K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2014, 14:26   #1
BKM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2012
Indlæg: 29
Styrke: 12
BKM er ny på vejen
Ydelse under ressource forløb

Jeg har lige fået udbetalt sidste sygedagpenge indtil d7maj , og skulle så få en udbetaling med ressource pengene nu her inden d.1 ...

Men jeg talte med min sagsbehandler og hun mente at ressource beløbet nok var mindre end sygedagpenge beløbet jeg har fået hidtil ... WHAAAT ??

Hun begrundede med at ressourcebeløbet kun skulle være tilsvarende den ydelse man fik før hvis denne ydelse var berettiget - Jeg var på revaliderings ydelse, men man fandt så ud af at jeg ikke kunne deltage heri (beskyttet værksted) - og netop derfor skulle overflyttes på ressourceydelse/forløb

Det giver jo ingen mening ????????

Begynder at føles som om jeg har brug for en advokat ....!!!!
BKM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2014, 14:38   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er kun hvis du er på sygedagpenge berettiget at ydelsen er lige så høj....

Er du ikke det ja så er det på kontanthjælpsniveau henholdvis som forsørger eller ej...

Du kan se de forskellige tal på ydelser her http://bm.dk/da/Tal%20og%20tendenser...ebsydelse.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2014, 15:13   #3
BKM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2012
Indlæg: 29
Styrke: 12
BKM er ny på vejen
Jamen - ehm altså jeg har jo altid været sygedagpenge berettiget - men den sidste ydelse hed noget andet ala revaliderings hokuspokus - men på min "lønseddel" står der sygedagpenge -

Altså jeg fik forlænget mine sygedagpe til det her revaliderings ting - men da de så ikke mente jeg var rask nok til at møde til væksted m.m. nok til det opfyldte betingelserne for at være på revalidering - ja så skal jeg på ressource forløb...

Altså jeg er jo stadig syg ????
BKM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2014, 15:28   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
så længe du ikke har modtaget et sygedagpenge stop, så får du sygedagpenge.

men man ser tit, at de ryger hvis man ikke kan klare en revalidering
fordi loven så siger man ikke opfylder betingelserne for at modtage sygedagpenge længere. så det skal du være opmærksom på.
det er så lige meget om du foresat er syg eller ej.
Rigtig mange er uden indtægt eller på kontanthjælp, efter et sygedagpenge stop som også kun er en kort ydelse

Så en ting af gangen, da du først skal indstilles til et ressourceforløb.
det går ikke pr automatik, fordi du ikke har klaret en revalidering.
fleksjob muligheden skal først undersøges, inden de kigger på ressourceforløb


desværre lyder det lidt surt, men efter de nye reformer skal du være på vagt over for kommunen.

Sidst redigeret af MTVRV1; 27-05-2014 kl. 15:31.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2014, 15:42   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Så længe du er berettiget til sygedagpenge vil den ydelse du får svare til dette beløb...som du kan se på de tal der er i mit forrige link...

Men når du ikke længere er berettiget til sygedagpenge ja så vil ydelsen falde til kontanthjælpsniveau...

Jeg kan desværre ikke komme det tættere da jeg ikke kender din sag og dermed ved hvad du er berettiget til..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 13:02   #6
rinse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Indlæg: 41
Styrke: 14
rinse er ny på vejen
Jeg kom direkte fra sygedagpenge, men får resourceforløbsydelse svarende til kontanthjælp da kommunen vuderede at hvis jeg ikke var blevet tilkendt resourceforløb, havde de ikke kunne forlænge sygedagpengene
rinse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2015, 10:51   #7
BKM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2012
Indlæg: 29
Styrke: 12
BKM er ny på vejen
Så lige den igen - er der nogen man kan få til at se sin sag igennem mod evt betaling, jeg forstår nemlig stadig ikke hvordan jeg endte fra sygedagpenge til ressourceforløb ydelse ( 60% af dagpenge niveau) ... SUK !
BKM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension