K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2014, 14:43   #1
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Ressourceforløb-hvorfor skal jer parkeres?

Jeg sidder meget frustreret og har nu været til mødet hvor indsatsdelen skulle udfyldes.
Mål for uddannelse eller job kan ikke udfyldes siger de: det forstår jeg godt, for jeg har utallige lægeerklæringer og 3 arbejdsprøvninger der siger: INGEN funktionsevne.
Indholdet i forløbet siger ro de første år og så skulle der en mentor på der skulle motivere mig til psykologforløb hvor jeg skulle lære at leve med smerter og følge pacing strategier.
Jeg har siden afgørelsen den 17/2 og af selve sagsbehandlingen fået en stress tilstand og en belastningsreaktion oveni mine kroniske smerter. Det er ikke nemt at tackle, at de har overtaget mit liv og begrænset mig i at leve et liv med ro, som en førtidspension kunne have givet mig.
Derfor meddeler jeg kommunen at jeg gerne vil have det psykologforløb nu, da jeg ikke kan se formålet med at vente i 2 år( godt nok har jeg lært alt det en gang, men hvis det var det jeg skulle gør jeg det gerne igen) jeg vil bare ikke sidde passiv og vente i 2 år.
Mentoren blev slette, da der jo alligevel ikke var behov for motivation, men psykologforløbet holdt de stejlt på, at det skulle vente 2 år.??

Jeg fortalte dem jeg havde det dårligt og havde brug for hjælp, men det var de fuldstændige ligeglade med. Hvis jeg havde brug for psykolog, kunne jeg gå til egen læge!!!
Opfølgningssamtalerne: jeg har ro det første halve år, da sagsbehandleren fremkalder angst hos mig. Jeg spurgte hvad de samtaler skulle gå ud på og det var at høre hvordan det går. Da jeg sagde at det var formålsløst, da hun aldrig har spurgt og interesseret sig for hvordan jeg har det, og vil så heller ikke vide det fremover. Okay sagde hun. Så ses vi først om et halvt år og disse møder ville kun tage 10 min.
Dette er så et helhedsorienteret individuel tværfaglig ressourceforløb.

Jeg har anket afgørelsen, men den lange ventetid er et H......

Kommunen har selv skrevet til Ankestyrelsen, at jeg er stationær, uden flere behandlingsmuligheder i sundhedssystemet, der kan bedre min tilstand.

Er der nogen der kan give mig gode råd til at overleve dette?
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2014, 15:54   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du skal bare huske - når det er rigtig hårdt, at ressourceforløbet er fuldstændig frivilligt. Det er et tilbud, du kan takke ja til, eller du kan takke nej til. Lige som du altid kan meddele din sagsbehandler, at du ikke længere ønsker at deltage i ressourceforløbet.

Desværre er ressourceforløbet det eneste der kan få dig videre mod førtidspensionen, men du bestemmer altid selv, om du vil udredes eller ej.

Selvfølgelig er det en form for frivillig tvang, men ved flere lettere klarer det, når de jævnligt husker på, at de til hver en tid kan komme ud af det igen.

Håber den tankegang, kan få dig til at overleve forløbet.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2014, 16:26   #3
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Øh forstår ikke helt dit råd. Du siger jeg kan vælge at gå tilbage på kontanthjælp hvor jeg ikke kommer videre i systemet og desuden kommer under GF, eller affinde mig med situationen, hvor der heller ikke sker noget? Det er da vist en ikke en trøst.
Jeg vil rigtig gerne høre fra nogen der er i samme situation som jeg. Hvad gør I?
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2014, 16:36   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg råder ikke, jeg ridser bare fakta op

Håber andre kan fortælle, hvordan de lever med forløbet, for der er jo kun to muligheder.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2014, 16:41   #5
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Den eneste overlevelse for mig er at jeg vil kæmpe for min ret. At kommunerne skal lade være at lege læger og tro at de kan tilsidesætte syge borgers behov ved at parkerer dem længst muligt- 5 år uden at de har noget at tilbyde.
Jeg har en mening om det her og jeg håber da ikke bare folk affinder sig med det, hvis de syntes det er urimeligt, det de bliver udsat for.
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2014, 17:04   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du skal sevlføjlig kæmpe for din ret, man en del af din ret er at komme på rc forløb som du selv nævner er uden gf, og når man er der er det fordi, at man enten skal have fleks eller pension.

Så mon der ikke sker noget
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2014, 17:44   #7
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Jeg har været i systemet i 4 år og har nu fået 5 års ressourceforløb. Det er lig med 9 år. Jo de kan trække den så længe at jeg er halvt død inden og måske psykisk nedbrudt. Jeg er 48 år og kunne have fået en pension uden først at komme i det forløb. Så kunne jeg have arbejde på at få en dagligdag med noget livskvalitet. Tror ikke det er meningen at man skal igennem det forløb, når man er færdigudredt. Det er en ren parkering og ikke andet. Men det var faktisk ikke det jeg ville med denne tråd. Jeg søgte andre i samme situation!!!!
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2014, 21:33   #8
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
Det ny førtispension system er designet som en stor parkeringsplads med tanken til at forsvinde en dag. Der er kommet mange nye job muligheder: mentor, fysioteraputer, private sagsbehandlere, private kurser i at pille næsen, jobkonsulenter, private arbejdsprøvninger som REVA, etc. Du, jeg, og andre i samme situation kan glæde sig i at åbner vejen til de nye arbejdspladser. Imelemtiden spilder vi vores liv på parkeringspladsen i 5-10 år. Førtidspension giver ikke mange penge i kassen til kommunen - refusionen er på ca. 36% hvis jeg husker korrekt. Som mange har sagt here på K10- førtidspension er ikke et sygdom subjekt som før. Der er forsvundet emner og ord som livskvalitet og erstattet med ord som frivillig tvang (mit hjerne vil ikke acceptere det ord). De vil ikke forstå, at være syg ikke er vores valg.
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 09:37   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg mener at førtidspension, med den nye reform, er kommet ned på 20% i refusion.

Jeg ville ligesom, Hedenstadpigen også forfølge min ret.

Et ressourceforløb, behøver IKKE at tage 5år.

Jeg ville se på muligheden for at få en ny vurdering, af teamet, således at du kan komme videre.

Dernæst ville jeg indgive de nyeste oplysninger ind til Ankestyrelsen, således at afgørelsen inddrager de nyeste oplysninger.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2014, 08:03   #10
Aske191295
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Aske191295 er ny på vejen
Til Hedensted pigen.
Jeg har ikke skrevet her før, og håber at jeg gør det rigtige. Men din situation, var som at læse om mig selv. Så jeg er een i samme båd, som dig. Men før end jeg skriver mere må jeg lige forstå om jeg skriver det rigtige sted.
Aske191295 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension