K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2014, 22:52   #1
Emil0312
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Lokation: Hedensted
Indlæg: 1
Styrke: 0
Emil0312 er ny på vejen
Ressourceforløb - arbejdsprøvning?

Hejsa

Tak fordi jeg må være en del af dette forum - kan se i ligger inde med en stor viden.

Lige en lille forklaring. Jeg blev i december 2011 sygemeldt med kroniske smerter og depression. Jeg opsøgte selv smerteklinik og psykolog, og har gjort ALT for at blive rask, men det er desværre ikke lykkes.

December 2012 stoppede kommunen så mine sygedagpenge med begrundelsen, at jeg var for syg til forlængelse!!!! Så har ingen offentlig ydelse fået siden. Jeg har dog en invalidepension, som det tog 3 måneder at få i gennem - forstår ikke helt, hvordan kommunen så kunne lukke - men sådan er systemet jo.

Jeg er nu blevet afsluttet fra smerteklinikken - da jeg ikke skal forvente mine smerter bliver bedre.... Har så nu kontaktet kommunen ang. at blive arbejdsprøvet - for at kunne finde ud af hvor jeg står.

Skal siges, at mit forløb med kommunen i det første år, var en gang stikken i ryggen og en meget dårlig oplevelse. Den nye sagsbehandler har jeg et godt indtryk af, og føler hun vil hjælpe.
'
Nu har jeg været til møde med hende 2 gange, og skal på tirsdag til møde sammen med en virksomhedskonsulent, for at finde ud af hvad jeg skal.

Sagsbehandleren talte om ressourceforløb som jeg også godt kan se, men kan nu forstå, at min ydelse fra forsikringen bliver fratrukket ydelsen fra kommunen - og det er da noget rigtig L...

Så hvordan vil jeg være bedst stillet? Er det i et fleksjobforløb eller????

Håber der er nogle af jer der kan hjælpe, da jeg bestemt ikke er nogen haj i disse regler.... Tusind tak for hjælpen
Emil0312 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2014, 23:11   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Emil0312 Se meddelelser
Hejsa

Tak fordi jeg må være en del af dette forum - kan se i ligger inde med en stor viden.

Lige en lille forklaring. Jeg blev i december 2011 sygemeldt med kroniske smerter og depression. Jeg opsøgte selv smerteklinik og psykolog, og har gjort ALT for at blive rask, men det er desværre ikke lykkes.

December 2012 stoppede kommunen så mine sygedagpenge med begrundelsen, at jeg var for syg til forlængelse!!!! Så har ingen offentlig ydelse fået siden. Jeg har dog en invalidepension, som det tog 3 måneder at få i gennem - forstår ikke helt, hvordan kommunen så kunne lukke - men sådan er systemet jo.

Jeg er nu blevet afsluttet fra smerteklinikken - da jeg ikke skal forvente mine smerter bliver bedre.... Har så nu kontaktet kommunen ang. at blive arbejdsprøvet - for at kunne finde ud af hvor jeg står.

Skal siges, at mit forløb med kommunen i det første år, var en gang stikken i ryggen og en meget dårlig oplevelse. Den nye sagsbehandler har jeg et godt indtryk af, og føler hun vil hjælpe.
'
Nu har jeg været til møde med hende 2 gange, og skal på tirsdag til møde sammen med en virksomhedskonsulent, for at finde ud af hvad jeg skal.

Sagsbehandleren talte om ressourceforløb som jeg også godt kan se, men kan nu forstå, at min ydelse fra forsikringen bliver fratrukket ydelsen fra kommunen - og det er da noget rigtig L...

Så hvordan vil jeg være bedst stillet? Er det i et fleksjobforløb eller????

Håber der er nogle af jer der kan hjælpe, da jeg bestemt ikke er nogen haj i disse regler.... Tusind tak for hjælpen
Du har ret. Hvis du kommer i ressourceforløb vil din invalidepension blive modregnet i ressourceforløbsydelsen. Det positive i dette er at du som minimum er sikret en indkomst som den du har nu fra din invalidepension.

Du kan dog først komme i ressourceforløb når din sag har været for rehabiliteringsteamet. Før du kan komme for rehabiliteringsteamet skal din erhvervsevne være afklaret, f.eks i en praktik.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension