K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-05-2014, 21:13   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De endelige regler fra EU om E-Cigaretter

Så forligger de endelige opdateret regler i tobaksdirektivet...et farvel til ecigaretter som vi kender dem..

Regler om E-cigaretter kan der læses om på side 27 Artikel 20

http://www.k10.dk/media/DIRECTIVE201...ULL-DA-TXT.pdf
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2014, 22:36   #2
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Det ser ikke godt ud

Sidder og overvejer at bestille lidt mere nikotinbase, inden lukketid...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2014, 23:16   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja jeg har også siddet og studeret det igennem og eneste rigtige løsning hvis man da vil dampe...med de tanke og styrke nikotin som jeg bruger....ja så skal man nok opbygge sit eget lager...

Så en tur eller to hos mixmatch skal man jo nok...

Jeg har også bestilt et par kayfun tanke mere....da det nok ikke bliver nemt at opstøve gode tanke fremover...

Man vil heldigvis stadig kunne bestille khantal tråd fremover og da jeg udelukkende kun bruger vat...ja så skulle jeg nok kunne klare mig...har stadig ca 140 m liggende...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2014, 00:35   #4
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja jeg har også siddet og studeret det igennem og eneste rigtige løsning hvis man da vil dampe...med de tanke og styrke nikotin som jeg bruger....ja så skal man nok opbygge sit eget lager...

Så en tur eller to hos mixmatch skal man jo nok...
Ja, Mixnmatch får nok travlt nu..., de har endda "special offer" lige nu, køber man for over 125 €, får man et gratis eGo VV batteri med, en liter 100mg/ml løber op i 131 € (plus fragt, i alt lidt over 1200 Kr)

Jeg er gået op til 10mg/ml (fra 6mg/ml) og det har heldigvis gjort at jeg ikke damper så mange ml om dagen mere...

Præcist hvor meget mindre ved jeg ikke, men de ses tydeligt på at nu kan jeg nøjes med at skifte batterier en gang i døgnet, mod to gang før, vel og mærke med de samme batterier...

Citat:
Jeg har også bestilt et par kayfun tanke mere....da det nok ikke bliver nemt at opstøve gode tanke fremover...
Selve hardwaren tror jeg ikke der bliver problemer med at skaffe, ihvertfald ikke direkte som følge af de nye regler, men måske indirekte, på den måde at der ikke vil blive produceret/udviklet så meget mere, når nu væsken/nikotinen bliver begænset/dyrere...

Hvis noget hardware bliver berørt, vil det nok "kun" være cig-a-like og eGo typen...

Mods er jo bare lommelygter, med variabel lysstyrke...

RBA'er er jo kunst... og kan jo evt. sælges i løsdele, fasttech har jo fri fragt...

Det giver jo bare en ekstra bonis, man kan lettere holde sig under de 80 Kr på den måde...

Men jeg tvivler stadig på at f.eks. en kayfun vil bliver ulovlig at importere/sælge i EU...
Citat:
Man vil heldigvis stadig kunne bestille khantal tråd fremover og da jeg udelukkende kun bruger vat...ja så skulle jeg nok kunne klare mig...har stadig ca 140 m liggende...
Kanthal bliver ikke berørt af reglerne, og skulle det endelig ske, smutter vi bare i føtex og købe en brødrister eller EL-kedel på tilbud til en 50'er, så er der kanthal tråd til lang tid

Men selv en RBA holder jo ikke evigt, gevindet bliver slidt, og den kan jo gå i stykker hvis(når) den tabes på gulvet...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2014, 01:42   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja jeg er nu ikke så sikker....

Citat:
Elektroniske cigaretter
1. Medlemsstaterne sikrer, at elektroniske cigaretter og genopfyldningsbeholdere kun markedsføres, hvis de overholder dette direktiv og al anden relevant EU-lovgivning.DA 29.4.2014 Den Europæiske Unions Tidende L 127/25
Bemærk at der intet her står om det kun er når det er til nikotin brug...det vil sige at det gælder alle slags ecigs...

Her er lidt om hvad producenterne skal gøre og det er vel at mærke hele 6 måneder før de har tænkt sig at sælge et produkt...

Citat:
2. Fabrikanter og importører af elektroniske cigaretter og genopfyldningsbeholdere indgiver en anmeldelse til de kompetente nationale myndigheder i medlemsstaterne af ethvert sådant produkt, som de agter at markedsføre.
Anmeldelsen indgives elektronisk seks måneder før den påtænkte markedsføring.
For elektroniske cigaretter og genopfyldningsbeholdere, der allerede markedsføres den 20. maj 2016, indgives anmeldelsen senest seks måneder efter den pågældende dato. Der indgives en ny anmeldelse for hver substantiel ændring af produktet.


Anmeldelsen skal, alt efter om produktet er en elektronisk cigaret eller en genopfyldningsbeholder, indeholde følgende oplysninger:

a) navn og kontaktoplysninger for fabrikanten, en ansvarlig juridisk eller fysisk person i Unionen og i givet fald importøren, der har importeret produktet til Unionen

b) en liste over alle de ingredienser, der indgår i, og emissioner, der opstår ved anvendelse af, produktet, opdelt efter handelsnavn og type, herunder mængden heraf

c) toksikologiske oplysninger om produktets ingredienser og emissioner, herunder ved opvarmning, med særlig henvisning til deres virkninger for forbrugernes sundhed ved inhalering, og under hensyntagen blandt andet til eventuelle afhængighedsskabende virkninger

d) oplysninger om doser og optagelse af nikotin ved forbrug under normale betingelser eller under betingelser, som med rimelighed kan forudses

e) en beskrivelse af produktets bestanddele, herunder i givet fald elektroniske cigaretters eller genopfyldningsbeholderes åbnings- og genopfyldningsmekanisme

f) en beskrivelse af produktionsprocessen, herunder om den indebærer serieproduktion, og en erklæring om, at produktionsprocessen sikrer, at kravene i denne artikel er opfyldt

g) en erklæring om, at fabrikanten og importøren bærer det fulde ansvar for produktets kvalitet og sikkerhed ved markedsføring og anvendelse under normale betingelser eller under betingelser, som med rimelighed kan forudses.

Hvis medlemsstaterne finder, at de indgivne oplysninger er ufuldstændige, kan de anmode om supplering af de pågældende oplysninger.

Medlemsstaterne kan opkræve forholdsmæssige gebyrer af fabrikanter og importører for modtagelse, lagring, håndtering og analyse af oplysninger, som de modtager.
Ovenstående er nok mest besværlig for væsker....men selve det at de skal indgive anmeldelse 6 måneder før og at de samtidig skal betale....ingen ved hvad prisen bliver....det er åbenbart op til hvert land at bestemme..

Så er der det næste her...som vil ændre de tanke vi kender og som mere eller mindre....dette ifølge nogle kendte producenter....vil være ganske umuligt at gennemfører...

Citat:
3. Medlemsstaterne sikrer, at:

a) nikotinholdig væske kun markedsføres i særlige genopfyldningsbeholdere med et volumen på højst 10 ml, i elektroniske engangscigaretter eller i patroner til engangsbrug, og at patroner og tanke har et volumen på højst 2 ml

b) den nikotinholdige væske har et nikotinindhold på højst 20 mg/ml

c) den nikotinholdige væske ikke indeholder de tilsætningsstoffer, der er opført i artikel 7, stk. 6

d) der kun anvendes ingredienser med høj renhed til fremstilling af den nikotinholdige væske. Spor af andre stoffer end de i denne artikels stk. 2, andet afsnit, litra b), nævnte ingredienser forekommer kun i den nikotinholdige væske, hvis sådanne sporbare mængder er teknisk uundgåelige under fremstillingenDA L 127/26 Den Europæiske Unions Tidende 29.4.2014

e) der, bortset fra nikotin, i den nikotinholdige væske kun anvendes ingredienser, som ikke udgør en risiko for menneskers sundhed i opvarmet eller uopvarmet form

f) elektroniske cigaretter leverer nikotindoser i konstante mængder ved anvendelse under normale betingelser

g) elektroniske cigaretter og genopfyldningsbeholdere er børne- og manipulationssikret, er sikret mod beskadigelse og væskeudsivning og har en mekanisme, der forhindrer væskeudsivning ved genopfyldning.
Ifølge visse producenter ja så kan det næppe lade sig gøre at sikre at der ikke kan sive væske ud feks ved genopfyldning...

Manipulationssikret....hvad betyder det....mange skriver at det betyder at de ikke må kunne skilles ad...hvilket de fleste tanke i dag kan...

Bemærk at der står både elektroniske cigaretter og genopfyldningsbeholdere skal overholde disse...

Afsnit E....øhh ja det bliver så et kæmpe problem da man ikke rigtig har nogle anerkendte undersøgelser om indhalering af de aromaer...

De er foreløbigt kun godkendt som indtagelse i mad...

Gad vide om der så først skal laves undersøgelser om det er sundt nok at inhalere før de kan sælge produkterne..

Så er der hele afsnittet om kommerciel kommunikation om produkterne....om ecigs...ja det hele bliver forbudt...

Ang fjernsalg....ja der gælder artikel 18 også for e-cigaretter....sætter den lige ind her så man kan se hvor besværligt det bliver at være forhandler der skal sælge over grænserne...

Citat:
Artikel 18
Fjernsalg af tobaksvarer på tværs af grænser
1. Medlemsstaterne kan forbyde fjernsalg på tværs af grænser af tobaksvarer til forbrugere. Medlemsstaterne skal samarbejde med henblik på at forbygge et sådant salg. Detailsalgssteder, der driver fjernsalg på tværs af grænser af tobaksvarer, må ikke levere sådanne varer til forbrugere i medlemsstater, hvor et sådant salg er forbudt.
Medlemsstater, som ikke forbyder et sådant salg, skal kræve, at detailsalgssteder, der agter at drive fjernsalg på tværs af grænser til forbrugere i Unionen, lader sig registrere hos de kompetente myndigheder i den medlemsstat, hvor detailsalgsstedet er etableret, og i den medlemsstat, hvor forbrugerne eller de potentielle forbrugere befinder sig.

Detailsalgssteder etableret uden for Unionen skal registreres hos de kompetente myndigheder i den medlemsstat, hvor forbrugerne eller de potentielle forbrugere befinder sig. Alle detailhandelssteder, der agter at drive fjernsalg på tværs af grænser, skal ved registreringen som minimum forelægge de kompetente myndigheder følgende oplysninger:

a) navn eller firmanavn og fast adresse på det forretningssted, tobaksvarerne vil blive leveret fra

b) datoen for, hvornår detailhandelsstedet begyndte at udbyde tobaksvarer til forbrugere ved fjernsalg ved hjælp af informationssamfundstjenester som defineret i artikel 1, nr. 2), i direktiv 98/34/EF

c) adressen på det eller de websteder, der anvendes til formålet, og alle relevante oplysninger, der er nødvendige for at kunne identificere webstedet.

2. De kompetente myndigheder i medlemsstaterne sikrer, at forbrugerne har adgang til listen over alle detailsalgssteder, der er registreret hos dem. Når medlemsstaterne giver adgang til den nævnte liste, sikrer de, at de regler og garantier, der er fastsat ved direktiv 95/46/EF, overholdes. Et detailsalgssted kan først begynde at markedsføre tobaksvarer ved fjernsalg på tværs af grænser, når de har modtaget bekræftelse for deres registrering hos den relevante kompetente myndighed.

3. Bestemmelsesmedlemsstaten for tobaksvarer, der sælges ved fjernsalg på tværs af grænser, kan, hvis det er nødvendigt for at sikre overensstemmelse med og lette håndhævelsen af reglerne, kræve, at detailsalgsstedet, der forestår leveringen, udpeger en fysisk person, som, inden tobaksvarerne når ud til forbrugeren, skal være ansvarlig for at kontrollere, at de overholder de nationale bestemmelser, der er vedtaget i bestemmelsesmedlemsstaten i henhold til dette direktiv.DA L 127/24 Den Europæiske Unions Tidende 29.4.2014

4. Detailsalgssteder, der driver fjernsalg på tværs af grænser, skal drive et alderskontrolsystem, hvormed det på salgstidspunktet kontrolleres, at den forbruger, der køber produktet, har den mindstealder, der er fastsat i bestemmelsesmedlemsstatens nationale lovgivning. Detailsalgsstedet eller den fysiske person udpeget i henhold til stk. 3 skal give de kompetente myndigheder i den pågældende medlemsstat nærmere oplysninger om alderskontrolsystemet og en beskrivelse af, hvordan det anvendes.

5. Detailsalgssteder må kun behandle personoplysninger om forbrugeren i overensstemmelse med direktiv 95/46/EF, og disse oplysninger må ikke videregives til tobaksvarefabrikanten eller andre virksomheder i samme koncern eller til andre tredjeparter. Personoplysninger må ikke anvendes eller videregives til andre formål end det pågældende køb. Dette gælder også, hvis detailhandelsstedet udgør en del af en tobaksvarefabrikant.
Jeg har snakket med en del forhandlere...og hørt fra andre....at der næppe bliver mange herhjemme der ønsker at blive ved med at sælge ecigs....

Ang RBAer...

Ja jeg har set den snak om at man kunne sælge dem i enkelte dele....så køber selv samler dem til sidst...men men...spørgsmålet er om det vil kunne lade sig gøre...man kan kun håbe...

Det næste man kunne håbe ja det er at folk bliver klogere....politikere....evt hvis der kommer rigtig mange nye undersøgelser som understøtter at det hele ikke er så farligt som de vil have det skal være....at der bliver ændret i dette tobaks direktiv...

Men okay det er jo nok ret naivt at håbe på...

Der skal jo helst kunne sælges en masse rygestop produkter og det går jo heller ikke at alt for mange stopper med at ryge...hvad skal kræftens bekæmpelse så lave....plus folk risikere at blive alt for gamle og det er sg for dyrt for staten...plus alle de penge de mister på deres tobakssalg...

Så her til slut....den der med at det kun vil gå ud over cig-a-likes og ego....ja den tror jeg ikke helt på...

Men nu må vi se hvordan de forskellige lande implementere disse regler....og om i værste fald DK forbyder fjernsalg....

For gør de det...ja så er alle på den...ihvertfald dem der damper...

Så lad os endelig håbe at de ikke tager det skridt...selvom de har ret til at gøre det ifølge reglerne...

Cigaretter indeholder nikotin....og kan sælges alle steder....det er IKKE et lægemiddel...

E-cigaretter indeholder (for det meste) nikotin....men det kan ikke sælges herhjemme....da det er et lægemiddel...

Rygestop produkter som dem fra nicorette og nicotinell indeholder nikotin....det er et lægemiddel....man må gerne reklamere for disse produkter...

E-cigaretter indeholder (for det meste) nikotin...er også et lægemiddel....men dette må man under ingen omstændigheder reklamere for...

Man vil og gør alt for at sammenligne e-cigarretter med alm cigaretter.....det eneste de har tilfælles er nikotinen...

Det er åbenbart det der gør forskellen...som de ikke mener er der....at man kun kan sælge de alm meget skadelige cigaretter alle steder....hvor man ikke må det samme med e-cigaretter...

Gad vide om der er nogen af dem der sidder som politikere med dette område...som overhovedet tænker lidt nærmere over hvad det er de har gang i....eller om det eneste de studere ja det er checkens størrelse...

Nåå men hvem har også sagt at lovgivning skal være bygget på sund fornuft, videnskabelige undersøgelser og fakta
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2014, 14:51   #6
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Jeg er skam heller ikke sikker, ingen ved jo reelt noget endnu...

Fasttech og andre skal nok sælge RBA'er i løsdele, hvis efterspørgelsen er der, og det vil den jo være, hvis hele RBA'er bliver forbudt...

Men jeg har ikke fantasi til at forestille mig at det kommer så vidt, de (KB, EU, Nicorette og co.) vil gå efter nikotinen, alt andet vil være dumt/umuligt/dyrt/besværligt...

At direktivet ikke specifikt nævner om det er ecigs med eller uden nikotin, tror jeg ikke at vi skal lægge så meget i, hvem ved hvor meget der er gået tabt i oversættelser...

Det er hele tiden lige som ligget i luften at det er ecigs med nikotin og væsker med nikotin de er ude efter, de ved jo udemærket godt at resten er ubrugeligt uden nikotin...

De meste, ja det hele, hardware kan, og bliver jo brugt til mange andre formål...
Det vil være umuligt at opretholde et forbud i praksis, de får rigeligt at se til, bare med nikotinen...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2014, 17:21   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det et officielt oversat dokument så man må gå ud fra at de har fået det hele med...

Når man formulere tingene som de er gjort...ja så kan restriktive lande jo bruge dette til at slå meget hårdere ned på ja det hele...

Men man kan da håbe at du har ret at det udelukkende er nikotinen de går efter....men jeg har mine tvivl...

For de ved sikkert godt at der vil opstå et sort marked for nikotin....og hvis man stadig kan købe ecigs på lige fod som nu...ja så vil det være alt for nemt for folk at kunne dampe videre...

Det giver heller ikke så meget mening at de netop har gjort så meget ud af at skrive om de ecigs, tanke osv....når og hvis det udelukkende var nikotinen de var ude efter...

Men uanset....så kan man altid håbe på at det bare er mig der er sortseer lige nu...og at de ikke går så hårdhændet til den...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2014, 18:21   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Selve grejet er jeg nu ikke synderligt bekymret for, men jeg glæder mig til at se hvad de andre EU lande beslutter sig for - vores fremtidige indkøb, er vel lidt afhængig af, hvad de andre lande får indført - om det er lægemiddel eller nydelsesmiddel...eller hvad?

Bare kig på hash, det kan jo også købes over alt, og jointpapiret kan købes legalt i de fleste københavnske kiosker, og flere forretninger sælger bong'er og chillum inde på strøget (og Christinia) - bongerne er uden interesse, det er kun hash'en politiet går efter.
Tror det bliver det samme med dampgrej - det er kun nikotinen der er interessant.

Meeeeen, jeg tror nu hverken på anholdelse eller razzia, hvad angår nikotin og ''ulovlige'' tanke og væsker - tror det bliver alt for bøvlet at tjekke. Jeg kender flere forhandlere der har hamstret tøndevis af nikotinbaser, så alene i København bliver det sorte marked enormt!
Og jeg har også hamstret så meget, at jeg er ved at nå livstid på damp + til efterlivet!
Og om jeg giver 30 ml til Hr Nielsen, eller om Hr Nielsen selv har haft de 30 ml, er der jo ikke én der kan tjekke. Ej heller om det er 0 mg eller 36 mg, med mindre de tager flasken med de 30 ml til laboratoriet og får det tjekket - og SÅ får de travlt!!!

Tror de nye regler og love KUN er sat sammen til at folk skal opgive på forhånd. Folk skal tænke når de læser det, at DET ORKER de bare ikke!!
Det må være en form for præventiv lovgivning, for ude i det virkelige liv, er der ikke mange der skænker det en tanke - de hamstre, lære at lave egne coils, og knytter forbindelser til andre ligesindede osv.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2014, 19:32   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det jo ikke anholdelse af private dampere vi snakker om...det er ikke dem de vil være efter da det vil være alt for omstændeligt...

Det er dem der skal sælge det..de vil være efter...

Jeg er helt enig i at de ikke rigtig kan få ram på os der damper nu....for de fleste af os har sikret os...så hvis jeg kun skal tænke på mig selv...ja så kan de lave alle de regler de vil...det kommer ikke til at ramme mig...

Dem jeg tænker på er alle dem der kunne været startet med at dampe og dermed stoppe med at ryge....det er dem der bliver ramt....ihvertfald dem der ryger meget...og måske dem der egentlig har mest brug for det...

Jeg kan stadig ikke se hvorfor de har gjort så meget ud af at få selve grejet ind i loven når og hvis det ikke er det de vil gå efter...det giver ikke mening...

De kunne jo udmærket have nøjes med at gå efter væskerne hvis det var det de kun ville..

Men det bliver spændende at se hvad de faktisk gør og ikke gør...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2014, 20:50   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er i hvert fald tydeligt, at dem der har lavet loven, ikke aner hvordan hele damp-konceptet er skruet sammen (hvilket jo så også kan være farligt), da de bare lovgiver til højre og venstre, og som vinden blæser.

Alene dét, at tankene kun må rumme 2 ml og skal være sikret..., og samtidig godt må være genopfyldelige, men komme fra en forseglet flaske der ikke kan lække, øhh??
- mener de at de skal være slagfaste?? ALT kan vel lække, hvis man virkelig VIL at de skal lække (eller man er uheldig nok!), så hvordan regner de med dét skal foregå?!!
- og hvorfor kun 2 ml, hvorfor ikke 3 eller 10 ml?? Hvor er forskellen?? Hvis flasken der ikke må kunne lække, godt må indeholde 10 ml, hvorfor skal tanken så være 2 ml, hvor er det logiske og pointen?? HVEM har vurderet, og kommet frem til, at tanken SKAL være på højest 2 ml??

Og alle må gerne have nikotinbaser hamstret til eget forbrug - hvem kan så kontrollere det? Kommer der mon så særlig enheder og taskforce teams, der skal gennemgå folks frysere, såfremt de bliver anmeldt for at videregive 10 ml til en ven - eller hvad nu hvis venen har stjålet væsken fra én?? Dømmes han så for både tyveri og ulovlig nikotin-besiddelse? Og Gud ved hvad straffen er for ulovlig nikotinbesiddelse - synes ikke de har lavet henvisninger til straffeloven......og mon straffen er forskellig og beregnes efter mængden af gram tilsat nikotin?

Hvordan stiller private sig??

Hvad så hvis man har en tank på over 2 ml??

Jeg synes der er alt for mange løse ender til at tage det alvorligt...rent lovmæssigt.

I starten da jeg begyndte at dampe, kunne man slet ikke få væsker med nikotin i Danmark. Senere kunne det så købes ''under disken'' - senere igen kom det så op på hylderne - men det ryger vel bare under disken igen via hemmelige links og skjulte adresser, eller handel i porten.

Jeg tror som nok der også vil komme nye kunder til fremadrettet, men som med hash osv, vil de jo føle sig som kriminelle, fordi det hele bliver et meget lukket samfund - og er det dét de vil med reglerne?? Så står vi jo værre som dampere, fordi vi netop kan tages i røven og stadig ikke aner hvad det er vi damper!??
De tænker sig jo ikke om, dem der laver reglerne. Forbud har aldrig fremmet noget, tværtimod. Tendensen plejer at blive værre, for folk skal nok få fat i både tanke og væsker - sikkerheden bliver bare sat over styr, og det er jo på en måde ærgerligt, når vi nu havde chancen for at kunne dampe legalt, under ordnede forhold.

Synes sgu de er nogle fjolser!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension