K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2007, 10:35   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question Sådan vil regeringen skaffe flere hænder ???

Regeringen satser på førtidspensionister og ældre på 64 og opefter kommer i arbejde eller bliver på arbejde , det er jammerligt vi ved også alle at det er løgn ! for det 3 så satses der overhovedet ikke på fleksjobbere i den plan...

Hvis der er nogen der har den artikel så ville jeg gerne læse den herinde...

Sådan vil regeringen skaffe flere hænder

Politiken interviewer personer i forskellige situationer, der udtaler sig som deres forventninger til regeringens jobplan. Under overskriften Førtidspensionisten forklarer Carsten L. Hansen: "Du har ikke bedt om at komme på pension, sygdommen har tvunget dig. Jeg tror ikke det er realistisk, at jeg begynder at arbejde igen". Han mener at mange førtidspensionister er så syge, at de er bange for ikke at slå til på arbejdsmarkedet. "Jeg kender min egen formåen. Har jeg lavet noget den ene dag, kommer straffen den næste". [Politiken 1. sek. s. 4]

Dato:
05.10.07

Avis:
Politiken

Snart vil de satse på de 80 åriges hænder...eller hvad kommer next ?

Sidst redigeret af Stella; 05-10-2007 kl. 11:11.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2007, 11:18   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Nej det er det her der er det egentlige formål ...

"Rekruttering af udenlandsk arbejdskraft vil være en væsentlig samfundsopgave i de kommende år. Gennem de danske ambassader er Udenrigsministeriet til stede på alle væsentlige arbejdsmarkeder over hele verden. Vi skal medvirke til, at vi får mere arbejdskraft til Danmark, at vi får den hurtigere, og at vi får de rigtige folk ind. Jeg er i den forbindelse meget tilfreds med, at vi med handlingsplanen får mulighed for at afprøve konceptet om "Work-in-Denmark Centre" på danske ambassader. En "one-stop-shop" for både udenlandsk arbejdskraft og danske virksomheder og organisationer, hvor størstedelen af sagsbehandlingen kan samles på ét sted".
Claus Hjort Frederiksen ( On behalf of Dansk Arbejdsgiverforening og Dansk industri ) gnæk gnæk gnæk we got you...( sort humor)

Jobcentrene kan da godt lukke snart ? der er jo ingen arbejdsløse og ambassaderne tager over.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2007, 21:20   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Og hvad med de ca12.000 flexjobber der står og vendter på arbejde?
sjovt nok bliver de ikke nævnt!
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2007, 22:35   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu er det sådan at vi her fra siden har spurgt ind til hvordan det er man mener at man kan have brug for alle de førtidspensionister der er fra før 03 når det samtidig er sådan at der går en anselig mængde fleksjobber ledige...

det hele er i en anden tråd, men jeg lægger lige svaret fra arbejdsmarkedsstyrelsen ind her også , da det også er lidt relevant i den her tråd, og her kan vi da se at der i følge dem ikke er nogen smalle steder i bredgade ,,,
det kunne være at de skulle komme ud og leve i samfundet sammen med os andre



Citat:
Brugerne på K10

xxxx

Pensionisters adgang til arbejdsmarkedet

Tak for e-posten af 19. september 2007 om pensionisternes adgang til at arbejde.

Da der for øjeblikket er mangel på arbejdskraft i Danmark, er det muligt at gøre brug af al den arbejdskraft der er. Den lave ledighed tilskynder virksomhederne til at kigge efter arbejdskraft, også blandt personer med nedsat arbejdsevne.

Arbejdsmarkedsstyrelsen kan oplyse, at førtidspensionister allerede i dag har flere muligheder for at bevare en tilknytning til arbejdsmarkedet. Førtidspensionister har mulighed for at finde et ordinært arbejde på hel- eller deltid, de har mulighed for at gøre pensionen hvilende og de har, hvis de opfylder betingelserne herfor, mulighed for at få tilbud om fleksjob, aktivering eller revalidering, hvis kommunen skønner det er relevant.

At nedbringe ledigheden blandt visiterede til fleksjob var et af hovedpunkterne da fleksjobordningen blev ændret i 2006.

Ændringerne indebærer bl.a., at ledige fleksjobvisiterede får ret til anden aktør, hvis det ikke er lykkedes den pågældende selv eller kommunen at finde et egnet fleksjob indenfor de første 6 måneders ledighed.

Revurderingen vil ske med større hyppighed, ligesom den pågældende får ret og pligt til et individuelt kontaktforløb.

Har den visiterede modtaget ledighedsydelse i 18 måneder indenfor 24 måneder, mister kommunen refusionen til ledighedsydelsen.

Sigtet er at give kommunerne et økonomisk incitament til at skaffe borgeren i fleksjob. Det betyder, at ledige fleksjobbere har andre rettigheder end førtidspensionister og dermed også andre muligheder for at få støtte til at finde et egnet job.


Virksomhederne indretter i stigende grad arbejdspladser, så de kan tage hensyn til medarbejdernes skånebehov. Men der er stadig brug for mere fokus på området, så både førtidspensionister med en arbejdsevne og ledige fleksjobbere kan anvende deres arbejdsevne.

Jobportalerne www.jobnet.dk og www.ijobnu.dk giver information til fleksjobvisiterede om bl.a. ledige fleksjob.

Med venlig hilsen
Gyda Sørensen
Arbejdsmarkedsstyrelsen 3. kontor
Nu ved jeg ikke hvor tit de selv søger på jobnet, men for ikke at skyde nogen noget i skoene der ikke passer (altså lave en Pia K) så lavde jeg lige en søgning på jobnet.

Her er beskeden jeg fik

Hvis du har et CV i CV-banken, kan du hente oplysningerne derfra:
Hent fra mit CV
Har du tidligere lavet en jobagent, kan du bruge oplysningerne derfra:
Hent fra mine gemte jobagenter

Ingen annoncer opfyldte søgekriteriet


Jeg søgte inden for alle fag og søgete for 365 dage så det er nok så som så med job der kan findes der ...

Hos ijobnu.dk
fandt jeg 40 langt hovedparten i det jyske , så det var også lidt fattigt der er jo det lille problem at et job og en flekser skal matches og derfor er det ikke lige til at tage et job som chauffører feks (jeg er sten sikker på at de ikke vil have mig som chauffør *GG* )og desuden er det i det jyske og jeg er på sjælland...

Det eneste jeg kunne se i mit område var i et pandekagehus ( det mest hyggelige i kan forestille jer, besøg det endelig )

men nu er det sådan at jeg ved at det ligger uden for landets rige og retning og man derfor er afhængig af en bil for at komme dertil
  Besvar med citat
Gammel 06-10-2007, 08:09   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Nej, det er så som så med de jobs. Ijobnu har altid jobs i jylland og jobnet kan jeg heller aldrig finde noget! Inden man kaster sig over førtidspensionisterne var det måske en idé at få oprettet nogle fleksjobs!

Og ja, pandekagehuset og mosehuset er helt sikkert et besøg værd og jo, det ligger laangt ude på landet!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sådan ændre regeringen lovene østerbro Politik og Samfund 0 07-07-2012 10:20
Flere søger om handicapbil, men samtidig får flere afslag Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 01-07-2011 12:00
Er regeringen så træt af sit arbejde, som danskerne er af regeringen? buster Politik og Samfund 1 15-04-2010 08:08
rystende hænder bam At søge førtidspension 62 13-05-2009 12:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension