K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2014, 11:04   #1
Neonpink
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
Neonpink er ny på vejen
Rehab team sagde nej, men kommune går videre??

Forvirring over brev fra pensionsteamet! Efter et horrible møde med rehab team ( har seriøst aldrig troet det kunne være så ydmygende og forfærdeligt, og Jwg havde forventning om at det kunne være alemt )

Rehab's konklusion var at de ikke kunne støtte anmodningen om FTP da Jwg ikke havde været igennem et ressource forløb ( er 40+) på ny ordning.men, brevet fra pensionsteamet siger så de vil behandle min ansøgning videre om pension og jeg har ret til et møde med besidder hvor jeg kan få taletid inden afgørelsen??

Er det standard at de skal vurdere den, selvom rehab ikke ville støtte det? Er det fordi rehab kun er en indstilling men ikke en afgørelse?
Neonpink er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 11:06   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
ja, rehab er kun en indstilling - når du søger efter §17, skal der laves en afgørelse af pensionsteamet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 11:24   #3
Neonpink
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
Neonpink er ny på vejen
Tak for svaret. Siden det så er en formalitet nærmest, så er det vel afgjort på forhånd ik? Kommunen går vel ikke imod den indstilling på en positiv måde, det er vel mere den anden vej, fra ja til nej!

Så det kan vel ikke betale sig at ydmyge sig igen og komme og give en udtalelse ( som nok bliver på skrift da jeg ikke kan snakke til fremmede uden at blive voldsom angst)
Neonpink er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 11:42   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej chancerne er meget små, men måske kunne du sende en stedfortræder der kan tale din sag, tror ikke det giver nogen forskæld men på den anden side, burde du jo høres og der er ingen der siger man ikke må sende en stedfortræder som kender dig.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 11:48   #5
Neonpink
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
Neonpink er ny på vejen
Tak for dit svar, og ja jeg kunne høre min besidder om hun ville tage derind og evt tage brevet med. Kommentar og rettelse af fejl begået af rehab. Team.
Neonpink er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 12:01   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja det ville da være en god ide
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 15:24   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er netop i sådan et tilfælde at det møde før de træffer en afgørelse ikke er spildt...

Dette er din chance for at få fortalt dem hvorfor du mener at du skal have en førtidspension...

Så skriv evt ned sammen med din bisidder hvad i skal have fortalt dem sådan at du ikke risikere at gå i stå når du først sidder i mødet...

Det er som regel kun dig der taler til sådan et møde...man kan ikke stille spørgsmål eller andet...

Det eneste du kan er at fortælle dem hvorfor du mener at rehab har taget fejl...

Så jeg ville personligt selv benytte chancen i sådan et møde...og jeg ville gøre ALT for at overbevise dem om at rehab har taget fejl da de indstillede til et afslag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 18:47   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Neonpink Se meddelelser
Så det kan vel ikke betale sig at ydmyge sig igen og komme og give en udtalelse ( som nok bliver på skrift da jeg ikke kan snakke til fremmede uden at blive voldsom angst)
Det er jo lige nøjagtigt i sådan et tilfælde du selv skal tage til mødet.
Så får de jo syn for sagen !

Men der må stå noget i rehabiliteringsteamets indstilling, om hvorfor de indstiller til afslag ?
Inden du brænder for meget krudt af i forhold til sagen er det meget vigtigt at du ved at alt formelt er på plads i sagen, ellers kommer du nemlig ikke videre.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension