K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2007, 11:27   #1
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Forskning i selvmord

På baggrund af de seneste barske historier herinde, har jeg fundet det relevant at skrive følgende mail

-------

----- Original Message -----
From: Lena Bæk Michelsen
To: [email protected]
Cc: [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; Anne Baastrup ; Karen Jespersen
Sent: Thursday, October 04, 2007 11:24 AM
Subject: Fokus på sygdom contra selvmord(sforsøg)


Hermed skal jeg venligst forespørge, om der ligger undersøgelser på, hvor mange selvmord(sforsøg) der hvert år finder sted af personer, som grundet sygdom er kommet i økonomiske problemer/ikke får den hjælp de har brug for.

Baggrunden for min henvendelsen er den, at jeg i dag kæmper med systemet om en førtidspension, idet jeg ikke længere har mulighed for at arbejde.

Gennem dette forløb har jeg fået udviddet min omgangskreds med personer i samme situation som mig. Det har rystet mig at erfarer, at MANGE syge mennesker går markant ned med flaget, når kommuner/socialforvaltninger ikke yder den hjælp, som loven rent faktisk påbyder.

Jeg er klar over, at I ikke kan forholde jer til det faktum at loven ikke bliver overholdt. Men jeg synes det er væsentligt, hvor mange selvmord(sforsøg) der er hvert år, direkte relateret til kontanthjælpsloft/bistandshjælp, som kaster familier ud i økonomisk ufører.

Til orientering kan oplyses, at denne mail offentliggøres på www.k10.dk

Se evt. også hjemmesiden www.benny-g.dk


Med venlig hilsen


Lena Bæk Michelsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2007, 11:44   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Rigtig godt spørgsmål Lena...overordentligt godt spørgsmål !
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2007, 11:46   #3
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Godt spørgsmål Lena, det synes jeg også kunne være ganske interessant at vide. Jeg tror ikke at der er nogen rigtig undersøgelse om det.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2007, 16:46   #4
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Svar fra Marianne Jelved

Kære Lene Bæk Michelsen,

Tak for din henvendelse om økonomiske problemer for de svageste borgere i samfundet. Det gør mig ondt at høre om din svære situation.

Jeg kender ikke til nogle opgørelser over hvor mange selvmordsforsøg, der er relateret til lave sociale ydelser. Men vi ved, at de lave ydelser er et stort problem for udsatte borgere, som har mere brug for en hjælpende hånd end en økonomisk pisk. Derfor kan jeg også forsikre dig om, at Radikale Venstre hver dag kæmper for at få afskaffet loftet over kontanthjælpen, starthjælpen og 300 timers reglen.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke fremover. Du er meget velkommen til at henvende dig igen, hvis der er mere jeg kan gøre for dig.

De bedste hilsner

Marianne Jelved

-------------

Måske man skulle kontakte hende lidt oftere - jeg har sendt dokumentation til hende
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2007, 17:01   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Socialministeren har en hjemmeside, www.sm.dk , hvor der dagligt er udklip fra aviserne. (Det har Beskæftigelsesministeren også på sin side.)

Jeg har lige for et øjeblik siden lagt nogle eksempler ind på, hvor grusomme historier man kan læse der.

Så Socialministeren kan IKKE påstå, at hun IKKE VED, HVAD DER FOREGÅR!!!

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2007, 18:14   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af lena Se meddelelser
Kære Lene Bæk Michelsen,

Tak for din henvendelse om økonomiske problemer for de svageste borgere i samfundet. Det gør mig ondt at høre om din svære situation.

Jeg kender ikke til nogle opgørelser over hvor mange selvmordsforsøg, der er relateret til lave sociale ydelser. Men vi ved, at de lave ydelser er et stort problem for udsatte borgere, som har mere brug for en hjælpende hånd end en økonomisk pisk. Derfor kan jeg også forsikre dig om, at Radikale Venstre hver dag kæmper for at få afskaffet loftet over kontanthjælpen, starthjælpen og 300 timers reglen.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke fremover. Du er meget velkommen til at henvende dig igen, hvis der er mere jeg kan gøre for dig.

De bedste hilsner

Marianne Jelved

-------------

Måske man skulle kontakte hende lidt oftere - jeg har sendt dokumentation til hende
ja hvorfor ikke...de har godt af at vide hvad der sker og hvem kan fortælle det hvis ikke os
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2007, 12:27   #7
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Angry

Citat:
Oprindeligt indsendt af lena Se meddelelser
På baggrund af de seneste barske historier herinde, har jeg fundet det relevant at skrive følgende mail

-------

----- Original Message -----
From: Lena Bæk Michelsen
To: [email protected]
Cc: [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; Anne Baastrup ; Karen Jespersen
Sent: Thursday, October 04, 2007 11:24 AM
Subject: Fokus på sygdom contra selvmord(sforsøg)


Hermed skal jeg venligst forespørge, om der ligger undersøgelser på, hvor mange selvmord(sforsøg) der hvert år finder sted af personer, som grundet sygdom er kommet i økonomiske problemer/ikke får den hjælp de har brug for.

Baggrunden for min henvendelsen er den, at jeg i dag kæmper med systemet om en førtidspension, idet jeg ikke længere har mulighed for at arbejde.

Gennem dette forløb har jeg fået udviddet min omgangskreds med personer i samme situation som mig. Det har rystet mig at erfarer, at MANGE syge mennesker går markant ned med flaget, når kommuner/socialforvaltninger ikke yder den hjælp, som loven rent faktisk påbyder.

Jeg er klar over, at I ikke kan forholde jer til det faktum at loven ikke bliver overholdt. Men jeg synes det er væsentligt, hvor mange selvmord(sforsøg) der er hvert år, direkte relateret til kontanthjælpsloft/bistandshjælp, som kaster familier ud i økonomisk ufører.

Til orientering kan oplyses, at denne mail offentliggøres på www.k10.dk

Se evt. også hjemmesiden www.benny-g.dk


Med venlig hilsen


Lena Bæk Michelsen

Kære Lene

Tak for det

Jeg kender ikke alle mail-navnene men jeg vil bruge Marianne Jelved og de brugte mail-adresser til, at få nogle politikere til at gå ind i min sag, ellers har jeg ikke en fattigmands chance for overlevelse i dette ulydige "retssamfund".

Benny Gerhard
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny forskning om smerter - smertepatienter Ninja Politik og Samfund 7 15-07-2012 18:53
Fremtidens forskning. KimH Politik og Samfund 0 24-08-2007 23:04
Forskning i fleksjob og samfundsøkonomi zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 17-08-2007 18:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension