K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-04-2014, 19:40   #1
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Question LÆ 125. Hvordan skal den förstås?

Efter over 1 års sagsbehandlingstid på min §17 ansøging (ja, er meget bevidst om, at Jobcenteret har trukket min sag ud), blev jeg endeligt indkaldt til møde med rehalibiteringsteamtet. Det bliver her d. 19. maj. I den forbindelse har fået aktinsigt i min sag, idet jeg havde fuldstændigt mistet overblikket... og så vil jeg være sikker på, at jeg kan genkende mig og min hverdag i dét, der blev skrevet om mig. Blandt alle de papirer som jeg fik tilsendt, var der noget som jeg ikke ved, hvordan kan fortolkes.

Nogle af jer som kan være mig behjælpelig med at forstå hvad min egen læge skrev i Statusattest LÆ 125?:

" B. Vurdering af helbredsfolhodenes betydning for sagen (der angives ikke en vurdering af en evt social ydelses art og omfang)

Prognosen er dårlig der skal nok ikke forventes at pt kan genvinde funktionsniveau til at kunne genvinde eller opretholde tilknytining til arbejdsmarked. Pts diagnoser er jo alle mere eller mindre kroniske sygdomme som ikke kan helbredes, men de kan være stabile i flere år. Om end vores samlede skøn er at p. gradvis får det værre både mentalt og fysisk og der samlet set ikke er stort håb om at pt kan få det bedre.
Når det drejer sig om evt pensionssag bør der rekvireres status fra behandlende afdelinger BBH og RH da der ellers ikke vil være et retvisende billede. Der vedlægges udskrift af journal encl epikriser fra de seneste 2 år."

Jeg er nu ret nervøs for det møde og hvad de kommer frem til...

Sidst redigeret af Forhåbentligt; 28-04-2014 kl. 21:17.
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2014, 22:16   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Forsøg på....

Kære Forhåbentligt

... at begrænse antallet af dine tråde, fordi at der går mange væsentlige oplysninger tabt, fordi andre skal bruge tid på at indsamle det hele billede af din situation.

Godt nok stiller du specifikt spørgsmål, men du mister måske tillægsviden, som du kunne have glæde af.

Men din praktiserende læge danner et billede i den alvorlige ende. Men indfletter nogle ord, som kan give anledning til en vurdering af din situation som kan vurderer din sag, ikke til fordel for dig.

"der skal nok ikke forventes "

"men de kan være stabile i flere år"

"bør der rekvireres "

Samtidig giver din læge oplysninger om, at denne mener at der skal indhentes enten statusattest eller speciallægeerklæring til din sag, hvis førtidspensionering kommer på tale. Det er den lægefaglige funktion i Rehabiliteringsteamet der har den bemyndigelse og ikke hverken din praktiserende læge eller din SB

Du oplyser ikke om din ansøgning iht §17 er "på det foreliggende grundlag"

Hvis det det, henvender du dig til kommunens Borgerrådgiver

http://www.kk.dk/da/borger/borgerraa...n?element=menu

Jeg er af den mening, at du skal nyde solen og forsøge at slappe af. ( den letteste ting at opfordre andre mennesker til )

Jeg mener du skal tage en bisidder med til mødet.

Jeg mener at du skal spørge ind til hvilken sagsbehandlingsfrist Rehabiliteringsteamet har til at komme med et svar, iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 ( det kan de ikke svare på fordi, din kommune ikke overholder lovgivningen) Men nu har du indikeret at du er velforberedt og kender lidt til lovgivningen.

Lidt om svarfrist for Rehabiliteringsteamet:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=29886

Du skal kende til denne Principafgørelse fra Ankestyrelsen, hvis de begynder at foreslå at du skal have førtidspension med revision.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=160609

Ankestyrelsens principafgørelse 119-13 om førtidspension - revision - psykisk lidelse

"Der er ikke tale om en sygdom med et uforudsigeligt forløb i det tilfælde, hvor borgeren lider af f.eks. skizoid personlighedsstruktur eller en varig personlighedsforstyrrelse, og alle behandlingsmuligheder er udtømte, og borgerens nedsatte funktionsniveau er kronisk og af varig karakter."

Held og lykke med mødet og lad os hører nærmere om hvordan det afsluttes, med deres anbefaling til din sagsbehandler.

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 28-04-2014 kl. 22:56.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-04-2014, 14:48   #3
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Jeg vil gerne takke dig, Peter, for et meget hurtigt og særdeles fyldestgørende svar!

Joh, min ansøgning er en §17 " på det foreliggende dokumentationsgrundlag ". Og som Web har påpeget i en anden tråd: "De skulle have haft din sag til rehabteamet kort tid efter du havde søgt den....så det er en stor sagsbehandlings fejl de har lavet der..."

Jeg skal nok være obs. på det hele samt prøve at slappe lidt af! Ventetiden er frytelig og
man tænker meget, når sådan et møde står for døren...


Endnu en gang mange tak fordi du tog dig tid til at svare.

Mange gode hilsner

Forhåbentlilgt
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension