K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2014, 17:14   #1
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Hjælp - hvad kan jeg gøre?

Kære alle

Jeg har brug for hjælp og input til hvad jeg gør nu. Er i gang med ressourceforløb og uvisheden og den uafklaret situation forværrer mit helbred. Jeg har brug for ro og en førtidspension. Har sendt klage til Ankestyrelsen, men kan se at der nu er op til godt 18 måneders ventetid og det holder jeg ikke til. Samtidig har jeg i den seneste uge læst om fleksjob helt ned til 15 min. om ugen og så er det jo nærmest umulig at komme igennem med en førtidspension.

Min sagsbehandler har forslået arbejdsprøvning og virksomhedspraktik og den belastning kan jeg ikke tåle helbredsmæssigt. Selvom jeg er i tvivl om mit helbred, overvejer jeg at foreslå et minifleksjob på 2 timer og kender en arbejdsgiver der vil ansætte mig. MEN er meget i tvivl - for hvad nu hvis jeg efter 2-3 måneder ikke kan holde til det.

Spørgsmål til jer:

Skal jeg da starte forfra med nyt ressourceforløb, hvis jeg ikke kan klare et minifleksjob?
Bortfalder min klage i Ankestyrelsen?
Eller hvad vil I anbefale mig at gøre nu?

Historik:
Jeg er 51 år og efter 20 års sygdom er mit helbred nedslidt både fysisk og psykisk og blev opsagt marts 2013 fra et 20-timers fleksjob.

I perioden april til aug. 2013 indhenter kommunen lægeerklæring, speciallægeerklæring (psykiater) og hos psykolog. I disse erklæringer står der Nul funktionsevne, ingen arbejdsevne, helbredet stationær, ingen behandlingsmuligheder og kommunen - sagsbehandler og lægekonsulent kunne ikke komme op med tiltag mit helbred kunne holde til.

Derfor kom jeg allerede for Rehabiliteringsteamet i dec. 2013. Her vælger teamet at tilsidesætte disse grundige udredninger og erklæringer og indstillede mig til et ressourceforløb i 2 år.

1. jan. 2014 startede jeg på det 1. år med helt ro og kun opfølgningssamtale hver anden måned.

Jeg håber, at I har input til mig da situationen er uholdbar for mig. ØV.
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2014, 18:10   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at du måske kan komme i arbejdsprøvning det sted der vil tilbyde dig minifleksjob..

På den måde finder du ud af om du kan holde til det..

Kommunen finder måske ud af at du kun kan holde til de 2 timer om ugen, og accepterer at du får et fleksjob på det timetal uden at skulle søge flere timer..

På den måde ryger du ikke ud af det forløb du er i mens du finder ud af om det er løsningen..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2014, 19:56   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
når man er tilkendt fleksjob en gang, så gælder den vel varigt når den er tilkendt før reformen.

så hvis en helbred er blevet dårligere, så skal ens arbejdsevne vurderes på ny.
men når der er tilkendt ressourceforløb, så er det fordi man netop ligger til pension
som sikkert vil være tilkendt før 1 jan 2013.
efter skal de fleste i et ressourceforløb før en pension bliver tilkendt.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2014, 20:52   #4
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Hej Pip

Tusind tak for dit input og lyder som en rigtig god ide og hvor jeg både imødekommer sagsbehandlers forslag om arbejdsprøvning og samtidig med ikke ryger ud af det forløb jeg er i mens jeg finder ud af om helbredet kan holde til det. En førtidspension er mest rigtig for mit helbred, så et minifleksjob er kun for at få ro her og nu. Vil overveje det.

Hej MTVRV1

Ja, jeg går stærkt ud fra at den fleksjob bevilling jeg fik i 2000 stadig er gældende selvom mit helbred er forværret. Og ja, jeg tænker, at før den nye reform var en førtidspension gået igennem i stedet for som nu at skulle igennem et meningsløst forløb der kun yderligere belaster mit helbred.
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension