K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2014, 17:12   #1
Skriver82
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2014
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 14
Styrke: 10
Skriver82 er ny på vejen
Question Forberedelsesskema

Langt om længe har min sagbehandler besluttet at samle alle tråde og sende min sag til rehabiliteringsteamet. I den forbindelse skal der selvfølgelig udfyldes et forberedelsesskema. Min sagsbehandler har sendt det til mig på mail, så jeg kan udfylde det og sende det retur. Jeg blev dog noget overrasket, da der i linie 4 står (med fede bogstaver) at sagsbehandleren skal udfylde skemaet sammen med mig.

Må hun overlade det til mig?

Jeg ønsker egentlig ikke at være krakiler, men der er sket SÅ mange fejl gennem mit sagsforløb, at jeg ikke længere tør påtage mig ansvaret for noget uden at have lovgivningen i ryggen. Jeg tænker straks at min sag kan blive afvist, hvis skemaet er udfyldt forkert eller på anden måde indeholder fejl.
Skriver82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2014, 17:26   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det skal laves sammen med borgeren...men der står desværre ikke hvordan det skal laves sammen...

De fleste kommuner sende skemaet ud til borgeren og så udfylder borgeren skemaet så godt som overhovedet muligt og så skriver sagsbehandleren det hele ind i skemaet...

Så husk at få alt med i det du skriver....tag en kopi af det så du har dokumentation på det du har afleveret til sagsbehandleren...

Det mest optimale ville jo være at man satte sig ned med sagsbehandleren og udfyldte det sammen...men dette har de nok ikke tid til....

Og der står ikke hvordan det skema skal laves sammen...i reglerne...og hvis du udfylder din del og sagsbehandler sin del ja så kan man jo postulere at det er lavet sammen...

Men det er et yderst vigtigt dokument så sørg for at få alt med i det du skriver i det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2014, 17:38   #3
Skriver82
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2014
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 14
Styrke: 10
Skriver82 er ny på vejen
Ja, det er jo også en måde at lave det sammen. Det havde jeg ikke lige tænkt på. Tak for svaret.
Skriver82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2014, 00:28   #4
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
En anden mulighed kan være at klare det pr mail.
Hvis man som mig ikke kan klare mere end 10 min ad gangen, er det rart at kunne svare på spørgsmålene punkt for punkt i fred og ro hjemme.
Det kræver selvfølgelig en sagsbehandler der er aktiv den anden vej også
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2014, 01:40   #5
Skriver82
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2014
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 14
Styrke: 10
Skriver82 er ny på vejen
Dejlig positiv vinkel, tak Moi. Det er lidt på mail... jeg har fået skemaet på mail og sender det tilbage på mail. Jeg er ret sikker på at min job-fætter vil svare, hvis jeg har nogle spørgsmål, selvom hun desværre ikke altid er den hurtigste harer i skoven...
Skriver82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2014, 13:11   #6
Folmand
Elsker at være her på K10
 
Folmands avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2012
Indlæg: 75
Styrke: 12
Folmand er ny på vejen
hmm ok, ja jeg udfylder altid sammen med borgeren, får da en bedre føling med hvad der står, og så er man klar over hvad borgeren har ment med det skrevne, så man er bedre forberedt til mødet med rehabiliterings teamet, så man bedre kan forsvare sin borger... men det er måske så bare mig.
__________________
Socialrådgiver
Folmand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2014, 23:57   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Betragt det du har modtaget som en "kladde" du løseligt udfylder, for endelig at nuancerer det når du sidder hos sagsbehandleren.

Sagsbehandleren informerede mig om at skemaet skulle udfyldes og gav mig en tid til dette.
Jeg bad om at få skemaet sendt hjem så jeg kunne se på det.
Da jeg kom til mødet, gled det hele ind i skemaet som smurt og jeg fik en kopi med hjem til gennemlæsning, hvorefter jeg sendte mine kommentaret (som der ikke var mange af, idet der stod det vi på mødet blev enige om)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2014, 16:39   #8
Skriver82
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2014
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 14
Styrke: 10
Skriver82 er ny på vejen
Puhhh... det lykkedes! Skemaet er udfyldt og jeg har ikke fået smidt det i nakken ;-) Det tog sin tid, over mange mange dage, men jeg håber og tror på at det er godt nok.

Folmand, det må være nogle heldige borger, der har dig som kommunefætter! :-D Tak for dit indlæg. Jeg vendte nogle punkter med min sagsbehandler, så hun har en bedre chance for at vide, hvad jeg egentlig mener. Det er ikke altid nemt at få frem på skrift.

Nøgne tær, det blev næsten sådan, vi afholdte dog blot et telefonmøde.

Men nu er alt vist godt - for nu :-)

Tak for hjælpen alle sammen.
Skriver82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2014, 09:58   #9
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg fik slet ikke at vide, at det var det, vi gjorde, da jeg var til møde med sagsbehandler, og jeg kan se, at der er spørgsmål, jeg ikke har besvaret fordi jeg ikke vidste, at det var et konkret spørgsmål... Jeg sad endda og spurgte, hvornår skemaet skulle udfyldes...
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension