holdbar i længden, hvilke tilbud der evt. er for en som mig.

Derfor søgte jeg at få et møde med en sagsbehandler, dette skulle vise sig at blive mere besværligt end først antaget, ja faktisk var det umuligt . Jeg blev sendt rundt mellem kontorene i Vollsmose og Skulkenborg, blev krydsforhørt om hvorfor jeg ville snakke med en sagsbehandler, alle skubbede ansvaret over på nogle andre, eller de forsøgte at vifte mig af med at jeg ikke kunne få noget tilskud (jeg kunne dog ikke få svaret på skrift?!), jeg brugte omkring 500 kr. på at ringe til kommunen, og uden resultat. Jeg kunne ikke få noget møde med en sagsbehandler.......

Så havde jeg ikke flere kræfter til at tale med kommunen og jeg gav op.

Her i mandags var jeg så oppe på det lokale kirkekontor (jeg er ikke specielt troende) for at købe en billet til en koncert der bliver holdt i kirken. Jeg kommer så i snak med kordegnen, og det ender med at jeg fortæller om mit problem med kommunen osv. Hun synes synes, at det lyder da for mærkeligt og hun vil gerne hjælpe mig, for hun mener heller ikke at det kan være rigtigt at de bare lader mig være i stikken. Jeg giver hende mine personlige oplysninger, navn, adresse, nr. osv.

Om torsdagen ligger der sørme et brev fra ODENSE KOMMUNE om at de er blevet kontaktet af førnævnte person og de har reserveret EN TID til mig hos EN SAGSBEHANDLER, til en snak om hvilke tilbud kommunen har til mig.

Der er forskel på hvem der ringer til kommunen, så nu vil jeg da lige give dette råd videre, hvis andre skulle ende i samme situation... Kommunen har åbenbart respekt for de højere instanser.

Kh. Antoniette
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2007, 22:20   #2
Lise W
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Helsingør (Gud bedre det;-)
Indlæg: 48
Styrke: 17
Lise W er rigtig godt på vej
Tillykke

Tillykke Antoniette - det var da dejligt for dig

Du må endelig holde os ajour med hvordan mødet forløb og hvad kommunen har at tilbyde.

Jeg er vildt forarget over du ikke har kunne få hjælp/ et møde tidligere, og jeg er endnu mere forarget over kommunen tillader sig at tage en anden person mere seriøst end dig.........fy for pokker, hvor skulle de skamme sig

Mange hilsner
Lise
Lise W er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2007, 18:11   #3
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
Hej Antoinette

Det glæder mig at du endelig har fået et møde stablet på benene. det var da på tide, at det der er en hver "mands" ret også bliver din ret.

Det undrer mig at en kordegn kan hjælpe medmindre han/hun er politiker. Det må være sådan det hænger sammen???????????

Det bliver spændende at høre om dit møde. Held og lykke

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2007, 18:59   #4
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Tak skal I have.

Mødet er d. 16-10-07, så nu må vi se hvad der sker. Jeg vil prøve på at være optimist, men på den anden side må jeg jo heller ikke se "for frisk" ud, for så er jeg bange for at de tager førtidspensionen fra mig.

Jeg skal nok skrive igen og fortælle om hvordan mødet gik.

Til Lise:
Ja jeg føler mig også umyndiggjort, for det er da mystisk at kommunen overhovedet ikke vil høre på mig, ikke engang give mig et møde, og så pludselig når der kommer en anden person med titel og blander sig, så vil kommunen gerne lytte til sagen.

Til Bea:
Nej kordegnen er ikke politikker (øh ikke hvad jeg ved af i hvert fald).

I morgen vil jeg ringe til kordegnen og sige tak for hjælpen, jeg synes det var sødt af hende at sætte sig ind i mit problem. Det var første gang jeg mødte hende, kirken er ikke ligefrem det sted jeg plejer at komme, haha.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2007, 12:29   #5
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 47
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Hvor er det strengt at du ikke har kunnet få en tid hos en sagsbehandler før.

Jeg er selv førtidspensionist og vil følge med i tråden, hvis du vender tilbage, da jeg også er ret nysgerrig mht. hvad der kan tilbydes os.

Jeg ved godt at kommunerne ser vores sag som "afsluttet" i deres bog, men derfor er vi jo ikke døde endnu. Vi har stadig ret til en sagsbehandler og en samtale.

Jeg håber det bliver et godt møde.

Amik
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2007, 16:07   #6
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af amik Se meddelelser
Hvor er det strengt at du ikke har kunnet få en tid hos en sagsbehandler før.

Jeg er selv førtidspensionist og vil følge med i tråden, hvis du vender tilbage, da jeg også er ret nysgerrig mht. hvad der kan tilbydes os.

Jeg ved godt at kommunerne ser vores sag som "afsluttet" i deres bog, men derfor er vi jo ikke døde endnu. Vi har stadig ret til en sagsbehandler og en samtale.

Jeg håber det bliver et godt møde.

Amik

Tak skal du have, jeg tør nu ikke at have høje forventninger om det møde.

Om ikke andet, så kan jeg da vise kommunen at jeg ikke er død endnu, haha. For du har ganske ret, deres sag er afsluttet, men hvad med resten af mit liv? Jeg vil ikke være levende begravet.

Har du haft noget kontakt med kommunen efter du fik førtidspension?
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Højere bundskat? Risa Politik og Samfund 49 11-11-2012 22:45
Enhedslisten kræver højere kontanthjælp til unge Mommse Politik og Samfund 29 06-11-2011 10:13
Højere kontanthjælp til tyskerne bla-bla Politik og Samfund 6 16-02-2010 19:57
Højere afgifter på smøger og slik..... Ninja Politik og Samfund 29 24-08-2009 15:40
Har vi trådt de højere magter hr.luko Din historie 14 06-08-2009 12:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension