K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2014, 16:59   #1
Ina
På vej til at lære K10
 
Inas avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2012
Lokation: Sønderborg
Alder: 42
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Ina er ny på vejen
Ødelagt efter møde i teamet

Hej, alle sammen.

Jeg har i dag været til møde i rehabiliteringsteamet.
Nerverne sad udenpå, og jeg havde forberedt mig så godt jeg kunne ved bl.a. at skrive dem et brev, som jeg ville have læst op. Det endte dog med, at min SKP måtte gøre det for mig.

Jeg har været kontanthjælpsmodtager i 14 år, pånær de fire gange, hvor jeg har forsøgt at tage en studentereksamen.
Alle de aktiveringstilbud jeg har deltaget i har jeg måttet afbryde, da jeg ikke kunne klare det i længden.

Læge og psykiater kalder mig stationær, og siger, at alle behandlingsmuligheder er udtømte og at jeg er meget påvirkelig overfor stress.

Jeg har diagnoserne skizotyp-, dependent- og evasiv pers. forst. samt PTSD.

Havde sådan håbet det hele ville være slut i dag, og ved med mig selv, at det eneste, der vil gøre mig bedre er en pension.

Teamet mente dog, at jeg skulle i ressourceforløb i 5 år. I den periode skal jeg udelukkende tale med min SKP.
Men jeg bare ikke acceptere det - at mit liv bliver sat på hold i yderligere 5 år og at man bliver ved med at sige 'det kunne jo være du fik det bedre'.
Det har sikkert meget at gøre med min alder (32), dog kan jeg stadig ikke se meningen med et ressourceforløb.

Så mit spørgsmål er - hvad er der af muligheder for at slå i bordet?

Skal mødes med min sagsbehandler på fredag, og det er jo i grunden hende, der skal træffe afgørelsen.
Men jeg kan ikke bare sidde stille uden at gøre et eller andet.
Står så meget på spidsen af vippen, og vil ikke bare vente på, at jeg falder ned i endnu et dybt hul.

Ina
__________________
Vi dømmes på facader
vi bygger
af angst for dommen
Ina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2014, 18:16   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
et rc forløb, hvor du bare skal være i kontakt med din sb er vel ok, det havde været beder med en pension men med din alder, så tror jeg du har fået det næst bedste, de kunne havde valgt at sende dig i arbejdes prøvning med henblik på fleks.

De har på denne måde givet dig 5 års fred og måske finder de ud af inden de 5 år, at du kun er til pension, det gode ved rc forløb er jo du kan bo sammen med nogen uden problemer.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2014, 18:57   #3
Ina
På vej til at lære K10
 
Inas avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2012
Lokation: Sønderborg
Alder: 42
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Ina er ny på vejen
Det er også det jeg prøver at fokusere på.
Men jeg kan ikke lade være med at føle, at de "bare" har parkeret mig i endnu 5 år, oveni de 14 år jeg allerede har ventet på afklaring.

Har været i arbejdsprøvning, men blev efter 2 uger indlagt på psyk, fordi mit stress niveau steg så meget, at jeg følte, at min krop blev overtaget af en fremmed vilje.
Anden gang der var tale om arbejdsprøvning gik jeg ned med en svær depression, som jeg stadig kæmper mig ud af.

Kan bare ikke acceptere, at man bliver målt og vejet i forhold til alder osv. i stedet for reelle ting som tilstand og udtalelser fra læge og speciallæge.
__________________
Vi dømmes på facader
vi bygger
af angst for dommen
Ina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2014, 18:58   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
den beslutning ligger helt op ad den nye lov om pension fra 1 jan 2013.
du kan dog selv søge en §17 som du sikkert vil få afslag på
men den kan ankes. uden af kende din til sag, så vil ankestyrelsen sikkert give kommunen medhold. Da et ressourceforløb netop skal gives til folk under 40 år
som ellers ligger til en pension.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2014, 19:32   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du kan ikke anke (desværre) den indstilling som rehabiliteringsteamet giver. Dette fordi det er en indstilling og ikke en afgørelse de giver. Først når der er en afgørelse kan der ankes.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2014, 13:57   #6
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Spørg om de eksakte regler hos DUKH og Den Sociale Retshjælp.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension